Toon posts:

Promise ATA133 ziet 60GB als 30?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Na eerdere problemen met mijn fantastische nieuwe harde schijf te hebben gehad (te oud moederbord) heb ik er vandaag maar n Promise ULTRA133 TX2 in gezet. Nou, data kwijt, kan ik nog mee leven, maar XP ziet dat ding maar als n 30GB schijf. Dan klopt er volgens mij iets niet.

Kheb verder helemaal geen verdere ervaring met IDE controllers, dus vergeet ik misschien iets.

Oh ja, hij zit op de primary IDE als Slave; jumpers staan goed.

• Faler
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2015

Faler

[DPC]Clan_Delft

Zou alsnog aan je moederbord kunnen liggen, misschien een bios-update???
edit:
dat wil zeggen, sommige mobo's ondersteunen gewoon geen al te grote schijven, en soms helpt een BIOS update dan, omdat de fabrikant er later wel support voor heeft geregeld...

C++ is the only language where your friends are allowed to touch your privates

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik ern dergelijke controller in heb gezet is omdat mijn moederbord het niet aan kan. 30GB gaat nog, maar verder moet ik niet gaan. Dus om het moederbord BIOS te omzeilen. Dat heb ik nu gedaan dus, maar hij ziet het kreng dus maar als 31,49GB...

Verwijderd

Topicstarter
Oh en even voor de duidelijkheid: Maxblast werkt niet met XP; kijk maar op de site. Heb ik al geprobeerd.

In mijn andere comp zou die wel werken (Aopen AX6BC mobo), maar dat is nu eenmaal niet mijn server...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
of een update voor je RAID Controller.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 18:20 schreef maartenb het volgende:
of een update voor je RAID Controller.
Wie heeft het hier over RAID controllers?

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Maxtor weet het ook niet meer, op hun site staat inderdaad als oplossing een PCI IDE-controller, en hier een stukje over WinXP maar niks zinnigs denk ik, dit had je vast zelf al gezien...

edit:
Wat onzinnige niet-kloppende dingen weggehaald

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tis een maxtor eem ik aan?

Er zit naast de jumpersettings van Master/Slave nog een jumpertje voor 32GIG boundary. oid.
Zou kunnen zijn dat die jumper er bij jou er nog in zit.
Haal die er dan uit, en kijk of het dan werkt. :)

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

voor 32GIG boundary
Wat ik ook zo raar vind is dat het in dit geval niet eens de 32 GIG haalt, maar slecht 31 komma nogwat...Is de schijf zelf niet brak, heb je dat al gecheckt???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook zou het kunnen dat je het vanuit WinXP de partitie als FAT32 hebt aangemaakt en geformatteerd. Ik weet niet hoe het met XP zit, maar Win2K kan een FAT32 partitie tot maximaal 32GB aanmaken en formatteren. Met FDISK, PartitionMagic enzo is dit wel om te zeilen. Of gebruik anders NTFS, die gaat tot 8TB :)

Heb je overigens in de XP schijfbeheer gekeken? Start > Uitvoeren > DISKMGMT.MSC Daar zou je de volledige schijf moeten kunnen zien.

edit:
WinXP kan idd FAT32 partities tot max 32GB aanmaken.. Hier heb je ff een tutorialletje :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo daar ben ik weer hoor. Was ffies naar de Kuip...

Maarreh, onder fdisk ziet ie ook maar 32GB. De schijf is goed; ik heb em ooit eens als 60GB werkend gekregen, maar dat issie blijkbaar vergeten.

Als ik onder XP bij Diskmanagement kijk (of schijfbeheer) en ik pleur heel de partitie weg, geeft ie dus maar 31,49 GB aan. Die Maxblast zooi heb ik ook niks aan, dusss....

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook deze topic:

[topic=395236]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!

Kutjumpers....

Nou nog ff tig keer rebooten en als ie het blijft doen ken ik em weer vol zetten......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 06 februari 2002 23:12 schreef -BORG- het volgende:
Kutjumpers....
:o

Toch wel de jumpers.. :X

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Volgende keer ff zeggen om welk moederbord het gaat.
Pagina: 1