Toon posts:

Onderdrukken Messages in Visual Basic Macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Tijdens het draaien van een macro krijg ik af en toe pop-up boxen met een informatieve meldig (geen error). Als ik dan op OK klik gaat de macro gewoon weer door. Ik wil echter dat deze meldingen onderdrukt worden zodat de macro zonder dat ik erbij ben kan door blijven draaien.
Het is duidelijk geen error message dus "on error resume next" heeft hier geen zin (heb ik al geprobeerd).
Kent iemand dit probleem?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Wees eens iets duidelijker...
welk office-onderdeel?
wat voor message precies?
bij wat voor aktie krijg je die message?

Exact expert nodig?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mocht je het binnen MS Access willen doen, want dat is toch niet helemaal duidelijk in jouw vraagstelling, dan moet je het doen als volgt.

^^ tangconstructie

Uitzetten
code:
1
Docmd.SetWarnings False

Aanzetten
code:
1
Docmd.SetWarnings True

Verwijderd

Het pakket waar het hier om gaat is Business Objects 5.1.
De macro open een nieuw Business Objects rapport, past de dataprovider aan en haalt nieuwe data op uit de BusinessObjects universe. Als alles klaar is wordt het rapport gesloten en een nieuw rapport geopend.
Soms gebeurt het echter dat er voor een bepaald rapport geen data in de universe zit. In dat geval geen BO de melding "No data to Fetch" en wacht op een enter. Dit is ongewenst als de macro meerdere rapporten moet doen, omdat (wet van Murphy) de melding net komt op het moment dat je naar huis bent.
De vraag is dus: Hoe voorkom ik dat de melding gegeven wordt of anders, hoe zorg ik dat, als hij een melding geeft er automatisch doorgegaan wordt.

(Ben collega van RTW2001, vandaar dat ik het probleem ken)

Verwijderd

Niemand die dit weet? Of is er gewoon geen oplossing voor?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien dat de SetWarnings van hierboven werkt. In Word werkt dat bv weer niet, dus ik denk dat je even in de helpfiles moet gaan duiken of google even een bezoekje brengen, of het sowieso wel mogelijk is binnen dat pakket.

Ff gezocht....:)
Google Search
De 1e hit verwijst naar de Tech Tips, misschien is daar wat te vinden. Succes :)

(zoektip: tenzij er in een error duidelijk een regel vermeld wordt oid (of iets anders dat echt variabel is), heb ik tot nu toe (ff afkloppen) altijd een paar goeie hits gevonden door te zoeken op exact phrase match via de advanced search van google, of gewoon in de normale zoekbox de tekst tusen " en " te zetten)

Exact expert nodig?

Pagina: 1