Homepage cq site maken maar hoe doe ik dat??

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi ik heb bij mij ISP ruitmte voor een Homepage en dit wil ik graag gebruiken om een leuke site te beginnen.

Heb ik daar software voor nodig voor de indeling of pmaak van de site? ???

Kan iemand kort en bondig vertellen hoe het werkt ???

Thanks

Ridge

www.tradealliance.nl

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de simpelste manier: op de win98 cd staat Frontpage Express. Daar kunj eheel goed simpele homepages mee maken. Het werkt net zo als bijv. wordpad.

Als je wat hebt gemaakt moet je nog maar even vragen (indien nodig) hoe je alles moet uploaden enzo.

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Scheelt eraan wat je wilt. Als je het simpel wilt houden kun je je met een html editor redden, in principe zelfs met notepad, of met een tekstverwerker.
Zoek eens een html-cursus op het net, er zullen er vast honderden zijn.
Oh en je hebt natuulijk wel een ftp-client nodig om je homepage ook daadwerkelijk op de server te zetten.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

Je maakt eerst een site in een programma als Frontpage, Homesite, Dreamweaver ofzo (Frontpage is nogal lame, maar voor beginners misschien wel zo makkelijk).

Er zijn ook veel gratis van dit soort programma's te krijgen. Ik weet het niet zeker, maar misschien zijn HoTMetaL en Hotdog gratis (of misschien zijn er shareware versies van? Kwestie van zoeken op bv. www.tucows.com .

Vervolgens heb je een FTP programma nodig om je site op de FTP server van je ISP te zetten. Op de site van je ISP staat daar waarschijnlijk wel meer informatie over (de naam van hun FTP server bijvoorbeeld). Goede FTP programma's zijn CuteFTP, Bulletproof FTP, WS_FTP en FlashFXP.

Suc6 :)

Verwijderd

Notepad! :) Zo heb ik mijn eerste brouwsel op site gebied gemaakt. Nu gebruik ik Dreamweaver. Handig programmatje.
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/reference/html_cheatsheet / << Kijk hier maar eens voor een aantal HTML commando's.

Tip : ga naar een site. Niet flash made duh ;). Rechter klik en dan view source. Kan je een hoop van leren.