Toon posts:

ADSL getweaked / firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje mijn ADSL modem getweaked :), maar nu is mij opgevallen, dat ja en alle man zomaar mijn computer binnen konden komen.
Ik heb op mijn domeincontroller een firewall draaien(zonealarm), maar op de andere werkstations niet.

Ik heb mijn modem in een hub zitten, zodat elke gebruiker het internet op kan (via een gateway)

Maar nu is het probleem het volgende: :'(

Mijn server is vanaf het internet beveiligd, :P hierdoor kan dus (bijna) niemand naar binnen. :)
Maar nu kunnen mensen (hackers) via een werkstation toch op mijn server komen.
Nu weet ik dat ik dat op kan lossen door op iedere computer apart zonealarm te gaan installeeren, maar hier voel ik toch erg weinig voor. |:(

Iemand hier hetzelfde probleem?
Ik vroeg mij namenlijk af of het ook mogenlijk was om de modem zelf als firewall te laten functioneren, ik heb er nog nooit van gehoord, maar misschien kan het.

Verwijderd

van bruring.com/adsl:
4.2 Werkt de getweakte modem ook als firewall?
Ja, standaard worden alle inkomende pakketjes die niets op het netwerk achter de modem te zoeken hebben tegengehouden, tenzij in de NAT instellingen bepaalde poorten "doorgemapt" zijn of een "defserver" opgegeven is. Laat hier online een poortscan uitvoeren.
Duidelijk?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik snap je probleem niet helemaal, je maakt je zorgen om het feit dat mensen van *binnen* het netwerk inbreken op elkaars computer?

Tja, dan zit er toch weinig anders op dan alle computers individueel te beveiligen...

Verwijderd

Er zit al een firewall op je modem :)
Ff telnetten naar je modem tik vervolgens <ip> en dan firewalling=on tataataa!!!
Bedenk wel dat dit een vrij basic firewalletje is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 februari 2002 15:49 schreef Negotiator het volgende:
Ik snap je probleem niet helemaal, je maakt je zorgen om het feit dat mensen van *binnen* het netwerk inbreken op elkaars computer?

Tja, dan zit er toch weinig anders op dan alle computers individueel te beveiligen...
Ik snap het ook niet helemaal :?
alle man zomaar mijn computer binnen konden komen
Wat bedoel je daarmee ? Dat ze op je shares kunnen komen ?
Zet dan gewoon file sharing uit.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Juist ja
Wat je dus doet is de defserver van je modem op een niet bestaand ip adres zetten en voor de rest geen poorten door gaan routen, dan zijn er maar weinig mensen die binnen kunnen komen volgens mij.

defserver instellen doe je zo:

uitvoeren: telnet 10.0.0.138
druk op enter en voer je eventuele wachtwoord in
type nat
type defserver addr=12.34.56.78 of neem een ander leuk ip
type save
sluit nu telnet af

En woei alle poorten zijn doorgeroute naar een niet bestaand ip :D

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 17:14 schreef bobo1on1 het volgende:
Lekker nuttig, want als je niets invuld worden packetjes gedropped (werkt dus nog beter).

Brop: Na de mod, hoe gebruik je het modem nu? Met NAT als Router of met DHCP_SPOOF?

• bobo1on1
Met nat natuurlijk, anders hoef je toch ook niet te routen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Jake
  • Niet online
Het staat idd een beetje in zijn topic, maar zo 'natuurlijk vind ik het niet (hij heeft namelijk een server).

• bobo1on1
Op woensdag 06 februari 2002 15:42 schreef Brop het volgende:
Ik heb mijn modem in een hub zitten, zodat elke gebruiker het internet op kan (via een gateway)
Das dus niet via dhcp :D

• Jake
  • Niet online
Ja, dat zag ik in 2e instantie wel; maar daar had ik over heen gelezen, omdat ie het over een 'server' had.

Persoonlijk zou ik gewoon al het internet verkeer door die server laten routen, en het modem met DHCP-SPOOF op de server zetten (direct dus). Kan je lekker veel instellen, met een goed proggie, en toch veilig surfen (door de firewall op de server).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, wat ik bedoel is dat mensen van BUITEN op een werkstation inbreken, en vanuit daar naar mijn server toe gaan.
Op woensdag 06 februari 2002 15:49 schreef Negotiator het volgende:

Verwijderd

Topicstarter
Om het te activeren, moet de modem dan gereboot worden?
Op woensdag 06 februari 2002 17:14 schreef bobo1on1 het volgende:
Juist ja
Wat je dus doet is de defserver van je modem op een niet bestaand ip adres zetten en voor de rest geen poorten door gaan routen, dan zijn er maar weinig mensen die binnen kunnen komen volgens mij.

defserver instellen doe je zo:

uitvoeren: telnet 10.0.0.138
druk op enter en voer je eventuele wachtwoord in
type nat
type defserver addr=12.34.56.78 of neem een ander leuk ip
type save
sluit nu telnet af

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet echt.
Op woensdag 06 februari 2002 15:49 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

Duidelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal niet gaan, het is een fileserver/PDC
Op woensdag 06 februari 2002 17:08 schreef Predator het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet helemaal :?
[..]

Wat bedoel je daarmee ? Dat ze op je shares kunnen komen ?
Zet dan gewoon file sharing uit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe, dan zegt hij unknown command, dat werkt blijkbaar dus niet. (tenminste niet zo)
Op woensdag 06 februari 2002 16:35 schreef mig_01 het volgende:
Er zit al een firewall op je modem :)
Ff telnetten naar je modem tik vervolgens <ip> en dan firewalling=on tataataa!!!
Bedenk wel dat dit een vrij basic firewalletje is.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
het is ook <ip> config firewalling=on

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hardstikke bedankt, maar nu heb ik een nog veel groter probleem.
Ik heb blijkbaar een beedje de boel vernageld in telnet, de modem deed een reboot, en nu blijft het pwr/alarm lampje orange branden, en voor de rest doet hij helemaal niets meer.
Het laatste dat ik mij kan herinneren is dat ik het comando "switch" heb ingetoetst.
En toen begon het probleem.

P.S. de modem is ook niet meer pingbaar. omdat het on lampje nog niet groen is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit krap bij kas voor een nieuwe modem. :'(

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 20:10
Op donderdag 07 februari 2002 08:25 schreef Brop het volgende:
Het laatste dat ik mij kan herinneren is dat ik het comando "switch" heb ingetoetst.
En toen begon het probleem.

P.S. de modem is ook niet meer pingbaar. omdat het on lampje nog niet groen is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit krap bij kas voor een nieuwe modem. :'(
Ik weet niet precies wat je gedan hebt, maar aangezien je het over het SWITCH commando hebt, neem ik aan een firmware-upgrade geprobeerd uit te voeren. Een oranje led geeft weinig hoop, maar probeer :

1) Ding uit, kleine reset-knop achterop indrukken en ingedrukt houden terwijl je het ding weer aanzet. Gewoon ingedrukt houden gedurende de hele startup (45 seconden of zo).

2) ping-of-life of ping-to-defaults (staat in manual beschreven)

3) KPN bellen en vertellen dat firmware-upgrade het ding gemold heeft. Bij anderen leverde dat binnen 5 dagen een vers modem op voor niks.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt dan een nieuwe moden, al het andere heb ik mal geprobeerd (zonder success)

Toch bedankt!
Op donderdag 07 februari 2002 13:18 schreef sjis het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je gedan hebt, maar aangezien je het over het SWITCH commando hebt, neem ik aan een firmware-upgrade geprobeerd uit te voeren. Een oranje led geeft weinig hoop, maar probeer :

1) Ding uit, kleine reset-knop achterop indrukken en ingedrukt houden terwijl je het ding weer aanzet. Gewoon ingedrukt houden gedurende de hele startup (45 seconden of zo).

2) ping-of-life of ping-to-defaults (staat in manual beschreven)

3) KPN bellen en vertellen dat firmware-upgrade het ding gemold heeft. Bij anderen leverde dat binnen 5 dagen een vers modem op voor niks.
Pagina: 1