Ik heb nu al een tijdje mijn ADSL modem getweaked
, maar nu is mij opgevallen, dat ja en alle man zomaar mijn computer binnen konden komen.
Ik heb op mijn domeincontroller een firewall draaien(zonealarm), maar op de andere werkstations niet.
Ik heb mijn modem in een hub zitten, zodat elke gebruiker het internet op kan (via een gateway)
Maar nu is het probleem het volgende:
Mijn server is vanaf het internet beveiligd,
hierdoor kan dus (bijna) niemand naar binnen. 
Maar nu kunnen mensen (hackers) via een werkstation toch op mijn server komen.
Nu weet ik dat ik dat op kan lossen door op iedere computer apart zonealarm te gaan installeeren, maar hier voel ik toch erg weinig voor.
Iemand hier hetzelfde probleem?
Ik vroeg mij namenlijk af of het ook mogenlijk was om de modem zelf als firewall te laten functioneren, ik heb er nog nooit van gehoord, maar misschien kan het.
Ik heb op mijn domeincontroller een firewall draaien(zonealarm), maar op de andere werkstations niet.
Ik heb mijn modem in een hub zitten, zodat elke gebruiker het internet op kan (via een gateway)
Maar nu is het probleem het volgende:
Mijn server is vanaf het internet beveiligd,
Maar nu kunnen mensen (hackers) via een werkstation toch op mijn server komen.
Nu weet ik dat ik dat op kan lossen door op iedere computer apart zonealarm te gaan installeeren, maar hier voel ik toch erg weinig voor.
Iemand hier hetzelfde probleem?
Ik vroeg mij namenlijk af of het ook mogenlijk was om de modem zelf als firewall te laten functioneren, ik heb er nog nooit van gehoord, maar misschien kan het.