Toon posts:

MSI K7T Turbo mogelijkheid voor RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een MSI K7T Turbo. In het Mobo-boekje staat dat der RAID op dit bordje een optie is. Is het nu mogelijk om er nu nog die RAID aan toe te voegen?

Ik zie rechtsonder op men mobo wel een plaats waar de connectoren moeten komen, waar ze alleen maar op moeten gesoldeerd worden.

Werkt die Raid nu als ik die connectoren erop zet(haal ik wel van een oude mobo) of niet?

kzoek nog ff een afbeelding van de mobo

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 06 februari 2002 16:32 schreef carnman het volgende:
Werkt die Raid nu als ik die connectoren erop zet(haal ik wel van een oude mobo) of niet?
Nope.. Je moet ook nog een raid-controller chip erop hebben zitten.. (en da's mini-SMD solderen en dat gaat dus niet zomaar!)

Vergeet het maar dus...

Verwijderd

Topicstarter
hier de mobo :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/msi/k7tturbor/01.jpg

hier zitten de connectors er wel op, rechtsboven

Verwijderd

eeuuhh volgens mij zit er al raid op je mobo kerol ;) vier controllers duss....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 16:37 schreef mrneo911nl het volgende:
eeuuhh volgens mij zit er al raid op je mobo kerol ;) vier controllers duss....
nee dus, zoals ik al zei, ik heb deze, maar zonder de connectors rechtsboven

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net op gelet...
die chip onder die connectors (die denk ik het hart is van die raid) zit er bij mij ook niet op

zelf kan ik het dus niet

zou het kunnen als ik em naar de winkel doe?

Verwijderd

Je kan een raid-controller kopen die je in een pci slot zet... Misschien is dat een optie...

Verwijderd

???? je denkt toch niet dat die winkel ff voor jouw een mobo in elkaar gaat solderen. ze lijken wel gek. ik weet ook niet of het alleen op die twee ide raid's gaat en dat IC of dat het ook nog te maken heb met weerstanden ed.
ik denk ook niet dat die winkel zomaar die chips los kan bestellen officeel mogen ze niet aan mobo's solderen (althans een normale computer winkel)
Ik denk dat je beter je mobo kunt omruilen als je die raid wil gaan gebruiken. (is trouwens ook veiliger, het kijkt allemaal nogal nouw zo'n mobo)

maar ja, een echte tweaker...... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 17:00 schreef janpietklaas het volgende:
???? je denkt toch niet dat die winkel ff voor jouw een mobo in elkaar gaat solderen. ze lijken wel gek. ik weet ook niet of het alleen op die twee ide raid's gaat en dat IC of dat het ook nog te maken heb met weerstanden ed.
ik denk ook niet dat die winkel zomaar die chips los kan bestellen officeel mogen ze niet aan mobo's solderen (althans een normale computer winkel)
Ik denk dat je beter je mobo kunt omruilen als je die raid wil gaan gebruiken. (is trouwens ook veiliger, het kijkt allemaal nogal nouw zo'n mobo)

maar ja, een echte tweaker...... >:)
de bedoeling was dus dat de vriendelijke mensen in de winkel hem zouden opsturen naar de fabrikant ofzo

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 06 februari 2002 17:03 schreef carnman het volgende:
de bedoeling was dus dat de vriendelijke mensen in de winkel hem zouden opsturen naar de fabrikant ofzo
Ook dat zullen ze niet doen..
(en mochten ze dat wel willen doen, dan wil jij dat niet.. Dat kost namelijk meer dan een nieuw moederbord met raid!)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Dit is typisch zo'n optie waar je op moet letten bij aanschaf. Eenmaal aangeschaft kun je niet meer terug.
Tip: koop gewoon een simpelraid kaartje a 50 euro oid en je hebt hetzelfde resultaat.

Oerbrood!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Simpel: het kan niet... Dan had je in het begin de versie met RAID moeten kopen... Ook opsturen kan niet, want MSI gaat dat echt niet ombouwen ofzo...

Een PCI-raid kaartje is de enige oplossing...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1