Verwijderd

Topicstarter
Okee, korte versie. Creative Jukebox in mijn binnenzak, 4 extra batterijen in mijn binnenzak. Zak in mijn binnenzak. Vanmorgen (6:45) 1 batterij verloren. :'( |:(

Errug balen. Ga net (19:50) de hond uitlaten en vind de batterij terug. Alleen heeft ie kennelijk een halve dag, nog wel langer, in een plas water gelegen....

Verder is ie licht beschadigd, een paar deukjes...

Nou weet ik niet zeker of ie nog werkt. Als ik em in een afstandsbediening stop dan werkt de ab maar goed, dat kan ook de verdienste zijn van de andere batterij die er in zit.

Ik heb namelijk geen dingen waar maar één batterij in moet.

Het gaat om een 1800mAh 1,2 Ni-MH oplaadbare batterij...

Is het veilig dat ding te gebruiken of knalt ie uitelkaar zodra ik em probeer op te laden. Graag gedachten en ideeen.

Verwijderd

Dingen waar 2 bats in moeten werken niet als er maar één in zit, dus die bat is nog goed.

Als het goed is, zijn die dingen van binnen goed afgeschermd, dus als ie het gewoon doet, no prob.

Zou 'em wel ff laten drogen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja laten drogen is een goed idee... Maarre, water geleidt dus dat ding heeft een dag kortsluiting liggen maken, toch?

Verwijderd

geeft niks hoor de spanning is te laag om een goede kortsluiting te maken me dat water klinkt dom is ook dom uit gelegt maar klopt :+ je kan hem gewoon opladen kan er 100 euro op zette dat er nix gebuert en het weer normaal doet

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:25 schreef Egberttheone het volgende:
geeft niks hoor de spanning is te laag om een goede kortsluiting te maken me dat water klinkt dom is ook dom uit gelegt maar klopt :+ je kan hem gewoon opladen kan er 100 euro op zette dat er nix gebuert en het weer normaal doet
ga anders voor de zekerheid niet met je kop boven de oplader hangen :D

Verwijderd

hehe, nee echt gebuert nix heb zelf zo vaak gehad zelfs met een grote accu :P

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:29 schreef Egberttheone het volgende:
misschien heeft hij wel net pech :P

remember Murphy's Law

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:30 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

misschien heeft hij wel net pech :P
Nee, want dan had ie die batterij überhaupt niet meer teruggevonden :P

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, want dan had ie die batterij überhaupt niet meer teruggevonden :P
dat was z'n laatste restje geluk :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 20:31 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

dat was z'n laatste restje geluk :P
Goh, ik ben gerust gesteld... ;)

Ga morgen eerst een rookmelder en brandblusser kopen... :D

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:25 schreef Egberttheone het volgende:
Dus alle batterijen zijn waterdicht :?
Volgens mij gebeurd er ook niets als je de batterij ga opladen maar misschien is het wel gaan roesten ofzo van binnen. Ik vind dat je wel heel snel 100 euro op iets zet... met jou moet ik wat meer problemen voorleggen >:)

Verwijderd

lol :D hmm kunne we beter die 100 euro ff verwedden :P meschien heb je toch het geluk dat ie explodeert scheelt weer 100 uero he :P

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Als ie begint te stinken....

Overigens met opladen, zal de interne core warmer worden, dan verdamt het water wat evt. nog in de behuizing zit wel.
De batterij zelf is nog prima in orde: Immers, die is wel met een flinke laag lood/aluminium afgesloten. Immers, de giftige stoffen zouden anders er ook UIT kunnen lopen.
En dat doet het ook niet.

Gewoon gerbuiken derhalve!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

of zijn het batterijen van super-tech(pech) kijk dan word het gevaarlijk maar het zijn al projectielen als ze nieuw zijn :7

Verwijderd

Tis trouwens nog de vraag of het water stroom geleid. Was het gedestileerd? :P Proef eens of dat water zout smaakt ofzo (of zuur) :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 22:57
Op donderdag 07 februari 2002 11:27 schreef DEM het volgende:
Tis trouwens nog de vraag of het water stroom geleid. Was het gedestileerd? :P Proef eens of dat water zout smaakt ofzo (of zuur) :)
Dus zo weten ze of zoutzuur ook echt zout is en daarom zout zuur heet ?? :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Water geleid wel maar niet zo shockin' veel dat de batterij er kaput van gaat. Zo'n ding is daarnaast gewoon afgesoten dus gebruiken die hap!

Verwijderd

juist! gewoon gebruiken, water gelijd wel maar omdat de weerstand zo laag is en de spanning ook is het heeeeeeel beperkt

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op donderdag 07 februari 2002 12:56 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Dus zo weten ze of zoutzuur ook echt zout is en daarom zout zuur heet ?? :P
Een lage concentratie zoutzuur kan je prima drinken hoor :).

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 17:24 schreef Hielko het volgende:

[..]

Een lage concentratie zoutzuur kan je prima drinken hoor :).
Heb je daar ervaring mee >:)

Verwijderd

Zout zuur kun je niet drinken het verschroeit je huid juist! door die hoge zuur graad en ff over die battery gewoon gebruiken als hij ontploft zal het niet echt een dodelijke x-plosie zijn hoor B-)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op woensdag 06 februari 2002 20:29 schreef Egberttheone het volgende:
Okee, korte versie. Creative Jukebox in mijn binnenzak, 4 extra batterijen in mijn binnenzak. Zak in mijn binnenzak. Vanmorgen (6:45) 1 batterij verloren.
... Dus jij doet grote accu's in je binnenzak???

Verwijderd

gooi nog een batterij in de regen en probeer em met die andere samen uit in je afstandsbediening >:)

Verwijderd

niet in me binne zak meneer bij de hand ik geef enkel voorbeeld dat water niet erg hoeft te zijn voor een batterei

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 13:09
Op zaterdag 09 februari 2002 18:36 schreef Egberttheone het volgende:
niet in me binne zak meneer bij de hand ik geef enkel voorbeeld dat water niet erg hoeft te zijn voor een batterei
een legbatterei of wat? :D

Verwijderd

lol ja nederlands sucks :P ben er niet de master in

Verwijderd

Topicstarter
Nou, laat ik die andere maar gewoon hoog en droog houden...

Als je het niet erg vindt tenminste...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op woensdag 06 februari 2002 20:11 schreef MREn het volgende:
Dingen waar 2 bats in moeten werken niet als er maar één in zit, dus die bat is nog goed.
Dat denk je maar, er bestaan genoeg dingen die zowel op 1,5 V als op 3,0 V werken..
Als die kapotte batterij geleidt dan werkt het..

Maar kans is idd groot dat er niks aan de hand is, keb ook een keer oplaadbare batterij in zwembad laten flikkeren, doet het npg prima alleen is ie een beetje gaan roesten... :o

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 16:34 schreef Egberttheone het volgende:
juist! gewoon gebruiken, water gelijd wel maar omdat de weerstand zo laag is en de spanning ook is het heeeeeeel beperkt
Euh, als het water niet goed stroom geleid is de weerstand hoog (kan aan mij liggen)...
Op zaterdag 09 februari 2002 13:04 schreef viper 53 het volgende:
Zout zuur kun je niet drinken het verschroeit je huid juist! door die hoge zuur graad en ff over die battery gewoon gebruiken als hij ontploft zal het niet echt een dodelijke x-plosie zijn hoor B-)
|:( Ooit van verdund zoutzuur gehoord? En wat denk je wat voor een pH je maagzuur heeft? Als je moet kotsen, wat denk je dan wat voor een zuur je in je bek hebt? :P

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

knakworst

Get more sats!

LOL! Ik gebruik uitsluitend scharrelbattereieren.

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 23:08
Het zal weinig problemen opleveren ik heb laatst mijn mac light met oplaadbare batterijen in de tuinvijver laten vallen, en daarna de batterijen gewoon opgeladen en ze werken nog steeds.

Verwijderd

eff laten droguhhhh doet wonderen >:)

Verwijderd

Ten 1e zijn deukjes funest voor Ni-MH batterijen. Ze kunnen heel slecht tegen schokken/laten vallen. Bovendien hebben mijn Ni-MH batterijen gaatjes bij de pluspool. Ik heb het vermoeden om eventuele gasontwikkeling te laten ontsnappen tijdens het opladen. Daar kan dus ook water door naar binnen zijn gekomen als jouw batterijen dat ook hebben.

Ik denk nog niet dat ze meteen zullen ontploffen, maar gooi ze gewoon maar weg omdat ik denk dat ze niet veel meer zullen doen.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op woensdag 06 februari 2002 20:10 schreef Paveway het volgende:
Ik heb namelijk geen dingen waar maar één batterij in moet.
Ook niet toevallig een vibrator liggen? >:)

Just asking!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Hmm met 1 batterij gaat 't misschien nog wel goed.. kortsluiting maken met 10 penlites in een batterijclip is niet erg aan te raden, dan worden ze namelijk erg warm en smelt er van alles door ;) (Batterijen deden 't overigens nog steeds wel.. :)

Verwijderd

Ik denk nog niet dat ze meteen zullen ontploffen, maar gooi ze gewoon maar weg omdat ik denk dat ze niet veel meer zullen doen.
:( Nee, weggooien deden we niet meer met batterijen, toch? :(
Pagina: 1