Toon posts:

Help me, computer blijft vastlopen!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:

Asus A7V 133
Athlon 800
256 mb No-name ram
IBM ICLA?? 3070...???? 45 GB, de eerste versie van die reeks
Asus V7100 Geforce 2mx
Goedkope netwerkkaart
SB 128 PCI

Probleem:

Al vanf het begin blijft de computer vaak vasthangen. Soms vijf keer binnen een uur, soms twee dagen niet. Het komt het meest voor dat het scherm gewoon blijft staan, dus geen blauwe achtergronden. Ik heb het idee dat de PC minder vaak blijft hangen bij spellen dan wanneer er bijv. geinternet wordt of met office gewerkt. Vaak boot de PC na een 'vasthanger' ook rechtstreeks het bios in.

Wat is al geprobeerd:

-Het geheugen is al eens vervangen
-De insteekkaarten zijn van plaats gewisseld in de PCI-sloten
-Heb al driekwartjaar alle mogelijke drivers opnieuw geinstalleerd onder 98, W2000 en XP
-Ik dacht eerst aan een warmteprobleem, maar de processor wordt niet echt te warm, de koeler voelt ook redelijk koel aan.

HELP mij!!!

Verwijderd

Heb je je cpu overclockt?
Heb je een virus scanner draaien?
Draait je cooler wel?

Meer informatie.

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Niet overgeklokt
Virusscanner heb ik ook al eens gekickt. Nu draait Norton 2002.
Ja de koeler draait. Kast staat nu eigenlijk altijd open.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
256 mb No-name ram
dat kan het zijn.

anders, wat voor voeding heb je?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

wat voor detonator gebruik je voor je videokaart? Heb je al eens verschillende gebruikt?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 06 februari 2002 15:45 schreef internetinfo het volgende:

[..]

dat kan het zijn.

anders, wat voor voeding heb je?
nee, want hij heeft verschillende dimmetjes al gebruikt...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op woensdag 06 februari 2002 15:46 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

nee, want hij heeft verschillende dimmetjes al gebruikt...
maar met wat voor dimmetjes kan bijvorbeeld 2 keer gierige dims er in zijn gezet :D

Verwijderd

Als je kast toch altijd open staat, trek dan is je power button van je moederplank af. Dit wil ook nog wel eens helpen. En heb je de laatste bios update er al over heen gehaald???

greetzzz

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo'n beetje alle detonator-drivers geprobeerd, incl. de originele. Nu draai ik 21.83 voor XP

Voeding is 300 Watt

Verwijderd

Topicstarter
Ja bios is geupdate.

Die andere tip van de powerknop zal ik eens proberen

Verwijderd

Hmm Volgens mij kan het inderdaad aan je videokaart liggen. PRobeer eens een andere videokaart erin te proppen. Let let er zeker op dat je videokaart niet (per ongeluk) is overgeclockt want dan kan het makkelijk daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo per ongeluk?? Heb 'm origineel gekocht en de settings in het bios staan niet eens op optimaal of turbo.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Zijn je IDE kabels wel 100% oke. En zijn bijv niet een paar pennetjes van je HDD krom?
Heb ik ook eens gehad, duurde 3 weken voordat ik er achterkwam

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste manier om die Dimmetjes te testen. Heb het al eens gedaan met NU en SiSoft Sandra ----> Geen problemen!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een dingetje, de boxen zoemen altijd verschrikkelijk in de buurt van de PC. Zelfs mijn gloednieuwe Philips boxen. Het stopcontact is niet geaard. Kan statische elektriciteit roet in het eten gooien?

Verwijderd

Je koeler kan wel draaien, maar maakt hij wel goed kontakt ?

Bekijk eens de CPU temperatuur over een periode.
Hopelijk kan je moederboard dat meten (zie BIOS), dan zijn er wel progjes die dat kunnen weergeven.

succes.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:18 schreef Kaysar het volgende:
Nog een dingetje, de boxen zoemen altijd verschrikkelijk in de buurt van de PC. Zelfs mijn gloednieuwe Philips boxen. Het stopcontact is niet geaard. Kan statische elektriciteit roet in het eten gooien?
ZUCHT

Aarden dat ding!!! Zo heb ik ooit tijden zitten kl*ten met een PC, steeds hangen... PCtje aarden... problemen voorbij.

En dus niet op de verwarming aarden he, zie de overige 400 posts hierover. Zoek liever een geaard stopcontact, of trek een echte aardedraad bij.

Voor de test kun je natuurlijk ook een kabelhaspel nemen, en van een geaard stopcontact met je haspeltje naar je PC gaan... Als hij dan plots niet meer hangt, dan wordt het tijd voor een profi oplossing >:)
Pagina: 1