Welke file's kun je allemaal op een DVD schijfje branden? Alle bestanden of alleen maar DVD films (weet niet wat voor extensie zoiets zou hebben. Als je bijvoorbeeld ook mp3's of wav-files zou kunnen branden, betekent dit dan ook dat je dan een normale audio cd zou kunnen branden die bijna tien keer zo lang zou kunnen worden als een normale audio cd is? Of bijvoorbeeld een aantal DivX films op een DVD schijf. Welke opslagcapaciteit heeft de huidige DVD, op een zijde.
tis hetzelfde als een data cd
alles kan er gewoon op, volgens mij
tis gewoon data
De opslag capaciteit is per laag 4.2GB (toch?)
op één kant kunnen 2 lagen
2 kanten 2 laags is dus 4.2*4=16.8GB
tis gewoon data
een huidige beschrijfbare DVD is 4.7 GB groot, deze ruimte mag je met alles invulen (mp3's documenten, divx-en, etc etc tot je aan die 4.7GB komt)
je moet alleen wel opletten dat je een DVD alleen maar kan lezen in een DVD-speler voor je computer, simplegenoeg omdat een stand-alone DVD-speler voor je tv nix aan data bestanden van je computer heeft en er niet mee overweg kan.
het is dus mogenlijk ook er vanalles op te zetten mits je heb voor computerdoeleinden gebruikt.
je zou er dus een X aantal mp3's op kunnen zetten zodat je met alleen die DVD in je pc voor een paar dagen genoeg muziek hebt.
het is niet mogenlijk om die DVD dan te beluisteren in je Audio-cdspeler
je moet alleen wel opletten dat je een DVD alleen maar kan lezen in een DVD-speler voor je computer, simplegenoeg omdat een stand-alone DVD-speler voor je tv nix aan data bestanden van je computer heeft en er niet mee overweg kan.
het is dus mogenlijk ook er vanalles op te zetten mits je heb voor computerdoeleinden gebruikt.
je zou er dus een X aantal mp3's op kunnen zetten zodat je met alleen die DVD in je pc voor een paar dagen genoeg muziek hebt.
het is niet mogenlijk om die DVD dan te beluisteren in je Audio-cdspeler
Verwijderd
Jammer alleen dat je (nog) geen dubbellaags DVD's kan branden thuis.Op woensdag 06 februari 2002 20:39 schreef floduR het volgende:
tis hetzelfde als een data cd
tis gewoon data
Dat van een hele lange audio-cd weet ik niet, maar wel dat je verschillende standalone DVD-spelers kunt gebruiken icm MP3-cd's. met 192kbit MP3's past er voor 57 uur op een 4.7 GB MP3-DVD
. (Jammer dat een dvd-burner nog een dikke 750 euro kost
)
Correctie: op een DVD kunnen in theorie 8 lagen, 4 per kant, met een maximale opslag van 16.8 GB. dat is dus 2,1 GB per laag.
Correctie: op een DVD kunnen in theorie 8 lagen, 4 per kant, met een maximale opslag van 16.8 GB. dat is dus 2,1 GB per laag.
"People should know when they're conquered..."
Kijk jij maar ff in de pricewatchOp woensdag 06 februari 2002 20:52 schreef Malebolgia het volgende:
Dat van een hele lange audio-cd weet ik niet, maar wel dat je verschillende standalone DVD-spelers kunt gebruiken icm MP3-cd's. met 192kbit MP3's past er voor 57 uur op een 4.7 GB MP3-DVD. (Jammer dat een dvd-burner nog een dikke 750 euro kost
)
een dvd-film origineel is toch 2 laags, 1 kant?Op woensdag 06 februari 2002 20:52 schreef Malebolgia het volgende:
Dat van een hele lange audio-cd weet ik niet, maar wel dat je verschillende standalone DVD-spelers kunt gebruiken icm MP3-cd's. met 192kbit MP3's past er voor 57 uur op een 4.7 GB MP3-DVD. (Jammer dat een dvd-burner nog een dikke 750 euro kost
)
die zijn vaak 8GB...
(correct me when I am wrong)
Verwijderd
ja maar zoals al eerder is gezegd, kun je maar 1 laag tegelijk branden dus 4,7 Gb
Met alle soorten data die je ook op je harde schijf kwijt kan zeg maar.
Met alle soorten data die je ook op je harde schijf kwijt kan zeg maar.
Pagina: 1