Toon posts:

[Gentoo] emerge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de installatie guide gebruiken ze voor het installeren van bijvoorbeeld KDE emerge, waar haalt emerge zijn data vandaan want ik wil niet het door gentoo gebruikte XFree 4.1.0 maar ik wil XFree 4.2.0

waar haalt emerge dus zijn data vandaan? van een gentoo server?

ik wil namelijk morgen gentoo installeren op een van mij 2 desktops, op de andere hou ik voorlopig redhat (just in case ;)) :)

Verwijderd

XFree wordt na een emerge rsync in de smaak 4.2.0 geinstalleerd. Builddcripts voor packages staan in de /usr/portage tree en in /usr/portage/profiles staat package.mask waarin packages gemarkeerd staan die niet worden geinstalleerd. Verder zal Gentoo altijd de laatste versie van een buildscript pakken, tenzij deze gemarkeerd is in package.mask .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 20:31 schreef janjanjansen het volgende:
XFree wordt na een emerge rsync in de smaak 4.2.0 geinstalleerd. Builddcripts voor packages staan in de /usr/portage tree en in /usr/portage/profiles staat package.mask waarin packages gemarkeerd staan die niet worden geinstalleerd. Verder zal Gentoo altijd de laatste versie van een buildscript pakken, tenzij deze gemarkeerd is in package.mask .
thnxs :), welke KDE versie pakt ie (2.2.2 of 3.0beta?)

Verwijderd

default kde 2.2.2 meen ik, maar je kunt ze naast elkaar draaien (weet niet of het goed werkt). kde 2 staat in /usr/kde/2/ en kde 3 /usr/kde/3 :)