Ik ben een netwerk aan het aanleggen dat bestaat uit een aantal computers en ISDN modems. De kabels komen allemaal bij elkaar op een grote verdeler die in de kelder. Alhoewel ik al heel wat op en neer ben gelopen (zo ver is het nu ook niet) wilde ik weten of het kwaad kan om dergelijke kabels per ongeluk verkeerd aan te sluiten. Daarmee bedoel ik dat een ISDN-kabel op een netwerkkaart bevestigd blijkt te zijn en omgedraaid moet worden. Ik heb namelijk gehoord dat sommige ISDN kabels eventuele ISDN-apparatuur voeden via apparte aders in de kabel.
jep, een lijnspanning van 90 volt (ISDN) vind een nic niet liev, meestal fikken je terminator weerstanden uit en beschadig je de ethernet kaart permanent
Bij mij maakte het niets uit
Alleen deed de hele isdn centrale thuis het niet meer... Beetje jammer
Alleen deed de hele isdn centrale thuis het niet meer... Beetje jammer
Het is zo'n gruwelijke warboel beneden dat ik op soms op goed geluk moet prikken
Vandaar mijn vraag.
Ik zit met een modem die het wel doet maar die niet meer wil inbellen. Softwarematig is alles in orde en de kabels heb ik teruggeplaatst in hun werkende configuratie om te testen of het nog werkt. Nu doet de modem is het dus ook niet meer in deze configuratie. Beetje vreemd, want verder doet ie het en de interne diagnose geeft ook geen fouten..... ik haat netwerkbekabelingen die zo complex zijn
Ik zit met een modem die het wel doet maar die niet meer wil inbellen. Softwarematig is alles in orde en de kabels heb ik teruggeplaatst in hun werkende configuratie om te testen of het nog werkt. Nu doet de modem is het dus ook niet meer in deze configuratie. Beetje vreemd, want verder doet ie het en de interne diagnose geeft ook geen fouten..... ik haat netwerkbekabelingen die zo complex zijn
volgens mij is het zelfs 110 volt. is mij ook een paar keer overkomen, je weet wel
stekker + geen zin om te verschuiven + dus maar pielen totdat ie er inzit = geen telefoon meer
dat duurde dan 10 tot 20 min en dan was de telefoon verbinding weer terug. gelukkig nooit iets van m'n pc opgeblazen
stekker + geen zin om te verschuiven + dus maar pielen totdat ie er inzit = geen telefoon meer
dat duurde dan 10 tot 20 min en dan was de telefoon verbinding weer terug. gelukkig nooit iets van m'n pc opgeblazen
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
ieg is het niet erg om een UTP in een ISDN te doen... heb ik op LAN een tijdje meej gezeten: "Waarom doettie het nou niet :?"
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Volgens mij is ISDN echt geen 90/110 volt. Waarschijnlijk wel aan de zijde vóór de NT1, maar erachter, in huis dus, denk ik dat de spanning zo rond de 10 volt ligt.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Pagina: 1