[PHP / ALG] Moet PHP case sensitive worden? *

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Op de PHP-DEV lijst is een discussie aan de gang over het case sensitive maken van namen van functions, constants en classes. Wat vindt men er hier van?

Rustacean

• djc
Waar is t sterretje!? :)

Rustacean

Verwijderd

goed plan, krijg je teminste nog mooier en overzichtelijke code, zeker bij grote lappen is het dan duidelijker

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

* WouZz agrees with Kertje

On track

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 06 februari 2002 16:27 schreef Manuzhai het volgende:
Waar is t sterretje!? :)
Weinig ingrijpends gedaan aan de topic titel alleen ALG erbij weinig nut voor een sterretje.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

TheDane

1.618

Op woensdag 06 februari 2002 16:24 schreef Manuzhai het volgende:
Op de PHP-DEV lijst is een discussie aan de gang over het case sensitive maken van namen van functions, constants en classes. Wat vindt men er hier van?
is dit nog niet dan |:(

heb ik jarenlang voor niks strikt gekoot :+

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:37 schreef TheDane het volgende:

[..]

is dit nog niet dan |:(

heb ik jarenlang voor niks strikt gekoot :+
Ik doe het nu omdat het me aangeraden is maar tja tis idd wel handig :P

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
uhm wist niet eens dat dat kon :+

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb je titel nog iets verder opgepoetst om duidelijker te maken dat het om een discussie gaat :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Orphix
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:51 schreef mbravenboer het volgende:
Ik heb je titel nog iets verder opgepoetst om duidelijker te maken dat het om een discussie gaat :) .
ohja, sorry :)

Maar ik ben het dus duidelijk eens met de PHP-DEV, het is duidelijker en dwingt je consequent te zijn. En dat is niet zo moeilijk.

Natuurlijk krijg je weer het probleem van backwards-compatibility, maar ik denk dat ze het hetzelfde moeten doen wanneer je opeens expliciet aan moest geven of een var al bestond of niet om er iets mee te kunnen doen; een subtiele waarschuwing :)

• djc
Het gooien van een E_NOTICE kan niet, omdat dat te grote performance issues heeft. Een ini/compile optie schijnt ook geen goed plan, dus het is alles of nix.

De lijst is er nog over verdeeld, maar het grootste probleem is idd backwards compatibility. Verder is het zo dat de eigen modules in PHP ook nogal inconsistent zijn qua case. Bovendien denkt men dat het voor newbies een groot probleem zou zijn.

Dat laatste zie ik echter niet zo: het is toch veel logischer om je scripts case sensitive over te typen als je een taal leert?

Er is ook al zo'n beetje een script geschreven dat oude scripts kan converteren.

Op http://www.zend.com/engine2/ZendEngine-2.0.pdf staan trouwens nog meer dingen over de vernieuwingen in Zend Engine 2 (wat PHP 5 zou worden), maar dat gaat allemaal om OOP, niet om die case sensitieve dinges.

Rustacean

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 06 februari 2002 16:58 schreef Orphix het volgende:
Maar ik ben het dus duidelijk eens met de PHP-DEV, het is duidelijker en dwingt je consequent te zijn. En dat is niet zo moeilijk.
Een goede programmeur let daar al op. En aangezien je als een goede programmeur ook nooit variabeles met de zelfde naam maakt, maar dan met andere hoofd/kleineletter-verdeling. (Dus nooit $Query en $query)

Maar ik ben op zich voor case-sensitive. En qua aanpassing, scripts van goede programmeurs hoeven er niet voor aangepast te worden.

• flat
  • Niet online
ik vind 't ook wel een goede ontwikkeling eigenlijk...

* flat heeft net even 37 pagina's gelezen, tnx voor de link Manuzhai

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zover ik weet zijn alleen variabelen in PHP case sensitive. Dus half case sensitive....

Ik ben iig ook voor volledig.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• Orphix
  • Niet online
...en kinderen, zo werd de taal steeds moeilijker zodat er ruimte kwam voor een nieuwe, makkelijkere taal ;)

• djc

Rustacean

• Orphix
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 04:55 schreef Manuzhai het volgende:
Je kunt stemmen: http://bugs.php.net/bug.php?id=15415
done :) wow, ik heb meegeholpen aan php

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Nou, ik vind dat het geen bal uitmaakt, want ik code altijd consequent in hoofd / kleine letters. Ze kunnen zich volgens mij beter druk gaan maken om typechecking enzo.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1