Toon posts:

[MOHAA] default port

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de default port van MOHAA om een game te hosten ik heb nl een routertje en die wil de port weten anders kan ik niet hosten. :'(

Misschien is het ook mogelijk om de default port te veranderen?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
als je host isset denk ik 27960, de standaard quake3 poort...

maar zover ik weet kan je die naar alles veranderen

Verwijderd

nope geen 27960!

Port 12201,12202,12203 en 12300

deze worden gebruikt voor MOH

:)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
nope geen 27960!

Uhm, ik neem aan TCP/UDP ? Of alleen UDP ? Quake 2 en 3 werken met alleen UDP, maar Halflife bv. heeft weer TCP/UDP nodig...

Verwijderd

ooops sorry

Het gaat om UDP ja ;)

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Op donderdag 07 februari 2002 09:10 schreef katana25 het volgende:
nope geen 27960!

:)
Zijn dit alle poorten die nodig zijn om mohaa te hosten?
En is mijn game hiermee ook zichtbaar in bv. Gamespy en The all seeying eye.

Dit betwijfel ik namelijk.

aahh durka durka durka

Verwijderd

De standaard UDP poort die benodigt is om in te loggen in een spel is 12203, de 12300 UDP poort is nodig om jouw server in de lijst van Gamespy en de interne lijst van MoHaa zelf te krijgen.

12203 UDP poort kan je ook ergens anders voor vervangen allen moet je een .cfg file aanmaken in de "main" directory van MoHaa waarin je dat specificeert.

Wat je nog meer in die .cfg kan zetten (alleen dedicated):

****START van de CFG -->

sv_hostname "WNG WAN Gaming"
// De weertegeven naam
net_ip 217.22.72.48
// Eventueel IP nr waaronder gevonden moet worden
net_port 12203
// Via welke UDP wil je naar buiten
fraglimit 50
// 0 betekent geen Fraglimit
timelimit 30
// 0 betekent geen timelimit
seta g_allowvote "1"
// Vote aan of uit
seta g_gametype "2"
// Type game 1 DM 2 TM enz.
seta g_teamdamage "0"
// 0 was geloof ik damage uit
seta g_teamForceBalance "1"
// Force the Balance
sv_maplist "dm/mohdm1 dm/mohdm2 dm/mohdm3 dm/mohdm5 dm/mohdm7"
// Map volgorde
sv_allowDownload 0
// 0 is niet toestaan
sv_maxRate 9000
// pff geen idee
sv_maxPing 400
// wel een idee
sv_fps 20
// Force FPS
sv_floodProtect 1
// Herhaling van onzinnege floods tegengaan
set flood_waitdelay 10
set flood_persecond 4
set flood_msgs 4
sv_pure 0
// no idea
sv_gamespy 1
// wel of niet in Gamespy lijst
set g_inactiveKick 300
// wijst vanzelf
set g_inactiveSpectate 60
// wijst vanzelf
// einde van de CFG blanke regel toevoegen *******

Hoe run je deze file nu? Maak een snelkoppeling aan, plaats achter je target +exec verzinmaarwat.cfg en gassen met die handel. Mocht je ondertussen als je je dedicated al hebt draaien willen veranderen van speltype of wat dan ook. Maak van te voren dan een andere CFG met daarin je dingen die je wilt hebben. Dan hoef je alleen in je Console in te typen: exec hetnieuwefile.cfg

Overigens, misschien offtopic, maar is er ook een commando die de bazooka's tegengaan?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 01:54 schreef DJ Chicken het volgende:

[..]

Zijn dit alle poorten die nodig zijn om mohaa te hosten?
En is mijn game hiermee ook zichtbaar in bv. Gamespy en The all seeying eye.

Dit betwijfel ik namelijk.
Nah je hoeft geen rekening te houden met gamespy hoor ;)

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Bedankt voor alle reakties tot nu toe.

Is het ook mogelijk om poorten te mappen naar meerdere interne pc's in het netwerk?

Om bijvoorlbeel voice chat te gebruiken op 2 pc's binnen het netwerk, en meerdere van buiten het netwerk?

En dit zelfde verhaal voor mohaa natuurlijk.
Dattik vanaf verschillende pc's in mn netwerk een game naar buiten kan hosten.

aahh durka durka durka

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
offtopic:
[quote]
Op woensdag 15 mei 2002 02:52 schreef Nevermind het volgende:
*knip* :+

Overigens, misschien offtopic, maar is er ook een commando die de bazooka's tegengaan?
[/quote]

of er een commando voor is weet ik niet maar hier staat een mod waarmee je verschillende wapens uit kunt schakelen. kiezen ze zo'n wapen (bv bazooka) krijgen ze een geweer. filetje heet [1MI]weapons_replacement_pack. ff readme lezen en de rest wijst zich vanzelf.
De standaard UDP poort die benodigt is om in te loggen in een spel is 12203, de 12300 UDP poort is nodig om jouw server in de lijst van Gamespy en de interne lijst van MoHaa zelf te krijgen.
12203 UDP poort kan je ook ergens anders voor vervangen allen moet je een .cfg file aanmaken in de "main" directory van MoHaa waarin je dat specificeert.
Wil de topicopener een dedicated server hosten? ik host vaak games waarin ikzelf meedoe(hoe noem je dat eigenlijk? :P) met alle standaard poortinstellingen en men servertje zit binnen no-time vol (22-26 man). Heb nooit gevraagd waarmee ze me gevonden hebben, maar ik weet zeker dat ik bij ASE in de lijst sta. Mensen die willen connecten naar ip-adres kunnen gewoon 217.224.***.*** invoeren, zonder poortnummer erachter. Hoe het precies zit bij dedicated servers weet ik niet.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 23:35 schreef Ingmar het volgende:
Verhaal [..]

Wil de topicopener een dedicated server hosten? ik host vaak games waarin ikzelf meedoe(hoe noem je dat eigenlijk? :P) met alle standaard poortinstellingen en men servertje zit binnen no-time vol (22-26 man). Heb nooit gevraagd waarmee ze me gevonden hebben, maar ik weet zeker dat ik bij ASE in de lijst sta. Mensen die willen connecten naar ip-adres kunnen gewoon 217.224.***.*** invoeren, zonder poortnummer erachter. Hoe het precies zit bij dedicated servers weet ik niet.
Ja ik weet het ook niet precies, ik neem het ook alleen maar over, maar na ToE kwam ik erachter dat de eerste port nodig is voor inloggen (naar mijn idee alleen bealngrijk als je achter FW of router zit) en de andere port die zorgt voor de vermelding in de lijst. Overigens moet ik het spel hosten op mijn server en niet op een workstation. Probeer ik op een wordkstation te hosten dan lijkt het erop dat de vermelding in de lijsten mislukt omdat naar mijn idee niet het juiste externe IP adres wordt meegegeven. Host ik op de server dan lukt het wel, maar goed de server weet welk extern IP adres er is.

Overigens lukt een dedicated host voor Nascar 2002 wel op mijn workstation. Dus ik snap ook nog niet helemaal hoe je MoHaa correct kan hosten op een workstation.

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
kijk anders ook hier even.

Er lopen op dat forum een aantal discussies over probs met het hosten van achter een router. Het werkt hetzelfde als hier op GoT... use the search... en gij zult vinden. :)

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Pagina: 1