Toon posts:

MAX aantal fans op molex...hoeveel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit je voeding komen een aantal molex + snoeren, aangezien ik 6 fannetjes heb verstopt >:) in mn kast, heb ik de draden ervan allemaal naar mn zelf geknutselde baybus geleid. Ok daar komen ze dus bij elkaar, maar nou vroeg ik mij af hoeveel fans er maximaal op een molex mag? Kortom nadat ze mn baybus weer uitkomen (een molex die verbonden is met de kroonstenen van mn baybus) mag ie dan op een molex van mijn voeding of met ik em weer splitsen :? Kortom is het beter de fans te verdelen over de molexen die ik nog vrij heb? Of maakt het niet uit? Neemt het amperage niet af bij de laatste fan op een molex :?

Verwijderd

verdeel ze beter over een paar molexen

welke fans zijn het?

neem dat een fan 0.4A neemt
6 fans
dat is 2.4 A
vind ie niet zo heel leuk denk ik
verdeel maar over 2 of 3 molexen, heb je helemaal geen problemen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:04

mvds

Totally awesome!

Ligt eraan op welk voltage je ze laat lopen. Kijk hoeveel amps je voeding kan leveren op de lijnen en kijk dan hoeveel fans erop kunnen. De draden van de voeding naar een molex connector zouden iig wel wat mogen hebben hoor. Een amp of 3 moet wel kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 16:58 schreef carnman het volgende:
verdeel ze beter over een paar molexen

welke fans zijn het?

neem dat een fan 0.4A neemt
6 fans
dat is 2.4 A
vind ie niet zo heel leuk denk ik
verdeel maar over 2 of 3 molexen, heb je helemaal geen problemen
nou hehe een ervan is een FOP38, dus die vreet aardig veel, de andere zijn idd 5 standaard fannetjes a 1.6 w ongv die niet bijzonder veel vreten

Mijn voeding is die van de HQ08, 300 watts

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 16:58 schreef obsidian het volgende:
Ligt eraan op welk voltage je ze laat lopen. Kijk hoeveel amps je voeding kan leveren op de lijnen en kijk dan hoeveel fans erop kunnen. De draden van de voeding naar een molex connector zouden iig wel wat mogen hebben hoor. Een amp of 3 moet wel kunnen.
Ze lopen allemaal op 12 volt

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ach als je draden warm beginnen te worden ben je te ver :P Heb je ook nog een gratiz verwarming.

Neen gewoon ff kijken hoeveel A er max door je draden mag stromen en kijken hoeveel je voeding max kan leveren. Hier niet overheen gaan want dan worden ze warm met alle gevolgen van dien. Maar ik denk dat je een aardig stukje kan komen hoor.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 06 februari 2002 17:02 schreef jhead22 het volgende:
Ach als je draden warm beginnen te worden ben je te ver :P Heb je ook nog een gratiz verwarming.

Neen gewoon ff kijken hoeveel A er max door je draden mag stromen en kijken hoeveel je voeding max kan leveren. Hier niet overheen gaan want dan worden ze warm met alle gevolgen van dien. Maar ik denk dat je een aardig stukje kan komen hoor.
zodra je over de max van je voeding heen zit, kapt je voeding ermee... dit kun je over zoveel molexen verdelen, dat maakt niet uit, dus moet je gewoon minder fans aansluiten... (maar je zult niet zo snel over je max van je voeding zitten) :P

Verwijderd

Mijn record is 9 zonder na te denken over de amps. Dat was mijn eerste en laatste mod heeft een jaar zo gedraaid.
6x 80mm
2x 90mm
1x 60mm

Dit zat op twee 80mm na allemaal in een houte plank tegen mijn pc aangeschroeft met een extra voeding er in. Staat nu nog naast mij, en ik maar wachten op mijn Addtronics.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14
voguys mij moetje veel uithalen om met fans alle vermogen uit je 12 volt te trekken

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ach ik heb momenteel maar 2 molexen uit mijn voeding (heb zelf 'verlengstukkies' gemaakt) ...

1ste: 5xHDD, 1xCD, 1xFDD
2de: 1xLCD, 2xCCFL, 1x12cm, 1x8cm, 1xDigidoc

en dat werkt prima hoor

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 17:28 schreef Kroetsjov het volgende:
ach ik heb momenteel maar 2 molexen uit mijn voeding (heb zelf 'verlengstukkies' gemaakt) ...

1ste: 5xHDD, 1xCD, 1xFDD
2de: 1xLCD, 2xCCFL, 1x12cm, 1x8cm, 1xDigidoc

en dat werkt prima hoor
ok dan zullen die paar fannetjes dus ook geen probleem zijn, maareh heb jij niet een voeding die hier speciaal voor gemaakt is?? maar 2 draden eruit, das wel erg weinig :S, iig zal ik de meest vretende en de minst vretende op een molex doen, en de overige 4 op een andere molex, dan weet ik iig dat t niet fout gaat :)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een 550Watt Enermax. Standaard komen daar maar 3 'strings' met molexen uit ... daarvan heb ik er 1 afgeknipt ... en aan de andere 'strings' zaten elk weer 4 molexen ... daar heb ik er 3 afgehaald.

Er is dus niks speciaals met mijn voeding :)

In mijn 2de bak zit een antec voeding, daar heb ik ongeveer hetzelfde gedaan (alleen ik heb in die bak niet zelf m'n doorlussen gemaakt, maar gewoon de 'strings' gebruikt die aan voeding zitten

ik heb dus zoeiets gemaakt als op onderstaand plaatje (deze is niet van mij, maar mijn is net zoiets)

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/debaser/images/powerstrip1.jpg
Op woensdag 06 februari 2002 17:34 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:

[..]

ok dan zullen die paar fannetjes dus ook geen probleem zijn, maareh heb jij niet een voeding die hier speciaal voor gemaakt is?? maar 2 draden eruit, das wel erg weinig :S, iig zal ik de meest vretende en de minst vretende op een molex doen, en de overige 4 op een andere molex, dan weet ik iig dat t niet fout gaat :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Pagina: 1