Wizardry 8 kicks ass

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Verbazingwekkend. 2 topics ooit geweest hier op GoT en niemand die na de release er nog iets over te melden heeft?!

Het is toch zeker qua verhaallijn één van de toppers onder de RPG's. Wat ook een leuke afwisseling is (hoewel alle Sir-Tech spellen dit hadden) is de aanwezigheid van afwijkende rassen, classes en items.

Ik ben nu al een week of 4 bezig en ben pas op een fractie van het spel. Grafisch is het misschien geen topper (hoewel 1280x1024x32 wel lekker is), maar qua gameplay en verhaal is ie toch niet te versmaden voor de echte rpg-liefhebber.

Share and share-a-like :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
nog geen release in NL naar mijn weten hoor

...

Verwijderd

mmmmm ik heb al veel van dat wizardy gehoord , schijnt eg een cool spel te zijn

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 16:29
idd, een zeer goede RPG.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 23:07
Persoonlijk vond ik het spel niet zo heel erg goed, na het dorp met die grote toren waar die robotjes liepen besloot ik dan ook om ermee te kappen en het spel te verwijderen.

Ik werd niet meegezogen in de karakters en het verhaal, waarbij dat met spellen als Baldur's Gate en consorten en de Might & Magic delen 6 & 7 wel gebeurde.

Ligt btw niet aan de toch wel povere graphics, want ik speel graag nog een spelletje M&M 6

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Hmmm... nog niet gespeeld, alhoewel ik toch wel erg veel Wizardry Gold heb gespeeld. Dat was echt gaaf, zo ontzettend moeilijk soms.

Ik denk dat ik Wizardry 8 maar eens ga proberen. Is het nog steeds square-walk of niet? Dat vind ik namelijk wel iest typerends van Wizardry.

There is no magic.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Terug van weggeweest... O, is het nog niet gereleased... Mijn fout. Een vriend van me heeft het meegenomen uit de USA.

Qua graphics legt ie het inderdaad af tegen BG en consorten, maar qua non-lineaire gameplay is het een aanrader. Zeker de mensen die wiz7 en wiz6 gespeeld hebben, zou ik willen zeggen. Koop het, you won't be sorry.

Icewind Dale II komt er trouwens ook al weer aan 8-)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

ik wil ook wizardy!
nadat ik dit allemaal gehoord heb

Verwijderd

Wizardry 8 roeleert best wel :).

Het kost alleen wel ff tijd voor je een goede party hebt, en ik ben pakweg 4 opnieuw begonnen. Ik ben nu aan 't hakken met een Dracon Fighter, Hobbit Ninja, Human Bard, Mook Ranger en 2x Elf Bishop (Magic Artillery ;) ).

Vooral de uitspraken van je characters ("overgenomen" van Jagged Alliance 2) is zwaar cool. Toen een NPC in mijn party doodging, zei een Elven Bishop iets van "Keeping them alive was not part of the agreement" :D :D. Of de Fighter die na het afmaken van een monster roept "Who's next ?" :D

Ook kun je op een gegeven moment een robot recruiteren, die nogal ass kicked en briljante uitspraken heeft.

Ik zit nu alleen vast omdat ik de Tower van de Dark Savant niet binnenkom :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:57 schreef Mobster het volgende:
Terug van weggeweest... O, is het nog niet gereleased... Mijn fout. Een vriend van me heeft het meegenomen uit de USA.
Er komt ook geen Nederlandse release, maar D + S Software (www.dpluss.nl) en Computer Collectief importeren de US versie. Dat maakt Wizardry 8 wel duur (70+ EURO) maar is't wel waard :).

Ik heb 'm al bijna uitgespeeld, maar zit nu vast...

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Na de verhalen hier gelezen te hebben mag ik er van uitgaan dat Wizardry 8 een Die-Hard RPG is :? ik heb me wel vermaakt met de Wizardry spinnoff Nemesis: The Wizardry Adventure, wat was dat een sfeervol spel :)
Pagina: 1