TB800 core stuk (2)

Pagina: 1
Acties:

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 09:43
Sorry voor het vorige topic. Ik moest heel even mijn login testen. Net verhaaltje af, topic gesloten (heb aub heel even geduld voordat je een topic sluit.)
*zucht, overnieuw dan maar:

Ik zit hier bij mijn broer om hem te helpen mijn een instabilitijdsprobleem van zijn pc.
Hij liep steeds na een half uur vast.

Het is een Asus A7V-E mobo en een TB800 MHz.

Ik dacht, even een schone start. Alle PCI kaarten eruit en de computer aan. Maar hij reageert ineens niet meer. Geen beeld, maar wel de CPU fan aan en de harddisk begint te draaien.

Na het inspecteren van elk onderdeeltje van de PC bleek een miniscuul stukje van een zijkant van de CPU core af te zijn.

Nu mijn vraag: Hoe groot is de kans dat het moederboard nog goed is? De on board powerled brandt overgens nog wel.

Een nieuwe TB kopen is al niet zo leuk, maar helemaal niet als na aanschaf bljkt dat het moederboard ook stuk is.

Alvast bedankt voor de input.

A.k.a. basjes

Verwijderd

lijkt me niet dat de mobo kapot gaat door een kapotte processor :?

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik denk ook dat je mbord het heeft overleefd

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
ik zou zeggen test een andere amd in je bord (er zijn vast wel tweakers die ff hun amdtje willen uitlenen om even te proberen). Een vriend van me had dit ook maar dan met een duron 800 en daar was in elke hoek wel iets vanaf (hijs lomp) gewoon een nieuwe proc erin en hijs weer als nieuw! >:) het is natuurlijk wel k*t dat je proc stuk is :( :( :(

• MadMod
BTW waar woon je? anders mag je mijn duronnetje wel ff proberen >:)

• zuigzoen
Ik zit hier in Deventer.
Deltalaan om exact te zijn (lekker lange straat)

Het is gelukkig niet mijn PC, maar die van mijn broer. ik heb al genoeg dooien op mijn naam
-p166, celeron 500 , Abit BE6-2 en wat andere randaparatuur, niet dat ik onhandig ben, maar ik ben soms te extreem met overklokken en modden.

A.k.a. basjes

• MadMod
oh deventer, Ik woon in ede. trouwens heb je zelf niet toevallig een amd? anders kan je die natuurlijk gebruiken. :)

• zuigzoen
Nee, helaas. anders had ik het zeker wel geprobeerd.

Ik heb vandaag geen mazzel zeg.
extra reepjes edo-ram werken niet samen met het geheugen in een IBM serverbak, modderators die me rauw lusten en andere ongein.

[Klingon quote] Perhaps today is not a good day to tweak

A.k.a. basjes

• zuigzoen
*bump*

Niemand in Deventer die vanavond die stoffige CPU onderinin de rommelbak wil verkopen? 0+

A.k.a. basjes

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

post ff op vraag en aanbod @ tweakers.net

iStockphoto

• zuigzoen
Goed nieuws. Hij doet het weer! 8-)

Me broer had deze PC bij een kennis gekocht die hem zelf in mekaar had gezet. Ik vind dat hij een prutser is omdat over de hele cpu koelprut zat, de usb bracket contactmaakte met de geluidskaart EN omdat alle dipswitches precies verkeer omgeschakelt waren als in de handleiding stond!!!

Blijkt dus, Anus heeft het verkeerd in het boekje gezet!
Dus ik ben de oprutser.. omdat ik een handleiding lees die geschreven is en een 3e wereldland vertaald met kinderarbeid.

Gelukkig pruts ik altijd verder als iets niet lukt :)

Nu dat ding nog stabiel meppen en broertjelief is helemaal blij. :)

A.k.a. basjes

Pagina: 1