Toon posts:

Geen subgeluid bij audigy ICM midiland 7100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over de audigy

Ik heb er een midiland 7100 analoge 5.1 set op aan gesloten.
Alleen de subwoofer geeft bijna geen laag ik heb de subwoofer uitgang ook op mijn stereo getest maar ook daar haast geen output terwijl ik de volume helemaal open heb staan maar een beetje bas.
Alles is goed aangesloten alleen met 4 speaker mode is het goed.

Weet iemand mischien hoe dit probleem op te lossen is.
En zijn er meer met dit probleem

zie link voor mensen met het zelfde probleem.

http://nl.europe.creative.com/support/forums/search.asp?stex=subwoofer+&meth=nrph&infl=yes&seus=&afda=&afmo=&afye=&beda=&bemo=&beye=&find=Find

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeg die kaart dan dat je een 5.1 set hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
heb ik op 5.1 staan helpt niet er komt maar een heel klein beetje
bas.

Verwijderd

yo,
zelfde verhaal hier...
ik zit nu te luisteren naar antiloop zonder bas,
weet je hoe waardeloos dat klinkt?
spec:
xp prof
kt266a 512 ddr (gigabyte)1800+
audigy en midiland 7100

op de sub staat hij op stand helemaal rechts.
(anders heb ik geen 5.1)

en op mijn oude sb live! ging het wel goed!

nieuwe os install maar?

edit:

ok, als ik het zo goed begrijp ga ik dus van een goed werkende sb live naar een geen-bass audigy?
die gaat dus terug..

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Is er misschien al iemand die een oplossing weet voor dit probleem, want ik ben helaas niet in het bezit van een Live, maar alleen een Audigy en de S4 7100 (die ik nu dus maar in 4.1 heb staan :?)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hmm, kijk eens in beide gevallen waar de kaart op staat, dus met audioHQ EN metwindows zelf, bij mn broer stond in audio HQ keurig op 5.1 aan maar windows stond op 2.0 dus we hadden geen achter en geen sub |:( tijdje geduurd voor ik dat gevonden had.

Is de subuitgang niet tevens het digitale kanaal, en misschien moet je ff met de crossover instellingen van de audigy rommelen

Breek je nek voorzichtig

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hebben jullie hier wat aan?
[topic=418553/1/100]

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb die andere draad doorgelezen...

Het probleem ligt echter iets ingewikkelder denk ik.
Ik heb al een extra snoertje, om de uitgang van mijn audigy (die op het linkerkanaal de center-speaker geeft en op het rechterkanaal de subwoofer) met de 2 tulp-stekkers achterop de subwoofer van de midiland te verbinden. Ik heb met de bij de audigy geleverde software op 5.1 gezet en de crossover op zijn hoogst. Omleiden van bass heb ik ook aangezet en het geluidsniveau ook op zijn hoogst. In windows zelf heb ik alles ook op 5.1 staan.
Nu is het echter zo dat wanneer ik de midland op 4.1 zet (en de bass niet meer laat omleiden) ik een veel beter bass-geluid (in ieder geval harder) krijg. Is er een mogelijkheid om de bass vanuit de audigy dus meer te versterken???

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 09:12
Ik heb ook zo'n soort probleempje.

Ik heb laatst een Hercules Game Theater Xp gekocht.
Ik heb hem op 4.1 ingesteld.

Ik heb 1x stereo speakers voor (2 speakers)
1x stereo speakers achter (2 speakers)
Op het kassie zit een apparte aansluiten voor een sub. (tulp stekkertjes)

Ik alles aangesloten. Voor en achter werken perfect, maar er komt GEEN geluid uit de sub (ook niet met geluid om max)

Ik heb het idee dat dit niet werkt, of er komt geen signaal uit de sub uitgang...

Wie weet hoe dit zit??

(trouwens alles is analoog aangesloten :) )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt me duidelijk dat het probleem ergens in dat rare kabeltje zit... dat werkt dus niet.

Als je het op 4.1 zet, heb je eigenlijk gewoon 4 fullrange kanalen en dan pakt de sub zelf de lage tonen. Bij 5.1 gaat de Sblive dus crossoveren en gaat-ie het signaal door de sub-out naar de sub sturen en krijgen de sattelieten (via de sub) alleen hogere tonen (zodat de sub daar al geen laag uit kan filteren)...

Stel je SBlive eens in op "5.0" speakers? Dus dat je uberhaupt geen signaal naar de subwoofer stuurt, maar alles naar de sattelietspeakers. Dan zal de sub zelf de juiste hoeveelheid laag affilteren en weergeven.

Er zit gewoon iets fout met die directe aansluiting en aansturing van die sub...

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 09:12
Op donderdag 11 april 2002 12:55 schreef JvS het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat het probleem ergens in dat rare kabeltje zit... dat werkt dus niet.

Als je het op 4.1 zet, heb je eigenlijk gewoon 4 fullrange kanalen en dan pakt de sub zelf de lage tonen. Bij 5.1 gaat de Sblive dus crossoveren en gaat-ie het signaal door de sub-out naar de sub sturen en krijgen de sattelieten (via de sub) alleen hogere tonen (zodat de sub daar al geen laag uit kan filteren)...

Stel je SBlive eens in op "5.0" speakers? Dus dat je uberhaupt geen signaal naar de subwoofer stuurt, maar alles naar de sattelietspeakers. Dan zal de sub zelf de juiste hoeveelheid laag affilteren en weergeven.

Er zit gewoon iets fout met die directe aansluiting en aansturing van die sub...
Is het een kabel probleempje of wat anders? :?

Ik heb het nu zo aangesloten:
sub --> stereo
2 speakers --> sub

(dit zijn de front speakers

2 achterste speakers zijn gewone pc speakers
Pagina: 1