Ik ben al een tijdje bezig met autocad, maar wat mij nou zo makkelijk leek is dat er ergens een lineaal is in autocad 2002.
Iemand enig idee of dat er is en zo ja, waar?
hai,
ik werk zelf met 2000 en daar is het te vinden door op een menu balk rechts te klikken en de menu INQUIRY aan te vinken dan krijg je vervolgens het balkje en de eerste knopje is je liniaal...
Op woensdag 06 februari 2002 21:40 schreef djsoes het volgende:
hai,
ik werk zelf met 2000 en daar is het te vinden door op een menu balk rechts te klikken en de menu INQUIRY aan te vinken dan krijg je vervolgens het balkje en de eerste knopje is je liniaal...
Vertel als het is gelukt...
studentje
Nee werkt niet, en om ook nog even te reageren op de broer van die racekerel ( ), in de help typ ik in 'ruler' en dan krijg ik geen hits. Nou dan ben ik bang dat er geen lineaal is in AutoCAD
Als je een lineaal zoekt om rechte lijnen mee te tekenen, moet ik je helaas teleurstellen, die is er namelijk niet.
Als het de bedoeling is iets op te meten kan je het commando "distance" gebruiken, dat overigens ook op de inquiry-toolbar zit, zoals djsoes al zegt.
Op woensdag 06 februari 2002 23:29 schreef Charango het volgende:
Als je een lineaal zoekt om rechte lijnen mee te tekenen, moet ik je helaas teleurstellen, die is er namelijk niet.
Als het de bedoeling is iets op te meten kan je het commando "distance" gebruiken, dat overigens ook op de inquiry-toolbar zit, zoals djsoes al zegt.
Die rechte lijnen zijn in autocad natuurlijk no problemo