Ik probeer via delphi mysql tabellen te benaderen. Ik had een tijdje terug een topic van jelmervos gezien wat daarover ging, maar via de search kan ik die niet vinden. (topic is ouder dan 60 dgn).
Ik heb een dbExpress 'SQLConnection' op mn formulier gezet.
dit bij Params gezet
Eerst had ik een enorm gezeik met 'LIBMYSQL.dll' maar die staat nu in mijn system32 dir van Win2000.
Nu kan ik connected op True zetten.
So far so gut.
Dan plaats ik zo'n 'SQLTable' en stel bij 'SQLconnection' dat geval van hierboven in.
Nou zou ik dus toch bij de property 'tablename' een lijstje moeten vinden van alle tabellen in mijn 'favolinks' database?
Het lijstje is bij mij leeg.
Als ik zelf de juiste tabelnaam intype en 'active' op true zet, dan krijg ik een excess violation in module 'dbexpmys.dll'
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Ik heb een dbExpress 'SQLConnection' op mn formulier gezet.
dit bij Params gezet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| BlobSize=-1 Database=favolinks DriverName=MYSQL ErrorResourceFile= HostName=localhost LocaleCode=0000 Password=****** User_Name=root |
Eerst had ik een enorm gezeik met 'LIBMYSQL.dll' maar die staat nu in mijn system32 dir van Win2000.
Nu kan ik connected op True zetten.
So far so gut.
Dan plaats ik zo'n 'SQLTable' en stel bij 'SQLconnection' dat geval van hierboven in.
Nou zou ik dus toch bij de property 'tablename' een lijstje moeten vinden van alle tabellen in mijn 'favolinks' database?
Het lijstje is bij mij leeg.
Als ik zelf de juiste tabelnaam intype en 'active' op true zet, dan krijg ik een excess violation in module 'dbexpmys.dll'
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.