Toon posts:

draad of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zou een hoofdtelefoon willen kopen met de bedoeling om 's avonds naar DVD-films te kijken. Ik woon op een appartementje en ik kan het geluid niet te hoog zetten of ik heb last van de buren.
De afstand tussen de zetel waar ik zit en m'n muziekinstallatie is ongeveer 5m, zou ik nu een draadloze kopen of ene met een lange draad (indien dit bestaat). Kwestie van toch comfortabel naar een film te kunnen kijken met een goede sound.

Welke modellen zijn dan aan te raden (en welke zeker af te raden)

Alle tips zijn welkom,

dank bij voorbaat

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 06 februari 2002 15:57 schreef appelboom het volgende:
Hallo,
ik zou een hoofdtelefoon willen kopen met de bedoeling om 's avonds naar DVD-films te kijken. Ik woon op een appartementje en ik kan het geluid niet te hoog zetten of ik heb last van de buren.
De afstand tussen de zetel waar ik zit en m'n muziekinstallatie is ongeveer 5m, zou ik nu een draadloze kopen of ene met een lange draad (indien dit bestaat). Kwestie van toch comfortabel naar een film te kunnen kijken met een goede sound.

Welke modellen zijn dan aan te raden (en welke zeker af te raden)

Alle tips zijn welkom,

dank bij voorbaat
Ik zou er eentje met kabel kopen, krijg je meer kwaliteit voor hetzelfde geld. En mocht de kabel te kort zijn dan verleng je die toch gewoon?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zit je net lekker te kijken, accu leeg.

Verwijderd

accu niet zo'n probleem die gaan erug lang mee. Ik ben alleen niet kapot van de geluidskwaliteit van mn Sony hiero, was er 1 van 150 gulden oid... maar geluid van headphone van 100 zekerz beter met draad...

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik zou er zeker een met een draad nemen, dan heb je een enorm veel betere geluids kwaliteit, zeker als je dvd wilt kijken.

zelf heb ik een sennheiser hd580, s wel ruim fl 300,- maar dan heb je zeker wat, zit 3 meter snoer aan maar met een extra verleng kabel kom er ook wel. zeker voor films presteerd ie enorm goed, voor alles eigenlijk wel.... mag ook wel voor die prijs.

btw, sennheiser rules.... hehe

blabla

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:11 schreef jadjong het volgende:
zit je net lekker te kijken, accu leeg.
Ik heb een draadloze Sennheiser maar op dat zend ding zitten twee batterijoplaadpunten, dus met 2 bats zit je nooit zonder :)

• Jag

Jag

Op woensdag 06 februari 2002 20:14 schreef MidiMaze het volgende:
ik zou er zeker een met een draad nemen, dan heb je een enorm veel betere geluids kwaliteit, zeker als je dvd wilt kijken.

zelf heb ik een sennheiser hd580, s wel ruim fl 300,- maar dan heb je zeker wat, zit 3 meter snoer aan maar met een extra verleng kabel kom er ook wel. zeker voor films presteerd ie enorm goed, voor alles eigenlijk wel.... mag ook wel voor die prijs.

btw, sennheiser rules.... hehe
Ik zou de kabel dan wel zelf langer maken, en niet een verlengstuk kopen. Jacks zijn echt hopeloos wat dat betreft, die maken vaak echt slecht contact. Dan moet je gaan draaien aan de jack om een kanaal weer terug te laten komen enzo.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op woensdag 06 februari 2002 20:16 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik zou de kabel dan wel zelf langer maken, en niet een verlengstuk kopen. Jacks zijn echt hopeloos wat dat betreft, die maken vaak echt slecht contact. Dan moet je gaan draaien aan de jack om een kanaal weer terug te laten komen enzo.
zou ik zeker niet doen bij een sen hd 580, zit een beetje absurt goede kabel aan, met vergulden pluggen, je bent dus echt idioot bezig als je die er af gaat halen en er een andere op gaat zetten |:( , dus gewoon een paar goede jack pluggen kopen en een dure kabel om te verlengen.
btw, ik hoor pas het verschil tussen normaal en verlengt met mn hd 580 bij een zeer goed klassieke muziek opname, dat is met een sony cd speler sony versterker en microfoon kabels tussen cd en versterker en uiteraard vergulden pluggen overal.... hehe >:)

blabla

• Jag

Jag

Op donderdag 07 februari 2002 12:00 schreef MidiMaze het volgende:

[..]

zou ik zeker niet doen bij een sen hd 580, zit een beetje absurt goede kabel aan, met vergulden pluggen, je bent dus echt idioot bezig als je die er af gaat halen en er een andere op gaat zetten |:( , dus gewoon een paar goede jack pluggen kopen en een dure kabel om te verlengen.
btw, ik hoor pas het verschil tussen normaal en verlengt met mn hd 580 bij een zeer goed klassieke muziek opname, dat is met een sony cd speler sony versterker en microfoon kabels tussen cd en versterker en uiteraard vergulden pluggen overal.... hehe >:)
Het gaat mij er niet om dat je verschil hoort, maar dat die female jacks problemen gaan geven na een aantal jaar. Dan gaan ze slecht contact maken (dat links de hele tijd wegvalt ofzo).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 08 februari 2002 01:37 schreef Jag het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat je verschil hoort, maar dat die female jacks problemen gaan geven na een aantal jaar. Dan gaan ze slecht contact maken (dat links de hele tijd wegvalt ofzo).
Jamaarzegnee! Dan heb je de vergulde pluggen niet meer! Die doen het hem! ;)

Zo absurd goed is dat draadje niet hoor. Kost los 15 euro ofzo. (So called) absurd goede draadjes hebben (zeker in retail) per defenitie nog absurdere prijzen ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Draadloze koptelefoons zijn in geluidskwaliteit bij lange na niet te vergelijken met bedrade.

Advies is dus eentje met draad.

De beste draadloze koptelefoon op het moment is de Amphony,
die werkt op de 2.4 ghz en zijn van een gesloten model.
Er zijn diverse verbeteringen te vinden voor een beter comfort zoals andere oor cups die standaard nogal goedkoop aandoen en ditto zitten.

Een mogelijke draadloze oplossing die veruit de beste kwaliteit leverd is een gewone bedrade koptelefoon te combineren met een zender+ontvanger van Jensen,
de 120 nogwat.

Sennheiser heeft erg goede koptelefoons in de 60 tot 70€ range.
Als je gewoon een goede koptelefoon wil zou ik wat modelletjes uit die prijsklasse proberen.
Natuurlijk zijn er betere maar die kosten onevenredig veel meer.

Een exact type kan ik je zo niet geven.
Maar check Headwise eens, een en al koptelefoons in al hun soorten en merken (geen winkel.

Overigens kun je met een 5.1 kaartje zelfs positionering hebben in spelletjes zoals quake en zo met een koptelefoon alhoewel de ene kaart dat wat beter doet dan de andere.
Pagina: 1