hebben jullie de Sharp Zaurus SL-5000D al gezien??

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Gasten hebben jullie de Sharp Zaurus SL-5000D al gezien???
Moeilijk vette ding man!!! ik denk dat ik die ga halen in plaats van de Sony clie 770c.

Hier is de link als je het nog nie hebt gelezen.
http://www.tweakers.net/nieuws/20441

en hier een review
http://www.the-gadgeteer.com/zaurus-sl-5000d-review.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1012934136.jpg

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

dat is een best handig dingetje, met het toetsenbord zo :)

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Jammer genoeg is de developer-editie erg moeilijk te importeren in Nederland :( Ik zou best graag aan die webstrijd van Trolltech's Qtopia mee willen doen.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hoe zit het nou met de support eigenlijk??????????
Kan ik bijvoorbeeld een Compactflash ethernetkaart werkend krijgen met die sharp???

Assume there are no rules and it's one big free for all

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Als je een CF kaart heb net een chip die door linux wordt ondersteund wel.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Ik rakel dit oude topic weer even op. Ik zit al een poosje te denken om de Zaurus aan te schaffen maar nou was hier gisteren een vriend van me op bezoek en die zegt: 'nooit doen, je kunt veel beter een ipaq kopen en daar linux op zetten'. De reden die hij hiervoor opgeeft is dat de Zuarus dat trolltech linux draait en dat je daar dan helemaal aan vast zit terwijl als je Linux op een ipaq laad dan heb je echt linux je kunt dan echt alle apps draaien (mits de pda het aankan natuurlijk), gnome/kde etc. gewoon volwaardig linux.

Nou ben ik aan het twijfelen. Wat vinden jullie ? De ipaq met Linux of een Zaurus ?

Verwijderd

Het lijkt mij dat de Zaurus en het daarop draaiende linux op elkaar zijn afgestemd. Als je een Ipaq gaat flashen met een eigen distro, kun je tegen problemen aanlopen en tevens je garantie verliezen. Ik zou gewoon voor de Zaurus gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 11:01:
Het lijkt mij dat de Zaurus en het daarop draaiende linux op elkaar zijn afgestemd. Als je een Ipaq gaat flashen met een eigen distro, kun je tegen problemen aanlopen en tevens je garantie verliezen. Ik zou gewoon voor de Zaurus gaan.
Dat het misgaat met flashen valt wel wat mee. Er staat een instructie op www.handhelds.com. Die kennis van mij heeft het ook gedaan en het werkt wel goed.

Ik zie het zo. De ipaq kun je makkelijk aankomen bij je lokale computer dealer. Die Zaurus is lastig te krijgen. De Zaurus heeft wel weer een eigen keyboardje, dat trekt me erg aan. De ipaq heeft geen keyboard of je moet een extern keyboard nemen. Mijn kennis zegt dat je zo'n klein keyboard van een Zaurus toch niet gebruikt omdat het veel te klein is om lekker mee te werken. Daar zit wat in. Maar om nou een ipaq met opgerold keyboard mee de bus in te nemen vind ik ook weer niet super geslaagd.

Nou ja verder de Zaurus draait dat trolltech linux en je kunt daar wat apps en games voorkrijgen maar tis niet helemaal dat je de vrijheid hebt. Als je de ipaq flashed dan heb je gewoon echt linux en kun er van alles mee doen.. Zegt mn kennis.. Iemand nog meer comments/tips want ik ben er nog niet uit.
Pagina: 1