Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
met alt-F[1-6] heb je nog steeds je terminals, alt-F7 zit je X. als je van X naar text wil moet je ook de ctrl inhouden, anders hoeft dat niet..Op woensdag 06 februari 2002 16:24 schreef stam15 het volgende:
De textmode hoeft echter NIET uit
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
he dat wist ik nog niet eensOp woensdag 06 februari 2002 16:46 schreef Sjonny het volgende:
als je van X naar text wil moet je ook de ctrl inhouden,
handig
* dinges dankt u
PSN: Houtvlot
Thanx
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Die gz is een archive, die moet je eerst unpacken. Hoe precies weet ik zelf niet (ben zelf nog redelijk n00b), alhoewel je via GUI (=KDE in jouw geval) gewoon op de file kan klikken en dan gaat 'ie openOp woensdag 06 februari 2002 17:00 schreef stam15 het volgende:
Thanks ! owja nog een vraag,
Kan ik beter packages installeren in text of in kde? want ik krijg me downloads niet geinstalleerd die gz
een tar.gz moet met tar xvfzOp woensdag 06 februari 2002 17:03 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Die gz is een archive, die moet je eerst unpacken. Hoe precies weet ik zelf niet (ben zelf nog redelijk n00b), alhoewel je via GUI (=KDE in jouw geval) gewoon op de file kan klikken en dan gaat 'ie open
en een gz met tar xvf
Als je gebruikt maakt van SuSE, RedHat of Mandrake, kun je beter op zoek naar .rpm-files, die installeren een stuk makkelijker (rpm -i <naam.rpm> )Op woensdag 06 februari 2002 17:00 schreef stam15 het volgende:
Thanks ! owja nog een vraag,
Kan ik beter packages installeren in text of in kde? want ik krijg me downloads niet geinstalleerd die gz
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
nee, een _tar_ moet met xvf, alleen gz kan volgens mij niet, maar dat zou met gunzip moeten dan. Die z bij tar staat namelijk voor (g)z(ipped). En een tar is gewoon een bestand met alle bestanden in dat bestand, en gz is dan de compressie.Op woensdag 06 februari 2002 17:08 schreef stiena het volgende:
[..]
een tar.gz moet met tar xvfz
en een gz met tar xvf
je hebt gelijk, wat ik bedoelde was iid bij tar. bij gz is het gunzip. *schaam*Op woensdag 06 februari 2002 21:15 schreef banaan-X het volgende:
[..]
nee, een _tar_ moet met xvf, alleen gz kan volgens mij niet, maar dat zou met gunzip moeten dan. Die z bij tar staat namelijk voor (g)z(ipped). En een tar is gewoon een bestand met alle bestanden in dat bestand, en gz is dan de compressie.
ach ja, snelheidsfoutje zullen we maar zeggenOp woensdag 06 februari 2002 21:19 schreef stiena het volgende:
[..]
je hebt gelijk, wat ik bedoelde was iid bij tar. bij gz is het gunzip. *schaam*
haha oke
Pagina: 1