advies over laptop cpu keuze graag

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik sta op het punt een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik heb op dit moment een Compaq Presario 714EA-XP op het oog.
DURON 1 GHz 64kb L2 cache
20GB
14,1"
256 MB RAM
DVD
4x AGP VIA pro savage KN133

Nu hebben ze ook nog een 716EA-XP met een 1,2 GHz Mobile Athlon 4 cpu met 256 KB L2 Cache

welke kan ik het beste nemen en is een van bovenstaande proc's sneller als een PIII 1000 MHz? (GEEN FLAMEWAR PLEASE:)

prijsverschil tussen de twee zal rond de € 400,- zijn. In de tweede zit wel een schrijver maar ja boeien dat intresseert me helemaal niets en de cpu is bij de tweede dus sneller maar is het dit verschil waard €400??? of kan ik dan gewoon ipv 256 512 in rammen :)
voor de rest zijn de systemen identiek

Verwijderd

waar ga je hem voor gebruiken?????

Verwijderd

als je langer op battarij wil werken raad ik je een ultra low power 0.13 pentium III aan en geen amd

*no flame intended*

en een via chipset zou ik al helemaal niet willen in een laptop!!

Verwijderd

Duron en athlon staan toch -ongeveer- in de zelfde verhouding als celeron en pentium?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Ja, een mobile Athlon4 1.2 is sneller dan een mobile P!!! 1GHz. Alleen heb je al die rekensnelheid écht nodig in een laptop? Net als slamm zegt zou ik ook een sterke voorkeur voor een Ultra Low Voltage P!!!-M hebben; hoe langer je d'r mee kan werken hoe beter :) En die AMD laptops maken ongetwijfeld meer kabaal dan eentje met zo'n ULV Pentium, dit i.v.m. warmte en koeling.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik zou dan idd de duron 1ghz nemen zijn sterke processortjes en gaan lang mee

Verwijderd

ligt eraan waarvoor je hem wilt gebruiken.
Ook ik zou eerder een p3 nemen, ivm langer kunnen gebruiken. Maar als jij veel rekenkracht nodig hebt, zou ik de Athlon weer nemen :). iig 256 mb erbij rammen, kan nooit kwaad :P

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 19:50 schreef ByMeS_Dy het volgende:
ligt eraan waarvoor je hem wilt gebruiken.
Ook ik zou eerder een p3 nemen, ivm langer kunnen gebruiken. Maar als jij veel rekenkracht nodig hebt, zou ik de Athlon weer nemen :). iig 256 mb erbij rammen, kan nooit kwaad :P
dat vraagt die toch niet SUKKEL !!!!!!!
hij vraagt DURON of ATHLON XP

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De Duron zal ongeveer gelijk aan de p3 liggen en de AthlonXP 1.2 zal daar een heeeel stuk boven staan ;)

Mocht je budget het toelaten gewoon voor de AthlonXP gaan, anders is de duron ook geen slechte keuze hoor!

Kwa geluid en energie valt het erg mee tegenwoordig, Zeker mobile...

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lees deze review even voor wat interessante info:

http://computers.cnet.com/hardware/0-1027-405-7344472.html?tag=rev-rev

Laat gelijk ook mooi zien dat AMD processoren helemaal niet betekenen dat accuwerktijd veel korter is..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou niet zo'n snelle cpu nemen.. de boel wordt toch opgehouden door de andere hardware zoals chipset, videokaart en harde schijf.. dat is stukken trager dan bij een desktop met vergelijkbare specs.

ik heb zelf een toshiba laptop met celeron 800 en 256MB geheugen.. dat ding is echt traag.. de harde schijf is erg traag maar ook het geheugen is in een benchmark langzamer dan bij mn amd k6 500.. die celeron800 cpu zit er puur voor de sier in.

[edit]
Op woensdag 06 februari 2002 18:21 schreef neox het volgende:
waar ga je hem voor gebruiken?????
das eigenlijk de belangrijkste vraag :P

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 19:28 schreef rick_h het volgende:
ik zou niet zo'n snelle cpu nemen.. de boel wordt toch opgehouden door de andere hardware zoals chipset, videokaart en harde schijf.. dat is stukken trager dan bij een desktop met vergelijkbare specs.

ik heb zelf een toshiba laptop met celeron 800 en 256MB geheugen.. dat ding is echt traag.. de harde schijf is erg traag maar ook het geheugen is in een benchmark langzamer dan bij mn amd k6 500.. die celeron800 cpu zit er puur voor de sier in.

[edit]
[..]
Tja, de videokaart maakt volgensmij niet zoveel uit. Je koopt dat ding niet om flink op te quaken ofzo. Terwijl dell machines een gforce 2go (32mb) En hp's een intel met 32 geheugen of een ati kaartje, Genoeg nie?...

En ik weet bijv dat in hp's een 4200RPM ibm,toshiba shijfen inzitten dus das snel zat.

Kijk maar een naar deze review. Daar krijgt de Omibook 6100
De editors choice award

http://www.pcmag.com/article/0,2997,s%253D1565%2526a%253D9620,00.asp
En daar vind je veel meer reviews over laptops. Dus misschien ff daar rondneuzen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Notebook Tornado II, 8170, 14" TFT
Intel 845+ICH2, 16MB DDR SDRAM ATI Mobility M6-D AGP4x, ohne FDD,
1x PCMCIA Typ II, ECP, 2xUSB, Firewire, Modem & LAN, 2.95 KG
- SYSTEM Keyboard "GR"
- Intel Pentium IV 1.8 GHz, S478, FSB400, 256KB Northwood
- CD-RW Laufwerk Teac, 4x4x24, SlimeLine, 256 MB SD-RAM 10ns
- Festplatte Fujitsu SilentDrive MHN 2200 AT, 20GB UDMA 100,
2MB Cache, 4200 RPM
CPU:
- Intel Pentium 4 Prozessor Willamette/Northwood mit OLGA Package,
mPGA 478 Sockel
- Unterstützt bis zu Willamette P4 1.7GHz (Throttling)/ Northwood
bis zu 2.0 GHz (Throttling)
- FSB 400MHz/PC133
Chipsatz:
- Intel845 + ICH2
L2 Cache:
- 256KB
System Bios:
- Flash EPROM (beinhaltet System- und VGA Bios)
- acpi 1.0b; DMI 2.3.1
Speicher:
- 0MB SDRAM on board; Erweiterbar bis 1024MB
- Erweiterbar mit Kombination eines optionalen 64MB/128MB/256MB/512MB-
Speicher
- Zwei 144-pin SDRAM SO-DIMM Speicher Module, PC-133 Spezifikation
ROM - Laufwerke:
- 12.7mm Höhe
- 24x CD ROM Laufwerk
- 8x DVD ROM Laufwerk
- 8x4x24 CD-RW
http://www.kmelektronik.de/root/indexl.html