Toon posts:

Kaart Nederland ADSL beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een keer een internet site gezien met een kaartje met de beschikbaarheid van ADSL in nederland. deze kwam ik in een nieuwsgroep tegen. nu kan ik alleen die site niet meer weer vinden.

Is er iemand die deze site kent. er zat ook een overzicht bij van alle centrales die wel/niet geschikt waren gemaakt voor ADSL

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd

goh wat zijn we toch weer goed voorzien van adsl in nld

Verwijderd

Jah hier is adsl en om ons heen, behalve in de boerengehuchten, daar vind KPN het niet rendabel.

Gelukkig heeft KPN onze centrale wel ADSL proof gemaakt :D

edit:
typo

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 06 februari 2002 19:18 schreef Amnesiac het volgende:
Als je naar aantallen inwoners kijkt wel, qua spreiding over het land wat minder.

Verwijderd

Topicstarter
dat was de site die ik zocht.

bedankt

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
60% van de aansluitingen is geschikt voor mxstream volgens die site, dan zijn er nog een paar centrales waar bbned al wel is en mxstream nog niet dus het zal in totaal iets meer dan 60% zijn. Maar als je naar het aantal centrales kijkt dan is dat percentage natuurlijk veel lager omdat de kleine centrales in boerendorpjes geen ADSL krijgen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
jeej...Mxstream & BBned beschikbaar :9

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
:(:(:(:(:(
Ik heb na 6 jaar internetten nog steeeeeeds geen ADSL OF kabel :(
Gelukkig heb ik friaco anders betaalde ik me scheeeel aan tel. kosten :(

Ik woon dus in zo'n non-rendabel gebied (hoevelaken).

Rookworst zonder R is ook worst.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hiero alleen kabel :(
Ik wil echt wel graag adsl teminste geen lag met UT-en :)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja we wonen allemaal op een kluitje hé :)
In %-en zit het wel goed hoor hier in NL :7

Verwijderd

voor de mensen in het buitengebied is het te hopen dat internet via het stopcontact snel operationeel wordt ...

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 09:59
Ik woon dus helaas in zo'n klein klote dorpje... :(

maar heb net dus ff op die site gekeken en nou blijkt dat ik op een centrale ben aangesloten die al wel geschikt is voor ADSL geleverd door KPN, maar toch kan ik hier geen ADSL krijgen |:(

kan iemand mij uitleggen waarom KPN dat doet, als die centrale eenmaal omgebouwd is, dan kost het toch niet zoveel meer om meteen iedereen ADSL te bieden waar het mogelijk is, of mis ik iets

ik had trouwens verwacht dat ik op een centrale uit mijn eigen gemeente zou zijn aangesloten, omdat die dichterbij is en (nog) geen ADSL ondersteund, van die andere centrale wist ik het wel, maar niet dat ik daar op aangesloten ben, of die site klopt niet helemaal, maar dat lijkt me toch niet... :?

• Pc123
Als je meer dan 3,7 km van de centrale woont is ADSL technisch onmogelijk volgens kpn omdat de kwaliteit van de lijn dan niet goed genoeg is. Dat probleem heb ik ook, mxstream wil in ieder geval niet leveren op mijn postcode, een straat verder wel, pech dus. Misschien doen ze bij bbned iets minder moeilijk maar meer dan een basic abbo zal vast niet kunnen. Ik moet het dus maar met Chello doen.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 09:59
Op woensdag 06 februari 2002 21:38 schreef Pc123 het volgende:
Als je meer dan 3,7 km van de centrale woont is ADSL technisch onmogelijk volgens kpn omdat de kwaliteit van de lijn dan niet goed genoeg is. Dat probleem heb ik ook, mxstream wil in ieder geval niet leveren op mijn postcode, een straat verder wel, pech dus. Misschien doen ze bij bbned iets minder moeilijk maar meer dan een basic abbo zal vast niet kunnen. Ik moet het dus maar met Chello doen.
oops, dat was ik ff vergeten, stom stom |:(

maar met die snelheden van KPN is dat toch eigenlijk onzin :?

dat moet toch theoretisch veel verder kunnen, zonder dat er (veel) storing komt, of klopt dat niet

ik ben niet zo into ADSL, maar geloof toch wel is wat dingen te hebben gelezen, met testen waarmee ze veel verder kwamen, alleen dan niet met de max snelheid die er normaal is, maar die heeft KPN nu ook nog lang niet, dus dat zou dan niet uitmaken

kan iemand mij hier nog een beetje info over geven... :)

• Pc123
Een klein stukje verder zal vaak wel werken, ze nemen alleen graag iets meer zekerheid bij kpn, je mist misschien een paar klanten maar je voorkomt zeer veel problemen want als de kwaliteit van de lijn op het randje zit heb je veel sneller storingen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een puntje op de kaart zegt niets over de grootte van de centrale. Op dit moment kan 65% van de INWONERS van Nederland beschikken over ADSL. Sommige centrales op die kaart voorzien maar 500 tot 1000 telefoonaansluitingen waar andere centrales soms tot wel 30.000 telefoonaansluitingen kunnen voorzien.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja en toch zijn er nog steeds centrales waar 10.000 mensen op zijn aangesloten en waar nog geen adsl mogenlijk is :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 12:30 schreef rwb het volgende:
Ja en toch zijn er nog steeds centrales waar 10.000 mensen op zijn aangesloten en waar nog geen adsl mogenlijk is :(
Is er in dat dorp kabel beschikbaar?

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op woensdag 06 februari 2002 21:38 schreef Pc123 het volgende:
Bij KPN misschien wel, bij bbned zeker niet. Ik herinner me een posting in cistron.broadband van de directeur van Cistron die zelf thuis een MAXX abo heeft, op (naar eigen schatting) zo'n 4 a 4,5 km van de centrale woont en "gewoon" zo'n 700 kb/sec kon halen... :9~

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 07 februari 2002 13:09 schreef achappey het volgende:

[..]

Is er in dat dorp kabel beschikbaar?
nee. ik denk dus ook dat er daarom geen adsl beshikbaar is. Als het goed is komt er eind dit jaar kabel en ik denk dat adsl daar heel snel na zal komen want nou verdienen ze nog genoeg aan telefoon kosten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:13 schreef rwb het volgende:

[..]

nee. ik denk dus ook dat er daarom geen adsl beshikbaar is. Als het goed is komt er eind dit jaar kabel en ik denk dat adsl daar heel snel na zal komen want nou verdienen ze nog genoeg aan telefoon kosten
Ah precies. Dat wou ik net zeggen. Ik heb het ooit gevraagd aan zo'n medewerker van KPN waarop ze de planning baseerde. Toen antwoorde hij inderdaad dat er eerst kabel moet zijn. Best wel :r

Ik woon in Woerden en daar is geen kabel maar wel ADSL beschikbaar. Komt ongetwijfeld door de grote (automatiserings) bedrijven die daar gevestigd zitten.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Genemuiden:

geen kabel( wel tv kabel geen internet!) en geen adsl !

gelukkig komt mijn isdn@work account er aan !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 13:33 schreef achappey het volgende:

[..]

Ah precies. Dat wou ik net zeggen. Ik heb het ooit gevraagd aan zo'n medewerker van KPN waarop ze de planning baseerde. Toen antwoorde hij inderdaad dat er eerst kabel moet zijn. Best wel :r
Klopt geen reet van, * Thunder heeft hier geen kabel-internet maar wel mxstream en nog veel meer exotische adsl dingetjes
MXstream was er overigens eerder dan andere adsl-aanbieders.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 07 februari 2002 13:33 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik woon in Woerden en daar is geen kabel maar wel ADSL beschikbaar. Komt ongetwijfeld door de grote (automatiserings) bedrijven die daar gevestigd zitten.
In woerden is tenminste adsl ik woon in harmelen en daar is helemaal niks dus en dat komt hoofdzakelijk door de gemeente woerden. Het kabel net in harmelen is technisch gezien al klaar voor internet maar de gemeente woerden zit nog een beetje dwars voor casema.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:48 schreef Thunder het volgende:

[..]

Klopt geen reet van, * Thunder heeft hier geen kabel-internet maar wel mxstream en nog veel meer exotische adsl dingetjes
Waar klopt geen reet van? Ik zei alleen maar dat de primafoon medewerker dat tegen mij zei hoor. Wat er van waar is weet ik niet, maar neem aan dat hij dat niet verzint.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:01 schreef rwb het volgende:

[..]

In woerden is tenminste adsl ik woon in harmelen en daar is helemaal niks dus en dat komt hoofdzakelijk door de gemeente woerden. Het kabel net in harmelen is technisch gezien al klaar voor internet maar de gemeente woerden zit nog een beetje dwars voor casema.
Gemeente Woerden loopt goed te kloten ja. Snap er ook weinig meer van. In eerste instantie was REMU eigenaar van het kabelnet volgens mij maar die zou het internet deel door Casema laten verzorgen. Maar nu kunnen de gemeente en Casema het niet eens worden over bepaalde zaken ofzo.
Baal af en toe behoorlijk van deze gemeente en niet alleen op dat gebied. :(

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 07 februari 2002 14:15 schreef achappey het volgende:

[..]

Gemeente Woerden loopt goed te kloten ja. Snap er ook weinig meer van. In eerste instantie was REMU eigenaar van het kabelnet volgens mij maar die zou het internet deel door Casema laten verzorgen. Maar nu kunnen de gemeente en Casema het niet eens worden over bepaalde zaken ofzo.
Baal af en toe behoorlijk van deze gemeente en niet alleen op dat gebied. :(
inderdaad het zijn een stelletje prutsers bij de gemeente woerden. Ben niet echt blij dat wij nou ook bij woerden horen ook al was gemeente harmelen zelf ook niet veel beter :(

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 07 februari 2002 13:48 schreef Thunder het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet overal zo te zijn. Maar ik denk zeker wel dat ze hier rekening mee houden met plannen. Waarom zou je tenslotte adsl aanleggen als je veel meer geld verdiend als je dat niet doet en er nog minder voor hoeft te leveren ook

Pagina: 1