Toon posts:

[ASP] Connecten met DB op andere server??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een server draaien en heb op en ik wil nu van een andere server de database gebruiken ken di :? :?

Dit werkt niet

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
sConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=" & "http:\\www.blaat.com\database\db.mdb" & ";" & _
"Persist Security Info=False"
Conn.Open(sConnection)

Ik moet dus op een of ander manier server.mappath kunnen aanpassen naar de andere server :)

weet iemand hoe dat mogelijk is

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Lukt het niet om gewoon het IP adres van die server in te kloppen i.p.v. een url :?

Edit: Ik nam aan dat je een DB-server bedoelde in je eigen netwerk maar volgens mij bedoel je dat niet...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 18:56 schreef Fox-Web het volgende:
Lukt het niet om gewoon het IP adres van die server in te kloppen i.p.v. een url :?

Edit: Ik nam aan dat je een DB-server bedoelde in je eigen netwerk maar volgens mij bedoel je dat niet...
Neej idd niet ik bedoel een website/db op internet
toch bedankt

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dan zal je van buitenaf toch genoeg rechten moeten hebben. Lijkt me dus niet echt veilig...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Dit gaat niet werken. Je kunt alleen maar een Access database openen op een lokale disk, niet eens op een netwerkschijf, laat staan via een URL.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi...

Vorig opmerking is niet helemaal waar... Je kan wel degelijk access bestanden open die op een network-share staan...

maar via HTTP niet... Je hebt file-level toegang nodig om een access DB te openen... Dat gaat helaas niet over HTTP. Als je met Oracle / SQL Server / MySql(?) zou werken, dan kun je wel connecten naar een andere machine, via een protocol dat daarvoor gebruikt wordt. maar hier praten we dan ook over "database servers" en niet over een file-level DB zoals access

Verwijderd

Probeer het eens met een ODBC connection. Die kan als ik 't goed heb wel gewoon over internet connecten.
De echte database servers maken inderdaad gebruik van hun eigen protocol om onderling te communiceren.
Pagina: 1