Spontaan hoog gepiep uit m'n monitor? Was'da nou?

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zit ff te surfen en opeens hoor ik een hele hoge piep! Ik schat hem op zo'n 15000 Hz.
Ikke dus ff de boxen van m'n andere PC uit doen (dacht dat het daar van kwam); monitor van die PC uit doen; boxen van deze PC uit doen en uiteindelijk deed ik deze monitor (Daewoo 710B) uit en weg was de piep.

't Ligt dus aan de monitor...

Waarom in vredesnaam en hoe opeens zo plotseling? 't Beesie is z'n 3 jaar oud, dus kan het ouderdom zijn?

't Is iig wel heel irri zo'n hele hoge piep.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heb je niet toevallig je refreshrate aangepast?
(dus boven de specs van de monitor)

• Osiris
  • Niet online
Huh? Ik kijk ff naar de resolutie/refresh-rate (refresh-rate, omdat die hoge piep uit een TV ook door z'n refresh-rate komt).

Zet ik hem van 1152x864 op 1280x1024 en weg is de piep. (waarom stond ie uberhaupt op 1152x864 :? ). Zet ik hem weer terug op de ouwe resolutie, is de piep er weer...

Eigenlijk is nu m'n vraag overbodig. Dan maar een nieuwe:

Waarom is/was die piep er? Komt dat door de refresh-rate? Wel vreemd dat ie er dan spontaan is. Was er eerder nooit...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:28 schreef Osiris het volgende:
Welke servers mis ik nog???
Ik heb nu: Web-, FTP-, Mail-, IRC- en DNS-servers.
Dhcp, Counter-strike :?

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:31 schreef joop3 het volgende:
Heb je niet toevallig je refreshrate aangepast?
(dus boven de specs van de monitor)
Nee, dat was het niet. Was echt gewoon spontaan. Zat lekker te GoT-ten en *piiiiiiiieeeeeeeeeeep* :?

Verwijderd

een tip: als die piep er weer is gewoon een tik tege je monitor aangeven

wil nog wel es helpen :P

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:32 schreef roys het volgende:

[..]

Dhcp, Counter-strike :?
Hmmm, help me herrinneren, dat ik daar nog een PHP-scriptje voor schrijf. Dit Off-Topic posten schiet natuurlijk ook niet op :D :D :D

Verwijderd

meestal is er dan iets mis met de hoogspanning, gewoon een paar klappen tegen geven, kan je weer ff verder werken, alleen die klappen zijn meestal tijdelijk, dus je monitor is aan het overlijden. gecondoleerd

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:36 schreef PassY het volgende:
meestal is er dan iets mis met de hoogspanning, gewoon een paar klappen tegen geven, kan je weer ff verder werken, alleen die klappen zijn meestal tijdelijk, dus je monitor is aan het overlijden. gecondoleerd
Op deze resolutie doet hij het verder goed hoor, dus nix gecondoleerd...

* Osiris gaat die klap-truc ff proberen >:) Wie kan ik aansprakelijk stellen als m'n monitor overlijd? :D

• Osiris
  • Niet online
Vreemd :? :? :? Piep is nu ook bij 1152x864 verdwenen?

Monitor voelde de bui hangen waarschijnlijk >:)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

je monitor is aan het overlijden, als een monitor gaat piepen dan is het meestal de voeding die het gaat begeven

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:45 schreef Blue_White_Army het volgende:
je monitor is aan het overlijden, als een monitor gaat piepen dan is het meestal de voeding die het gaat begeven
Piep is nu weer weg, maakt dat uit? En hoelang heeft ie nog te gaan denk je?

Een Daewoo 710B kan toch wel langer mee dan 3 jaar dacht ik zo :?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde zo nu en dan bij allebei mijn monitoren. Een hele hoge, zachte piep. Dit komt doordat je monitor ietwat aan het trillen is. Hierdoor piept het plastic van de voet langs het plastic van de monitorzelf. Zodra je je monitor iets verplaatst of verdraait is het probleem bij mij meestal verholpen.

• Osiris
  • Niet online
Hoe hoog is jouw piep dan? Ook zo rond de 15000 Hz ofzo? Die van mij dus wel, en dan niet zacht! :(

Heel irritant, maar 'k heb er nu gelukkig geen last meer van...

Verwijderd

Inderdaad heel erg hoog, maar met muziek aan niet echt duidelijk hoorbaar. Zoals ik al zei helpt het om je monitor even iets te verplaatsen tov z'n voet.

Verwijderd

geen 15khz maar 16khz. Dit is toch vrij normaal? hoor het wel vaker.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb ik ook wel es... Degauss em dan ff of zet em ff uit, helpt hier tenminste altijd :P

Signature?

Pagina: 1