Toon posts:

MAIL VERSTUREN VIA ANDERE SMTP..

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om email te versturen via een andere SMTP-server? Zoja, hoe?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hangt van de andere smtp server af, smtp servers bij bedrijven en providers zijn vaak zo ingesteld dat ze alleen maar outgoing mail accepteren van een bepaalde range IP adressen.

plus dat de meeste smtp server geen mailforwarding van andere mailservers toestaan

mar als de server het toelaat, dan is het gewoon een kwestie van in je mailprogramma de naam of IP van de andere SMTP server invullen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat smtp's geprobeerd. Maar ik heb er nog geen èèn gevonden waarmee ik mails kan versturen :(

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
smtp.atlas.cz

Maar als het ivm met de brakke SW mailserver is, SW heeft poort 25 dichtgekeild, dus dan zal je via httpport en deze server email moeten verzenden

Verwijderd

Topicstarter
Thanks DaZZle, maar hoe vul je dat bij HTTPport in dan? Local- en remoteport 25 ofzo?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
25 = dicht zegt-ie toch, en http=80

Verwijderd

Wij zijn niet doof en ook niet slechtziend.

Verwijderd

.

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

mail.bart.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van pc's dusseh...

Maar moet ik ook een proxy gebruiken en wat vul ik in bij localport en remoteport en remote host?

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Vul in bij proxy: cache.hrnet.fr
bij remote+local port: 25
bij remote host: smtp.atlas.cz

je emailprogramma moet je nu emails laten verzenden via 127.0.0.1/localhost

Valkenier, jij begrijpt het niet helemaal.
Httport is een programma, waarmee je tcp trafic kan tunnelen door een proxy server. Op die manier kan je de gesloten poorten van SW omzeilen. Wat het ding doet is een server opzetten die luistert op je localhost op bv poort 25, als je een verbinding maakt, maakt httpport een verbinding met cache.hrnet.fr op poort 80, die geeft dan het commando CONNECT <hostnaam:poort> /HTTP1.0 (ofzoiets, ik heb ook een keer een httport achtig iets gemaakt (een poortscanner waarmee ik heel nielsonline.com geblokt had via de proxy server waarmee ik scande, lol :)). Nadat je dit commando geeft gaat de proxy, die niet gefirewalled is een verbinding maken met hostnaam:poort en heb je een verbinding die compatible is met een gewone verbinding, door de proxy server. Werkt alleen niet met udp verkeer, dus is niet geschikt voor gamen, en het is vaak een beetje een probleem om de programma's zover te krijgen dat ze met server 127.0.0.1 gaan verbinden ipv direct

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Gewoon een account bij Hotmail nemen, die heeft ook SMTP.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt DaZZle! Perfect!
Wat superweb overigens aan het doen is de hele tijd... het ene moment verzendt hij wel email en het andere moment niet..... :(

Mastermind... naar Hotmail toe gaan en een bestand toevoegen is zo'n gedoe allemaal. Daarvoor heb je hele mooie emailprogramma's zoals Outlook express.... ;)

• kevin
  • Laatst online: 11-02-2024
ik geloof dat deze ook werkt...

mail.politie.nl

>:)

• valkenier
  • Laatst online: 15:11
Ah, heb ik niet goed gelezen, misschien ben ik wel slechtziend ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kevin:

Trying 212.19.195.51...
Connected to 212.19.195.51.
220 relay.intouch.nl ESMTP server (Post.Office v3.5.3 release 223 ID# 0-63681U3000L300S0V35) ready Wed, 12 Jul 2000 21:52:41 +0200
HELO nutz.nl
250 relay.intouch.nl
MAIL FROM: burne-spamtest@nutz.nl
250 Sender <burne-spamtest@nutz.nl> Ok
RCPT TO: burne@nutz.nl
550 relaying mail to nutz.nl is not allowed

Niet dus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• kevin
  • Laatst online: 11-02-2024
Burne; O, een tijdje geleden werkte ie nog...

Dus...

Verwijderd

Nee hij werkt nu inderdaad niet :(

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kevin: Is maar goed ook, dat 'ie het niet meer doet. Open relays zijn *slecht*. Een fors deel van je portie spam komt via open relays. Mijn werkgever (Zie rotje onderaan de pagina..) steunt onder meer initiatieven als ORBS. Zie www.orbs.org voor hoe ze het precies doen, maar kort samengevat brengen ze een lijst met open relays uit, en een aanzienlijk deel van de internetgemeenschap gebruikt die lijst om post van die ontvanger te weigeren.

Ruben

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1