Toon posts:

Domeinnaam registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een dynip adres: http://ranchorelaxo.dynip.com . (Dynip is een progje dat je IP aan hun subdomeinnaam "koppelt").
Over een tijdje is de dynip client (shareware) echter ge-expired en omdat ik dat .dynip.com toch niet zo professioneel vind staan denk ik erover om een "echte" domeinnaam te registreren. Over de naam moet ik ff nadenken aangezien ranchorelaxo.com, .net en .org al bezet zijn :(

Maar goed, nu zijn er genoeg bedrijven waar je domeinnamen kunt registreren, maar waar sommige iets van 70 gulden per jaar vragen (of was het 170? nouja whatever) vragen anderen slechts 30 piek (15 dollar dus). Voorbeeld: www.dotster.com . Als ik me hierbij registreer, heb ik het domain dan wel echt ZELF in handen? Wie kent diensten waarbij je dat zeker weten hebt? En zijn hier nog prijsverschillen in of moet je in dat geval altijd de standaard InterNIC kosten betalen? (Kan ik trouwens niet gewoon rechtstreeks bij InterNIC registreren?)

Nog iets: als ik eenmaal een eigen domain heb, hoe zorg ik ervoor dat mijn linux server dat domain "gebruikt", dus dat die domeinnaam aan mijn IP gekoppeld wordt? En moet je daar een static IP voor hebben?

Wie weet hier iets over? Alvast bedankt! :)

Nobody?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een flauw idee?

Verwijderd

Toch maar een DNS nemen dan, als je geen static ip hebt lijkt dat me de enige manier.

Als je een al homepage hebt op www.blabla.com/naam214/homepage ofzo, kan je ook gewoon een nameforwarder nemen.

NameZero is gratis, krijg je wel een nep banner in beeld, maar dat valt te omzeilen.

Als je een .nl wilt hebben, weet ik er nog wel een waar de eerste gratis is (tweede kost je eenmalig (?) 273 ballen. http://www.smartpay.nl/Domregnl.asp
ik heb alleen geen flauw id wat het allemaal in houd, maar ik hoop dat je er wat aan hebt, zo ja, laat het me ff weten wat de plus en minpunten van de laatste zijn.

Verwijderd

Not ready to use your domain name but want to secure it for your use in the future? No problem, it's easy to park your name on our Futurehome page!
Uiteraard ben jij bij dat bedrijf zelf eigenaar van de .com namen die je registreert. Staat toch ook in de voorwaarden vermeld.?

Dus voor 30 dollar ben je de eigenaar van het domein. Dan moet je hem natuurlijk nog wel laten hosten.

Widexs.nl registreert .nl namen voor 35 piek per jaar (en eenmalig 25 gulden) Heb er vorige maand een stel laten vastleggen daar.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Is me nog wel iets onduidelijk, hoe kan dat registreren zo goedkoop zijn als de InterNIC kosten alleen al hoger zijn (naar mijn weten...)

Enne ik heb dus een eigen webserver, dus ik heb aan een naam genoeg, ik hoef geen hosting te hebben... koop ik dat er bij iets als futurehome niet standaard bij? Zou zonde zijn :)

Nog iets, bij zo'n NL, moet je dan niet ingeschreven staan bij de KvK?