Probleem met oudje

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Het systeem waar mijn zusje en mijn ma altijd op werken, doet het niet meer.

Het is een abit tx5, met een intel 233 en 32mb ram. De videokaart is een s3virge.

Als ik op de aan knop duw, doet i niets(er zit een atx voeding in). Het enige waar het systeem van aan gaat is als ik de bios reset jumper van de positie af haal waar i op staat om hem te resetten. Dan gaat i aan, en zodra de 640 er staat van het geheugen tellen, springt i weer uit.

Ik neem dus aan dat de videokaart, voeding en de processor nog goed zijn. Nou kan ik het geheugen niet testen omdat het geen 100 mhz is, wel kan ik mijn 128 bankje in die pc doen, maar ben ik geen voorstander van met de huidige geheugen prijzen. Is de kans groot dat ik het bankje opblaas als ik hem test in die andere pc?
Want het kan dus ook aan het mobo liggen, en dan blaas ik die geheugenmodule op.

Wat kan ik het beste doen?

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Als je pc uitvalt/wegvalt, gaat dan ook je voeding uit??

Zo ja dan zal denk ik je voeding het probleem zijn.

• Def_P
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 17:49 schreef janpietklaas het volgende:
Als je pc uitvalt/wegvalt, gaat dan ook je voeding uit??

Zo ja dan zal denk ik je voeding het probleem zijn.
Nou het lijkt wel of de aan knop gewoon vast zit ofzo, maar die heb ik ook al vervangen. Zodra i bij het geheugen is gaat i uit alsof je hem gewoon uit zou zetten als i voorbij de post is. Maar ga zostraks ff een at voeding proberen, misschien dat dat helpt.

• Def_P
  • Niet online
Met een at voeding gaat i dus wel normaal aan, als je de aan knop in drukt(die van de voeding dan).

Maar hij komt nog steeds niet verder als 640kb geheugen.

Weet het niet meer of het geheugen of mobo is kapot, kweet nog niet hoe ik het nu wil gaan testen, maar waarschijnlijk niet. Heb geen zin in 128mb geheugen dat het straks nie meer doet.

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Je kan ergens een prog dl dat je geheugen test.
Past op een flop en kan je op een bootflop zetten .
zal ff zoeken

Hebbus http://www.teresaudio.com/memtest86/

• Def_P
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 19:58 schreef Jonez het volgende:
Je kan ergens een prog dl dat je geheugen test.
Past op een flop en kan je op een bootflop zetten .
zal ff zoeken

Hebbus http://www.teresaudio.com/memtest86/
Hij komt niet verder, doet dus helemaal niets als i geheugen wil gaan testen. Dus kan progje ook nie draaien.

Verwijderd

haal anders het geheugen uit die p233 en plaats dat in een andere pc (als je die mogelijkheid heb) en kijk of het geheugen daar wel goed werkt en dan evt dat programma'tje van die link.
Pagina: 1