Ik begin nu echt de kluts kwijt te raken en begin echt gefrustreerd te worden, altijd maar slotjes, geen normale uitleg... (behalve dan op icq)..
Kan iemand mij nou eens normaal zonder te wijzen op links etc vertellen hoe het in z'n werk gaat, ik heb nu 3 dagen achter elkaar gezocht op dingen waar mensen mij op wezen maar moet bekennen er geen bal van te begrijpen..
het enige wat ik wil is gewoon een micro flut routine schrijven voor het uitlezen van een bepaald iets uit een string... maar okey..
wat heb ik...
maar geeft natuurlijk error
/me dankt Orphix trouwens voor zijn vette hulp, jammer dat het niet werkte
Kan iemand mij nou eens normaal zonder te wijzen op links etc vertellen hoe het in z'n werk gaat, ik heb nu 3 dagen achter elkaar gezocht op dingen waar mensen mij op wezen maar moet bekennen er geen bal van te begrijpen..
het enige wat ik wil is gewoon een micro flut routine schrijven voor het uitlezen van een bepaald iets uit een string... maar okey..
wat heb ik...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $string = "ftp://username:password@10.10.10.1:22"; //$string = "ftp://10.10.10.1:22"; //$string = "ftp://10.10.10.1"; //$string = "10.10.10.1"; preg_match(".\d[0-255].\d[0-255].\d[0-255].\d[0-255]\d", $string, $tmp); echo $tmp[1]; ?> |
maar geeft natuurlijk error
/me dankt Orphix trouwens voor zijn vette hulp, jammer dat het niet werkte