Heb net een systeem in elkaar gezet:
Moederbord: ECS K7VTA3 (ondersteund XP)
512 MB DDR cas 2.5 133
AMD XP 1700 socket A
ATX 300W voeding
Asus V7700 TI200 deluxe
60Gb Maxtor 72k
Wat is het probleem?
Bij het opstarten herkend het moederbord de XP1700 als een 1100. Geen nood dacht ik, bios instellen op 133Fsb. Maar de optie om hem op 133 te zetten is niet te veranderen (optie is 'grijs' en staat op 100fsb) Heb de manual doorgelezen en daar staat:
Ik neem toch aan dat een moederbord die de Athlon XP ondersteund, hem automatisch op 133fsb zet? Hoe krijg ik deze processor op 133fsb?
Temp processor: 39 gr. IDLE, dus dat kan ook geen problemen opleveren.
Ik kon geen soortgelijke problemen vinden in de search.. Wel in combinatie met andere MB's die uiteindelijk biosmatig op 133fsb gezet konden worden. Die optie is dus niet voor mij beschikbaar.. Wie o wie kan mij helpen?
Moederbord: ECS K7VTA3 (ondersteund XP)
512 MB DDR cas 2.5 133
AMD XP 1700 socket A
ATX 300W voeding
Asus V7700 TI200 deluxe
60Gb Maxtor 72k
Wat is het probleem?
Bij het opstarten herkend het moederbord de XP1700 als een 1100. Geen nood dacht ik, bios instellen op 133Fsb. Maar de optie om hem op 133 te zetten is niet te veranderen (optie is 'grijs' en staat op 100fsb) Heb de manual doorgelezen en daar staat:
Op zich geen problemen mee, daar deze niet om te OC'en is.Current FSB Frequentie:
This item displays the frontside bus (FSB) frequentie. This is a display-only item. You cannot make changes to this field.
Ik neem toch aan dat een moederbord die de Athlon XP ondersteund, hem automatisch op 133fsb zet? Hoe krijg ik deze processor op 133fsb?
Temp processor: 39 gr. IDLE, dus dat kan ook geen problemen opleveren.
Ik kon geen soortgelijke problemen vinden in de search.. Wel in combinatie met andere MB's die uiteindelijk biosmatig op 133fsb gezet konden worden. Die optie is dus niet voor mij beschikbaar.. Wie o wie kan mij helpen?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.