Toon posts:

Op zoek naar de perfecte muis

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een muis met 3 buttons, optic, cordless, batteryless en goed ergonomisch design.
Net zoiets als dat komt bij een Intuos 2 wacom tablet>de 4D mouse.
Die heeft al die eigenschappen die ik net noemde, alleen kun je die niet los kopen zonder die dure wacom tablet erbij.
Dus weet iemand de naam van zo'n muis/merk en waar ik hem kan kopen, in welke winkel of op welke url?
Bedankt:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
draadloos EN zonder batterijen?

kon nog wel eens erug moeilijk worden.... :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hij bestaat wel, want de 4D muis van de Intuos 2 heeft dat ook en is ook nog optic!
Werkt met een heel slim systeempje las ik dus het bestaat wel, want ik heb de 4D mouse zelf in actie gezien:)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op woensdag 06 februari 2002 17:20 schreef zwelgje het volgende:
draadloos EN zonder batterijen?

kon nog wel eens erug moeilijk worden.... :)
Kan wel met een accu erin.

Verwijderd

moved GT >> HA

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 17:34 schreef TheRademaker het volgende:
Hij bestaat wel, want de 4D muis van de Intuos 2 heeft dat ook en is ook nog optic!
Werkt met een heel slim systeempje las ik dus het bestaat wel, want ik heb de 4D mouse zelf in actie gezien:)
Kan dan alleen met inductie spanning. Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk omdat je daar hoge voltages voor nodig hebt.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 18:58 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Kan dan alleen met inductie spanning. Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk omdat je daar hoge voltages voor nodig hebt.
lijkt me ook niet iets wat je in de buurt van je computer wilt hebben :D

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 19:00 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

lijkt me ook niet iets wat je in de buurt van je computer wilt hebben :D
nahja, het kán wel :)
Kijk maar naar de electrische tandenborstels van Braun...

Verwijderd

Ik heb zelf een cordless desktop, dus met een cordless muis niet optisch en met batterij....een optische-cordless muis kan ik je zeker aanraden (ik kon die niet kopen omdat die alleen voor rechtshandigen is, en dat is vervelend als je af en toe van hand wilt wisselen)

En wat de batterijen betreft...doe er duracel M3 batterijen in en ze gaan jaren mee...en dat de muis iets zwaarder is dan de niet batterij-muis daar merk je niks van!!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Op woensdag 06 februari 2002 19:06 schreef Koppie het volgende:
Ik heb zelf een cordless desktop, dus met een cordless muis niet optisch en met batterij....een optische-cordless muis kan ik je zeker aanraden (ik kon die niet kopen omdat die alleen voor rechtshandigen is, en dat is vervelend als je af en toe van hand wilt wisselen)

En wat de batterijen betreft...doe er duracel M3 batterijen in en ze gaan jaren mee...en dat de muis iets zwaarder is dan de niet batterij-muis daar merk je niks van!!
Kun je elk merk batterijen instoppen wat je wilt, een Logitech Cordless Optical muis vreet bij elke 1 a 1,5 mnd een nieuw setje...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Waarom cordless? is het echt nodig, want zoals al is gezegt vreten optical cordless muizen stroom. Dus als je niet zoveel zin hebt om elke maand die batterijen te vervangen, dan zou ik toch maar voor met een draadje gaan.

[mijnsmaak]
vind met draadje trouwens veel beter werken aangezien als er een object tussen je muis en reviecer komt te liggen de verbinding ertussen plat ligt... beetje irri
[/mijnsmaak]

Verwijderd

Here come the flames , maar Trust heeft zo'n ding

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op woensdag 06 februari 2002 19:18 schreef Rolex het volgende:
Waarom cordless? is het echt nodig, want zoals al is gezegt vreten optical cordless muizen stroom. Dus als je niet zoveel zin hebt om elke maand die batterijen te vervangen, dan zou ik toch maar voor met een draadje gaan.

[mijnsmaak]
vind met draadje trouwens veel beter werken aangezien als er een object tussen je muis en reviecer komt te liggen de verbinding ertussen plat ligt... beetje irri
[/mijnsmaak]
Dat heb je alleen met draadloze muizen die infrarood gebruiken voor de verbinding... De huidige goede draadloze muizen werken allemaal radiografisch... een plaat lood kan ze misschien van de wijs brengen, maar als je de ontvanger onder het blad van je bureau hebt liggen en de muis erop, zal ie prima werken hoor!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zelf zou ik nooit een draadloze optical nemen omdat je dan 2 problemen krijgt:
Draadloos=50 hz=te weinig voor een echte die hard gamer :P
Optical=ronddansende cursor

Maar voor gewoon surfen enzo is het wel errug prettig.

De logitech cordless optical lijkt me dan een verstandige keuze, heeft alleen wel batterijen.......

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op woensdag 06 februari 2002 19:28 schreef Kanarie het volgende:
Zelf zou ik nooit een draadloze optical nemen omdat je dan 2 problemen krijgt:
Draadloos=50 hz=te weinig voor een echte die hard gamer :P
Optical=ronddansende cursor

Maar voor gewoon surfen enzo is het wel errug prettig.

De logitech cordless optical lijkt me dan een verstandige keuze, heeft alleen wel batterijen.......
50 Hz????? wel erg vaag wat je daar noemt.. verklaar je nader. En een ronddansende cursor heb ik ook nooit last van.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

50 hz is (zover ik weet) de maximale update frequentie waarmee je muis kan werken igv een draadloze muis.
Ter vergelijking:
USB muis is standaard 125 hz
PS/2 is maximaal 200 hz

Een optische muis heeft soms last van een verspringende cursor, een erg irritant voorbeeld:
Je loopt lekker te CS-en en je loopt een gangetje in op weg naar de vijand, je ziet de vijand, mikt, en opeens sta je achterstevorenonderstebovenbinnenstebuiten tegen het plafond te mikken.
Of ook iets vervelends:
Je gaat fotosoepen, je maakt heel voorzichtig een handmatige selectie. Heel voorzichtig ga je een figuurtje uitknippen ofzo, maar halverwege begint je muis te trillen en vernxxxx zo je hele selectie :(

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden.

Ze hebben alles behalve die batteryless feature;

1) van microsoft;voordelen;5 muisknoppen nadelen;duurder dan logitech en geen batteryless feature

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7026750F.gif

http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMuizen&scindex=6&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMuizen&prid=0007026750

2)Van Logitech voordelen;10 euro goedkoper dan microsoft muis nadelen;lijkt minder ergonomisch

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7022308F.gif

http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FRandapparatuur&subcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMuizen&scindex=6&subsubcat=Computers%5FRandapparatuur%5FMuizen&prid=0007022308

Waar ik achter probeer te komen is;De 2 muizen hebben beide 3 of meer knoppen, maar niet op de plaats waar je ze verwacht(3 knoppen bovenop), ik vraag me dus af of die 3e knop aan de zijkant van de muis dus wel als middelmuisknop fungeert, als niet dan heb ik er als nog nix aan.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

als ik dan een draadloze muis zou moeten nemen dan zou ik voor de logitech gaan,
is cheaper,
ergonomisch design is meestal toch wat je zelf het prettigst vindt :)
5 jaar garantie is ook wel lief bij die logitech, terwijl bij de microsoft muis niets vermeld staat.

Verwijderd

Topicstarter
Die microsoft muis heeft ook 5 jaar garantie.
Alleen ik weet dus van beide muizen niet of de knoppen aan de zijkant als middelmuisknop fungeren, want dat is juist heel belangrijk, omdat ik dus met software werk die 3 muisknoppen nodig heeft(een extra middelmuisknop dus).

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 19:44 schreef TheRademaker het volgende:

Waar ik achter probeer te komen is;De 2 muizen hebben beide 3 of meer knoppen, maar niet op de plaats waar je ze verwacht(3 knoppen bovenop), ik vraag me dus af of die 3e knop aan de zijkant van de muis dus wel als middelmuisknop fungeert, als niet dan heb ik er als nog nix aan.
het wieltje van je muis is ook tegelijk een knopje, dus dat is wel in orde, Ik heb een logitech dual optical niet draadloos, maar ik heb daar ook nooit echt de geweldige voordelen van gezien. Voorderest vind ik het een superfijne muis, Hij is IMHO superprecies

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik heb cordless desktop van logitech, al 1 jaar batterij in muis heb ik 1 x moete vervangen en keyboard nooit, drivers van logitech zuige maar win drivers zijn goed, en met me muis kan ik in winternacht onder me deke door surfen scheelt kouwe handen :)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op woensdag 06 februari 2002 19:37 schreef Kanarie het volgende:
50 hz is (zover ik weet) de maximale update frequentie waarmee je muis kan werken igv een draadloze muis.
Ter vergelijking:
USB muis is standaard 125 hz
PS/2 is maximaal 200 hz

Een optische muis heeft soms last van een verspringende cursor, een erg irritant voorbeeld:
Je loopt lekker te CS-en en je loopt een gangetje in op weg naar de vijand, je ziet de vijand, mikt, en opeens sta je achterstevorenonderstebovenbinnenstebuiten tegen het plafond te mikken.
Of ook iets vervelends:
Je gaat fotosoepen, je maakt heel voorzichtig een handmatige selectie. Heel voorzichtig ga je een figuurtje uitknippen ofzo, maar halverwege begint je muis te trillen en vernxxxx zo je hele selectie :(
Die 50 Hz lijkt me heel sterk... hij werkt niet op het lichtnet ofzo... en die andere problemen die je noemt, heb ik nog nooit gehad...
Heb je zelf eigenlijk wel een optical?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik had een optical (logitech) , ongeveer een half jaar mee gewerkt en toen geruild met iemand voor een Microsoft Sidewinder Gamevoice :)
Doe maar eens een search op problemen met optical muizen, zul je zien dat er veel mensen zijn die last hebben van een verspringende cursor.
Ik heb werkelijk allerlei ondergronden, muismatten en andere zooi als muismat geprobeerd.
Het best werkte nog een stuk karton of een wit vel papier, maar zelfs dan bleef die cursor nog wel eens verspringen.

En draadloze muizen zijn toch echt 50 hz.

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 14-07 13:45
Op woensdag 06 februari 2002 19:37 schreef Kanarie het volgende:
...

Of ook iets vervelends:
Vandaar dat Logitech de Dual Optical heeft uitgevonden :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik zou niet voor die Microsoft gaan. Het schijnt dat die vooral in games zeer veel last heeft van schokkige effecten (stond in de PCgameplay van januari). Ik heb de logitech en daar heb ik geen problemen mee.

iRacing Profiel

Verwijderd

tja het ligt eraan waar je de muis voor gebruikt... als gamer zou ik ook nooit optical/cordless kopen...

Ik wil zelf graag een Razor Boomslang 2000 :) maarja.. ffies geen geld op het moment en ik ben ook niet meer zo'n die hard gamer :)

Als je geen gamer bent zou ik gewoon een optical kopen maar geen cordless muis... ik heb er slechte ervaringen mee...

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik wil zelf graag een Razor Boomslang 2000 maarja.. ffies geen geld op het moment en ik ben ook niet meer zo'n die hard gamer
Ik heb dus een razer boomslang 2k :)
r0x0r muis :)

Dan zie je toch echt wat er aan zo'n optical muis kan mankeren. (niet dat een boomslang zonder problemen is, doe maar eens een search op boomslang problemen ofzo :) je moet een beetje geluk hebben om een perfecte muis te krijgen, maar dan heb je ook wat)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Over logitech kan ik niet oordelen, vind ik K* muizen (ze liggen mij niet lekker in de hand). Die MS optical cordless heb ik ongeveer 2 dagen gehad, toen had ik het helemaal gehad met het het cursor gedrag: schokerig en cursor ijlt iets na bij de beweging. Niet heel veel, maar genoeg om irritant te zijn. Kan aan mijn stalen bureua gelegen hebben. Hij ligt wel SUPER in de hand, vormgeving is echt perfect.

Ben nu weer terug bij de Intellimouse Explorer. Welliswaar met draadje maar wel optisch. Dit is in mijn bescheiden mening de beste muis die op dit moment te koop is.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1