Toon posts:

[mandrake 8.0]help! welke videodriver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

ik heb mandrake 8.0, installatie gaat goed tot op het moment dat X-free mijn kaart herkent als matrox G400, maar heb een G550. dus ik wil de driver veranderen naar G550 niet in lijst, gezocht op inet of ie ondersteund wordt. hmm alleen in X-free 4.2.0 dus moet ik ff een andere video driver hebben om te kunnen starten zodat ik 4.2.0 kan downen of iets dergelijks zelf heb ik een paar geprobeerd maar het resulteerd allemaal in verrot beeld of dat me pc hangt

wie o wie kan mij uit de brand helpen :?

Verwijderd

pak gewoon de g400 en daarna upgraden ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

je weet zeker dat je deze drivers gebruikt?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al geprobeerd :?
en dan krig ik geen goed beeld d.w.z X start wel op maar geeft niet correct beeld weer en hangt

ik heb ooit mandrake op een oude bak met millenium II gedaan en dat ging wel......... maar da's nu een router voor internet

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Dat lijkt me eerder een probleem met je X config, en niet zozeer met de drivers....

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/linux_09.cfm
deze moet je hebben
en wil die niet installeren dan moet je uitzoeken welke versie je X server precies is en in de dir mgadrivers/xfree86
4.1.0/ copieren naar jouw nummer

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

De g550 was volgensmij niet driver-compatible met de g400 (nouja, wel als de support voor de g550 in de g400 driver gestopt wordt, wat waarschijnlijk gaat gebeuren, maar dat is in X 4.1.0 dus nog niet het geval.)

Als het niet werkt als je de g400 driver kiest, dan is het waarschijnlijk het makkelijkst om 'vesa' of 'svga' (of hoe ze dat generieke svga ding ook genoemd hebben) te nemen zodat je verder kunt met de installatie. Het nadeel daarvan is dat je (wrs) max 1024x768x16 kunt draaien en dat je geen acceleratie (zowel 2d als 3d) hebt, maar het zou in ieder geval wel moeten werken. Dan kun je als het systeem geinstalleerd is zoeken naar een X 4.2.0 package voor jouw distributie.
Pagina: 1