hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
(zie boven)..Op woensdag 06 februari 2002 19:09 schreef bultoog het volgende:
wat doe ik verkeerd?
ik ben root daar ligt het niet aan? (denk ik?)
Maaruh, er is ook nog zoiets als kernel-package, en da's een programma dat netjes een .deb file voor je maakt .
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
zie boven met hoofdt letter werkt ook niet.Op woensdag 06 februari 2002 19:13 schreef moto-moi het volgende:
[..]
(zie boven)..
Maaruh, er is ook nog zoiets als kernel-package, en da's een programma dat netjes een .deb file voor je maakt .
je bedoelt dgkg?? ofzo iets
wees je zelf!
waar kan dat vinden??Op woensdag 06 februari 2002 19:22 schreef odysseus het volgende:
Maar natuurlijk verplicht niemand je om kernel-package te gebruiken...ik vind zelf de gewone manier van configureren eenvoudiger dan kernel-package / make-kpkg en dus gebruik ik die gewoon. Misschien dat iets dergelijks ook voor de topicstarter geldt? Het is in ieder geval een systeem dat de moeite waard is om eens naar te kijken.
wees je zelf!
dpkg kan je daarvoor gebruiken, maar als je kabelinternet hebt, werkt apt-get install kernel-package een stuk makkelijker, de documentatie komt dan in /usr/doc/kernel-package, even lezen, en je kunt aan de slag.. Ten again, de manier waarop jij het probeerde, hoort ook gewoon te werkenOp woensdag 06 februari 2002 19:26 schreef bultoog het volgende:
je bedoelt dgkg?? ofzo iets
uhmOp woensdag 06 februari 2002 19:30 schreef moto-moi het volgende:
[..]
dpkg kan je daarvoor gebruiken, maar als je kabelinternet hebt, werkt apt-get install kernel-package een stuk makkelijker, de documentatie komt dan in /usr/doc/kernel-package, even lezen, en je kunt aan de slag.. Ten again, de manier waarop jij het probeerde, hoort ook gewoon te werken
oke, ik heb adsl maar mijn netwerk kaarten worden nog niet ondersteund in die versie daarom heb wil ik die kernel gaan upgraden.
dat dacht ik ook maar blijk baar niet
wees je zelf!
ja dan geeft hij de zelfde fout melding.Op woensdag 06 februari 2002 19:40 schreef odysseus het volgende:
Je weet *heel* zeker dat het draaien van 'make bzImage' (met *een* hoofdletter, te weten de 'I') in de directory '/usr/src/linux' (of waar je je sources ook hebt uitgepakt) niet werkt? En dat hij nog steeds dezelfde foutmelding geeft? In dat geval: zou je eens precies kunnen posten wat je allemaal op de commandline doet en welke output er precies is? De output van het commando 'cat Makefile | grep bzImage' kan ook van pas komen.
de output van cat makefile | gre bzImage is niks
wees je zelf!
Dat komt, omdat jij gre intikt, i.p.v. [b]grep[/b]Op woensdag 06 februari 2002 19:47 schreef bultoog het volgende:
de output van cat makefile | gre bzImage is niks
tik foutje maar doet hij ook nietOp woensdag 06 februari 2002 20:05 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Dat komt, omdat jij gre intikt, i.p.v. [b]grep[/b]
dit is vrij fustreerd
wees je zelf!
Ach, kan gebeurenOp woensdag 06 februari 2002 20:06 schreef bultoog het volgende:
tik foutje maar doet hij ook niet
Ik kan me dat voorstellen jadit is vrij fustreerd
Probeer anders even je kernel-source weg te halen, en opnieuw te installeren, misschien dat er een bitje omligt ofzo
Of nog beter : De kernel-source ff opnieuw downloaden, liefst van een andere mirror dan degene waar je je huidige vandaan hebt, just to be sure..
da's waar. maar ik ga in ieder geval niet voor op nieuw installerenOp woensdag 06 februari 2002 20:12 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Ach, kan gebeuren
[..]
Ik kan me dat voorstellen ja
Probeer anders even je kernel-source weg te halen, en opnieuw te installeren, misschien dat er een bitje omligt ofzo
Of nog beter : De kernel-source ff opnieuw downloaden, liefst van een andere mirror dan degene waar je je huidige vandaan hebt, just to be sure..
Is een idee ga ik proberen.
Maakt het nog uit als ik een iets oudere neem zoals 2.4.16 ???
wees je zelf!
Manier van configureren is gewoon het zelfde hoor: make {menu,x,}configOp woensdag 06 februari 2002 19:22 schreef odysseus het volgende:
Maar natuurlijk verplicht niemand je om kernel-package te gebruiken...ik vind zelf de gewone manier van configureren eenvoudiger dan kernel-package / make-kpkg en dus gebruik ik die gewoon.
Dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijnOp woensdag 06 februari 2002 20:17 schreef bultoog het volgende:
da's waar. maar ik ga in ieder geval niet voor op nieuw installeren
2.4.16 zou ook prima moeten zijn (ik draai op mijn desktop en laptop zelfs nog 2.4.16 omdat ik te lam was 2.4.17 te compilen... en normaal upgrade ik toch altijd), maar neem in ieder geval geen 2.4.15 en geen 2.4.11. Ook de alles voor 2.4.10 is af te raden.Maakt het nog uit als ik een iets oudere neem zoals 2.4.16 ???
Ik zie overigens geen reden om geen 2.4.17 te nemen. Dit ligt niet aan de versie namelijk; 'make bzImage' zou toch iig *iets* moeten doen.
bedankt voor tipsOp woensdag 06 februari 2002 20:46 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Manier van configureren is gewoon het zelfde hoor: make {menu,x,}config
[..]
Dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn
[..]
2.4.16 zou ook prima moeten zijn (ik draai op mijn desktop en laptop zelfs nog 2.4.16 omdat ik te lam was 2.4.17 te compilen... en normaal upgrade ik toch altijd), maar neem in ieder geval geen 2.4.15 en geen 2.4.11. Ook de alles voor 2.4.10 is af te raden.
Ik zie overigens geen reden om geen 2.4.17 te nemen. Dit ligt niet aan de versie namelijk; 'make bzImage' zou toch iig *iets* moeten doen.
maar 'make bzImage' doet alleen maar erroren
wees je zelf!
Ik versta onder het configureren van een kernel alle stappen die nodig zijn, vanaf het gunzippen tot de reboot zeg maar. Overigens was je 'make oldconfig' vergetenOp woensdag 06 februari 2002 20:46 schreef deadinspace het volgende:
Manier van configureren is gewoon het zelfde hoor: make {menu,x,}config
Aan de topicstarter: het is voor de zekerheid, maar staat er ook geen bestand in arch/i386/boot met een naam als bzImage of iets wat erop lijkt? Zou vreemd zijn, maar dat is het geheel toch al...
* odysseus notes dat de 'v' op zijn toetsenbord aan het kapotgaan is...best irritant
Welke error krijg je?Op woensdag 06 februari 2002 20:51 schreef bultoog het volgende:
maar 'make bzImage' doet alleen maar erroren
dat kan ik nu controlleren ben een nieuwe aaan het downloaden, maar ik probeer het gewoon weer op nieuw.Op woensdag 06 februari 2002 21:01 schreef odysseus het volgende:
[..]
Ik versta onder het configureren van een kernel alle stappen die nodig zijn, vanaf het gunzippen tot de reboot zeg maar. Overigens was je 'make oldconfig' vergeten.
Aan de topicstarter: het is voor de zekerheid, maar staat er ook geen bestand in arch/i386/boot met een naam als bzImage of iets wat erop lijkt? Zou vreemd zijn, maar dat is het geheel toch al...
* odysseus notes dat de 'v' op zijn toetsenbord aan het kapotgaan is...best irritant.
uhm de v en p doen moeilijk, reageren niet meer helemaal.
wees je zelf!
Mwa...Op woensdag 06 februari 2002 21:01 schreef odysseus het volgende:
Ik versta onder het configureren van een kernel alle stappen die nodig zijn, vanaf het gunzippen tot de reboot zeg maar. Overigens was je 'make oldconfig' vergeten.
1
2
3
4
| tar xvzf linux-5.4.19.tar.gz; cd linux make menuconfig make dep bzImage modules modules_install doe_je_bootmanager_ding |
versus
1
2
3
4
| tar xvzf linux-5.4.19.tar.gz; cd linux make menuconfig make-kpkg --revision=mijnbak.01 kernel_image dpkg -i ../kernel-image-5.4.19_mijnbak.01_ia128.deb |
Heel veel verschil is het niet
* odysseus notes dat de 'v' op zijn toetsenbord aan het kapotgaan is...best irritant.
Cola eroverheen gooien, schijnt wel eens te helpenOp woensdag 06 februari 2002 21:09 schreef bultoog het volgende:
dat kan ik nu controlleren ben een nieuwe aaan het downloaden, maar ik probeer het gewoon weer op nieuw.
uhm de v en p doen moeilijk, reageren niet meer helemaal.
* deadinspace disclaimt...