Toon posts:

Internet verbinding valt na 2 min. weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister weer eens Win2k AS uit de kast getrokken en geinstalleerd. Ik heb Chello, dus 2 nwkaarten erin. 1 kaart geconfigureerd voor Chello en het andere voor het LAN met ip 10.0.2.1.
Ook heb ik Winroute geinstalleerd om als DHCP, Proxy- en Mail server te fungeren. Dit gaat allemaal prima, geen enkel probleem. Ook bij vorige installaties heeft alles prima gedraaid.

Nu heb ik alleen sinds gister het probleem dat mijn Chello verbinding na ongeveer 2 minuten surven weg valt. Ik kan dan vanaf de server niet meer mijn gateway van Chello pingen. Als ik de server een uur laat rusten en dan ga internetten gaat het ook ongeveer 2 min. goed en dan valt de verbinding weg. Na een reboot kan ik weer internetten, maar dat werkt natuurlijk niet.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb zelfs Win2k al opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mag niet baten. Ik denk persoonlijk dat dit een hardware probleem is, maar weet niet goed waar ik moet zoeken, want ik heb zelfs de netwerkkaarten vervangen. Is er misschien iemand met een idee, want ik begin nu wel een beetje radeloos te worden.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

ik denk dat je het beste ff naar chello kunt bellen (ik dacht nameljk dat je van hen gewoon een netwerk mocht aanleggen)

het lijkt erop dat er ergens een buffetje voloopt en als die vol is dat je niet meer kan internetten.

Kijk ook eens of het gebeurd op hetzelfde aantal verzonden/aangekomen bytes. (is dit constant hetzelfde ja of nee)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

heb je misschien je chello-modem aangesloten op je nieuwe nic, of op een andere manier van IP adres gewisseld?
Dan kan het zijn dat je MAC adres gewijzigd is. Dan moet je chello bellen, ze zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt, en vragen of ze je willen flushen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 00:06 schreef dreamer het volgende:
ik denk dat je het beste ff naar chello kunt bellen (ik dacht nameljk dat je van hen gewoon een netwerk mocht aanleggen)

het lijkt erop dat er ergens een buffetje voloopt en als die vol is dat je niet meer kan internetten.

Kijk ook eens of het gebeurd op hetzelfde aantal verzonden/aangekomen bytes. (is dit constant hetzelfde ja of nee)
Dit lijkt me idd het meest waarschijnlijke. Het is steeds na een aantal pagina's. Je kan er bijna de klok op gelijk zetten. Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond even precies kijken of het na een aantal verzonden bytes is. Het is net wat je zegt, een buffer die vol lijkt te lopen.
Op donderdag 07 februari 2002 00:52 schreef big_clarence het volgende:
heb je misschien je chello-modem aangesloten op je nieuwe nic, of op een andere manier van IP adres gewisseld?
Dan kan het zijn dat je MAC adres gewijzigd is. Dan moet je chello bellen, ze zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt, en vragen of ze je willen flushen.
Nee, dit kan het niet zijn. Ik heb zovaak van NIC gewisseld zonder enig probleem. Ik krijg dan ook geen IP van Chello via de DHCP, want ik heb nog een Com21 met vast IP.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is bekend. Meerdere mensen hier in de plaats hebben hetzelfde probleem. Na ongeveer 2 minuten valt de verbinding weg. Ik ga Chello maar eens met een belletje verblijden. :)