Waarom werkt mijn 'nieuwe' hub niet?

Pagina: 1
Acties:

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tot vandaag had ik 2 pc's en een Freesco routertje via een simpel Trust 4-poorts hubje (Network starterskit) aangesloten. Werkt prima!

Van de baas een mooie 3com 24 poorts hub gekregen, en natuurlijk meteen aansluiten. Gewoon stekker erin en pluggen maar... Niet dus... :'( De pc's kunnen elkaar niet vinden (pingen), ook niet na reboot. Zodra ik de kabels weer in de Trust plug werkt het weer. Ik heb verschillende poorten van de hub geprobeerd, maar ze zouden allemaal moeten werken.

De nieuwe hub is een 3com 3C16671A, en is voor zover ik kan nagaan ook een 10mbit hub, net als de Trust. Waar kan het probleem inzitten?

Oh ja... de lampjes gaan wel branden als ik de kabel in een aansluiting plug :)

Verwijderd

goh waarom zou je dat ding van je baas gekregen hebben >:) kaduuk :?

Verwijderd

Is de hub wellicht gesegmenteerd?

• mrwolf
  • Niet online
Ja, grapjas, hij is niet kapot :) Het was een opruiming in het magazijn, en hij zou moeten werken...

Eh... wat bedoel je met gesegmenteerd, en wat kan ik daarmee?

Verwijderd

Hubs kun je soms segmenteren. Dat betekent dat de hub in meerdere vanelkaar gescheiden segmenten is verdeeld. Deze segmenten kunnen elkaar niet zien.

Dit kun je kontroleren door de hub met een (3com-) serieel kabeltje met je pc te verbinden, en vervolgens met Hyperterminal in te loggen op de hub.

Loop alle instellingen na, en je zou het vanzelf moeten kunnen zien (niet direkt iets wijzigen aub.).

Branden bijvoorbeeld de "link" lampjes bij de RJ45 connectors die aangesloten zijn?

• mrwolf
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 20:34 schreef abreemjathuis het volgende:
Branden bijvoorbeeld de "link" lampjes bij de RJ45 connectors die aangesloten zijn?
De link lampjes branden in ieder geval wel, maakt niet uit waar ik inplug. Ik ga morgen eens kijken of ik met een seriele kabel iets kan uitspoken... Moet ik met hyperterminal dan direct op de com-poort verbinding maken?

Verwijderd

Yes

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:38 schreef abreemjathuis het volgende:
Yes
Heefd je router wel een upling poort?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met me 3Com hub die ik van me vaders werk heb gekregen :( Alleen dan een 4 poorts 10mb/s van 3Com. Bij mij gaan ook de lampjes branden maar verder zien ze elkaar niet :?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:28
ik heb ook zo'n 24 poorts hub maar bij mij zien ze elkaar. weet iemand misschien of dat daar ook een uplinkpoort opzit?
en btw hoe doe je dat inloggen ? :?

Check dit en help mee!

Verwijderd

Ik kwam tijdens m'n zoektocht z'n broertje tegen: dat ding doet SLIP over z'n seriele poort :)

Ik neem aan dat de interface ongeveer hetzelfde zal zijn:

http://support.3com.com/infodeli/tools/hubs/suprstac/3c16630a/manual.b03/

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:28
Op zaterdag 06 april 2002 19:19 schreef Grasvezel het volgende:

http://support.3com.com/infodeli/tools/hubs/suprstac/3c16630a/manual.b03/
bedankt
maarre ik had niet zoveel aan die link maar na even de link ontravelt te hebben kom ik er achter hoe ik een andere hub in contact kan brengen met de andere namelijk door middel van een crosscable

hier dan ff de link naar de handleidin van de 3c16671a

http://support.3com.com/infodeli/tools/hubs/suprstac/3c16671a/manual.a03/16671aug.pdf

Check dit en help mee!

Pagina: 1