Toon posts:

[RIP TB :'(] Niewe proc, wachten op Thoroughbred?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben alweer een beetje bekomen van de schrik en triestheid, mijn lieve AMD TB 1,4 gig is vanmiddag overleden ;( Ja, het is de eerste die ik heb zien overlijden (gelukkig). Had net vanmiddag mn nieuwe PAL8045 gekregen, en hem geinstalleerd, alles volgens de instructie, ging alllemaal lekker. Tot ik hem opstartte. Het begon een beetje te stinken ed. Ik hem snel uitgezet, en alles weer losgehaald. Niks kunnen vinden, proc zag er ook nog ok uit, dus alles weer ingebouwd, en weer geboot. Toen gaf mn D-LED dus 4xrood :'( Ik alles losgehaald, niks te zien op de proc. Maar toen zag ik het tempsensortje op mn mobo, die was dus zwart :( Proc mee, naar mn 'lokale'(30 min fietsen) pc-boer, en die heeft hem getest, en reanimatie geprobeerd, maar het mocht niet baten :'( Die is dus dood ;(

Nu moet ik dus een nieuwe proc hebben (gaat mn spaargeld voor vervanging proc + mobo + geheugen + dvd speler :( ) alleen ik weet niet welke. Ik wilde eigenlijk wachten op de 0,13 micron Thoroughbred, maar dat kan nu dus niet. Zal ik dan toch maar een XP-Palomino nemen? Graag jullie mening over een nieuwe proc voor mij. Budget is ongeveer 200 euro.

*SNIF* *SNIF* iig bedankt...

edit: bij nog even goed denken over wat ik allemaal gedaan heb, lijkt het me dus dat mijn mobo (K7T Turbo) geen grote gaten rond de socket heeft, maar kleine. Ik heb dus waarschijnlijk de verkeerde ringetje onder de schroeven gebruikt :( |:( Is dus mijn eigen stomme schuld...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Kluns!

En nee, niet wachten... Of je moet zolang zonder PC kunnen... Maar hoe kan ie nou doorfikken als je alles volgens het boekje doet? Pasta vergeten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
zie edit...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ehh, wat maakt het dan uit of je grote of kleine gaten hebt? :?

Verwijderd

Innige deelneming

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 16:48 schreef obsidian het volgende:
Ehh, wat maakt het dan uit of je grote of kleine gaten hebt? :?
Ja, je moet bij grote gaten andere ringetjes onder de schroeven doen, die hebben een extra randje, waardoor die dus hoger komt te staan. Voor kleine gaten zijn er andere ringetjes...

Ff vraagje he, zou mn mobo het nog doen, en de temp sensor???

Verwijderd

Topicstarter
Nog andere mensen met een idee? Ik denk dat het gewoon een XP 1700+ wordt :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan ook een mod uitvoeren waarmee je de interne diode kan uitlezen van de XP. Als je sensor kaduuk is kan je dat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal eerst eens kijken of die sensor wel kapot is. Heb gisteravondbij Gistron een 1700+ besteld, die er hoogstwaarschijnlijk vrijdag is :) Had geen geld om hem bij Eynstein de kopen en meteen te laten unocklen, dus dat komt dan later nog wel, wil eerst even mn pc weer aan de gang krijgen. Bedankt iig

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
[klein beetje off-topic]

Als je tussen nu en de zomer een nieuwe computer kan aanschaffen via een pc-priveproject is het dan verstandig om op die Thoroughbred te wachten?? (Ja ik weet dat er telkens iets nieuws uitkomt :P).

[/klein beetje off-topic]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 februari 2002 13:02 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:
[klein beetje off-topic]

Als je tussen nu en de zomer een nieuwe computer kan aanschaffen via een pc-priveproject is het dan verstandig om op die Thoroughbred te wachten?? (Ja ik weet dat er telkens iets nieuws uitkomt :P).

[/klein beetje off-topic]
Ach, als je huidige PC nog zolang meegaat... Waarom dan niet he?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan wel wachten. Het betekend wel een grote vooruitgang in snelheid, nl 0,13 micron core :9~ Ik wou daar dus ook op wachten en de Palomino (huidige XP) overslaan. Nu neem ik dus wel een Palomino, en sla waarschijnlijk de Thoroughbred over, en dan naar de Hammer op iig een nieuw mobo (andere socket ivm bussnelheid). Als je nu nog een toereikend systeem hebt,zou ik wachten.. :)

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Die snelheid is gelijk, op gelijke clocksnelheid. Alleen OC'en zal bij de thoroughbred wat beter lukken, omdat je de Vcore meer kunt verhogen voor ie lastig gaat doen, of instabiel wordt.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Met een kwartaal ben je niet de snelste replier hè :+ Ik doe 'm dicht omdat het topic niet meer relevant is (zie specs v.d. topicstarter, die heeft zich al een Palomino aangeschaft).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.