Toon posts:

ik krijg met Freesco geen DHCP offer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

zoals ik zeg

freesco boot, maar ik krijg GEEN dhcp offer

dit terwijl ik al een half jaar met FREESCO werk.

bij @home werkt alles, want met winxp werkt het wel

en bij de buren ook

hoe kan dit?

niks aan de config verandert, en de pc naam staat goed

Verwijderd

verwissel de stekkertjes en voila.. inet doet het

de utp stekkertjes dus he :P
die van je pc naar je modem verwisselen met die van je pc naar je hub/andere bak

probeer het nou maar!
het werkt echt!

:)

Verwijderd

Topicstarter
kben niet helemaal |:( !!
dat klopt wel!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

haal je internet kaart er eens uit, plaats deze tijdelijk in een andere pc, kijk of je dan wel een offer krijgt, zo nee, dan ligt het aan je provider

Verwijderd

Topicstarter
Ooit iemand gezien met zoveel pech als ik, ik zal het verhaal vertellen.

ik draai al een klein half jaartje met freesco, nix aan de hand, lekker snel, geen problemen, alles dik in orde.

tot maandag avond, ik met m'n grote klompos trap de voedings stekker eruit, maar ja, niks aan de hand in de eerste instantie. TOT DAT het netwerk niet meer op kwam.
ik een monitor erachter, en hij kan de flop niet mounten.

dus ik plaats [topic=402792/1/500] maar niemand de me hier kan helpen.

wat bleek nou, 3 floppy drives geprobeert, 4 nieuwe freesco floppen gemaakt, andere kabels, bios gereset, de hele reutemeteut, ik krijg het NIET aan de praat.

ik tover een oude HD op, en doe format c:/s

doe de schijf in MIJN XP PC, en boot van de FREESCO flop (die op mijn pc in 1 x wel werkt :? :? )
ik do move2hdd, en op mijn pc, boot FREESCO van de 500MB HD.

Ik doe de HD in de oude machine, en YIPPIEYOEHOEHEOHOEHOE, hij mount in ieder geval, maar GEEN locaal/externnetwerk.

er staat met hele grote koeieletters WAITING FOR DHCP OFFER

ik de @home helpdesk bellen (1e keer, binnen 5 minuten iemand aan de lijn :? :? ), zegt ie, sorry, unix, is ik niet weet.

ik dacht weet je wat het is, dan druk ik de kabel in de XP machine, en wat dat je :? :? in 1 x op het internet.

Ik dacht dit is toch te gek.

Ik 6 x setup doorlopen, netwerkkabels verwisselen, het hielp allemaal niet.

Toen kwam /me op het pientere idee, ff diagnostische tool van REALTEK te gaan draaien.

en wat bleek :? :? :? dat mijn 2 netwerkkaarten, heftig aan het stoeien waren op m'n moederbord, een CONFLICT (hoe dit kan, een half jaar goed gedraait, hardware matig NIETS VERANDERT behalve de HDD), nadat ik de 2 kwajongens ieders hun eigen teritorium heb toegekent, deed ALLES HET WEER!

dus ik ben heel erg :) :) maar ook een klein beetje :Z :Z van al dat knooien!!

om een lang verhaal kort te maken, HOEVEEL PECH KUN JE HEBBEN.

Verwijderd

dat zeg ik :)
kabeltjes omdraaien

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:10 schreef - het volgende:
dat zeg ik :)
kabeltjes omdraaien

kabeltjes zaten achteraf toch wel goed, want ik had op papier gezet (vorige keer) met het opschrijven van io adressen etc. welke kaart met 2 lampjes was, en welke met 1!!!!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem :
Ik wil effe me freesco routertje opnieuw installeren en ik weet alles nog behalve hoe ik aan de I/O adressen van mijn netwerk kaarten kwam.

De IRQ's heb ik , das geen probleem, via de DOStools van de NIC's. Maar nu heb ik de I/O adressen nodig van deze kaarten (nee geen windows op het ssyteem, maar dos en freesco[linux]), hoe kom ik daar achter?????

Ik kan via de DOS config tools wel het I/O portadress checke maar dat heeft een hele gekke waarde in de vorm van:
"FE80h"

Wat ik moet hebben is het I/O adress van die 2 kaarten in de vorm van ongeveer :

0x330 of bijvoorbeeld 0x300

Hoe doe ik dat zo snel checke dan?

Ik heb ook al de bios gechekt maar ken ook niks vinden???

Ik hoop dat iem. me ken hellepe

Groet Roydeg

Verwijderd

Topicstarter
ik kon dit gewoon vinden dmv het diagnostic tool van realtek, kweet niet welke NIC's jij hebt?

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

heb je PCI NIC's zo ja dan heb je ze niet en moet je ze ook niet invullen dan moet je gewoon een "0" invullen...

anders kun je de waarde zelf instellen als het een ISA is... :D

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Pagina: 1