Toon posts:

[cm] voeding koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al een tijdje met een naar mijn zin teveel herrie makende voeding... opzich zou ik de fan op 7v kunnen gooien, dat moet niet zo'n probleem zijn.. maar wat zijn de (max)temps van zo'n voeding? is passieve koeling een optie?
ik heb een standaard 300W voeding van norrod...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Passief is geen optie.
Betere fan is een optie, 7 Volt ook.
Meer openingen in de voedings-behuizng maken zou ook nog kunnen.

Ik zou 50 graden als veilige temp aanhouden.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 18:59
Je zou er een Papst in kunnen zetten, en dat lelijke roostertje eruitslopen en daar een mooie FingerGuard voor zetten.

Die papst dingen zijn erug stil hoor!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik lees ook vaak dat mensen hun fan omdaaien zodat ie in de voeding blaast. Weet iemand of dat ook zonder gevaar kan.
Ik heb namelijk ook zo'n voeding die harder, lees teringherrie, gaat blazen als ie te warm wordt.

Oerbrood!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 16:20
Op woensdag 06 februari 2002 18:33 schreef Chevalric het volgende:
Ik lees ook vaak dat mensen hun fan omdaaien zodat ie in de voeding blaast. Weet iemand of dat ook zonder gevaar kan.
Ik heb namelijk ook zo'n voeding die harder, lees teringherrie, gaat blazen als ie te warm wordt.
Zou ik niet doen, dan komt namelijk je warme lucht uit je voeding in je pc. En dat kan wel eens zo'n 10 graden gaan schelen in negatieve richting...

Verwijderd

Chevalric: Je kan natuurlijk je voeding tweaken en hem een prive luchtcirculatie geven: je laat de fan je voeding in blazen (gewoon ff de draadjes omdraaien :) ) en dan zet je er een andere fan bovenop, die dan door een koker'tje naar buiten blaast.

djdisease: Persoonlijk zou ik voor een stillere fan gaan (bv. de Panaflo low).

[edit] stomme fout.

Verwijderd

Heb net vandaag m'n voeding op 5 volt laten lopen, het scheelt iets in herrie maar niet de gewenste hoeveelheid. Temps blijven ok.
Kwam er overigens achter wat ook herrie maakt naast de voeding. Niet m'n silverado op 6 volt maar het kleine koelertje op m'n epox 8ta3+. Deze is nl ball bearing en dat geeft zo'n irritant rateltje. Ga hem morgen gelijk vervangen voor een sleeve....hopelijk helpt dat

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14
ligt het aan mij of ben ik nou de enige die zen voeding nooit hoord

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
waarom gebruik je geen ijsblokjes :D

Strava | AP | IP | AW

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op woensdag 06 februari 2002 19:51 schreef jackmcfox het volgende:
Chevalric: Je kan natuurlijk je voeding tweaken en hem een prive luchtcirculatie geven: je laat de fan je voeding in blazen (gewoon ff de draadjes omdraaien :) ) en dan zet je er een andere fan bovenop, die dan door een koker'tje naar buiten blaast.

djdisease: Persoonlijk zou ik voor een stillere fan gaan (bv. de Panaflo low).

[edit] stomme fout.
ho, oppassen, niet de draadjes omdraaien , dan gaat ie roken en komen er van die vlammetjes uit enzo, dat geeft weer zo'n rommel omdat je de poederblusser moet gebruiken....

blabla

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

het is zoiewiezo niet slim om de fan van je voeding langzamer te laten draaien, er is echt wel over na gedacht bij die dingen, zeker vanaf de atx uitvoeringen wat betreft vermogen en temperatuur enzo. zeker als je zoals ik je pc vol stopt met hd's kan dat ding behoorlijk warm worden.... hehe en 50 graden als max is erg veel, er zitten namelijk gewone plastic draadjes in die daar niet echt tegen kunnen,,,,,

blabla

Verwijderd

koop gewoon een goede enermax voeding.
heeft een 2e cooler in de voeding zitten die je via moederbord kan regelen (sys fan)
je hebt dan een kwalitatieve voeding die ook nog eens zeer stil is en kwa prijs valt ie ook nog wel mee: gekocht voor 220 piek, ben je nog geen honderd gulden duurder uit dan een standaard 300 wat voeding
beter dan zelf een voeding gaan lopen verbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
de temp in mn bak is niet echt een probleem..er loopt een hoop lucht langs :) ik ga het wel ff proberen op 7v, anders maar een fijne enermax (vast handiger dan mn 2 voedingen atm :))
Pagina: 1