Toon posts:

Bijwerken Virus definities Werkstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Als bij ons op het bedrijf een gebruiker inlogd op het NT 4.0 netwerk, dan krijgt hij/zij netjes zijn/haar loginscript die dan wordt verwerkt en waarin de laatste virus definities van de server worden gehaald en bijgewerkt wordt op de lokale pc. Eventueel wordt ook de laatste versie van de virusscanner geinstalleerd (MCafee).

Dit gaat goed zodra een gebruiker Local administrator is op zijn/haar NT 4.0 workstation maar is hij/zij dit niet dan werkt dit niet i.v.m. de rechten om software te installen op het werkstation.

Mijn vraag is dan ook zijn er progjes/tools om te zorgen dat alle gebruikers met ieder verschillende rechten de beschikking kan krijgen van de laatste updates ???

<SMS vondt de systeembeheerder te duur in aanschaf>

Iemand idee 8-)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:17

DJ

Ik heb ooit eens van een tooltje gehoord dat op de NT4 Resource Kit stond, waarmee je Programma's onder een ander UserID kon laten draaien . . . als het niet zo is, dan heb ik het verkeerd . . . maar volgens mij bestaat het . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:22

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 06 februari 2002 19:20 schreef DJ het volgende:
Ik heb ooit eens van een tooltje gehoord dat op de NT4 Resource Kit stond, waarmee je Programma's onder een ander UserID kon laten draaien . . . als het niet zo is, dan heb ik het verkeerd . . . maar volgens mij bestaat het . . .
Staat ook een programmatje 'Serverany' (oid.) op. Daar kun je zelf services mee bakken, en die draaien (normaalgesproken) onder system :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
SU.exe daarmee kan het (wel eerst ff de SU service installeren)

staat op de resourcekit van nt4.0

(heb deze tool zelf ook regelmatig gebruikt voor dit soort doeleinden

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

is je probleem niet dat je virusdefs op een share staan die afgeschermt is dmv gebruikers.

ik heb ook een virus goeroe gehad pasgelee, en die heeft een

ff nadenken een ....share gemaakt.

dmv een registry aanpassing, echt voor iedereen toegankelijk, want er kan wel eens wat verkeerdgaan, ook al staat alles op full control zei die.

dus

wie weet ook alweer hoe dit moet

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Maar heb je ook policies?

Daar kun je ook het één en ander veranderen. Ik zou daar niet te veel in gaan kloten, want dat blijft vaak problemen geven. Op de resource kit moet het staan, want waarvoor is die dan??

Moet wel.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Verwijderd

Mcafee (lees network associates) heeft een tool die ze management edition noemen. Hiermee kan je alle werkstations en servers voorzien van de virusscanner en de laatste updates zonder dat de gebruiker daarvoor local admin ofzo hoeft te zijn.
Management edition wordt met total virus defense meegeleverd als je een site licentie koopt.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Yep, dat werkt bij ons ook zo. Total 4us defence (op de server) haalt de updates van het net. Bij aanmelden van de werkstations worden de virus definition files automatisch geupdate indien aanwezig. Dit zonder dat de gebruikers rechten hebben (ze mogen van mij eigenlijk nauwelijks iets.....gna..gna...gna)

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1