Superweb en FTP server draaien...

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar het wil niet lukken... alleen lokaal.

Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn.

Weten jullie anders een FTP server die via SOCKS5 kan werken, want dan is het ook zo gefixed.

ThanX

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
IK WAS TOCH GEWEND VAN DIT FORUM DAT ALTIJD WEL IEMAND EEN ZINNIG ANDTWOORD HAD :'(

Dat maakt dit forum ook zo anders dan alle andere..

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Rustig maar, ik ben er nog ;)

Ik heb ditzelfde verhaal ook een tijdje geleden gepost (we hebben ook searchgot btw), men wist mij te vertellen dat een ftp via superweb draaien niet mogelijk is.

Ik heb helaas geen tijd meer gehad om er zelf op los te tweaken.

Lukt het jou wel, vertel me dan ff hoe :)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb ook superweb gehad, je moet gewoo neen ftp openzetten maar dat kon alleen zeer traag buiten superweb, weet nu hoe het nu staat

(en binnen superweb haal(de) je de 7 kb/s ...
dat was ook al meer dan genoeg reden ..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

Je wil dus een ftp-server doen, die bereikbaar is voor mensen die geen superweb hebben?

Dan denk ik dat de snelste oplossing is om um op een wel-beschikbare poort te zetten.

Het is ooit een keer uitgeplozen, en gepost op het nielsonline-forum.
Dus poorten die van buitenaf open staan:
Ten eerste heb je httpport nodig:
614
834
2405-2430
3127
3347
5362-5387
7082
7302
9322-9347

Hopelijk heb je er wat aan.
Denk wel dat je in feite twee poorten nodig hebt volgens mij. namelijk 1 voor het daadwerkelijk ftp (gebruikelijk poort 21), en eentje voor overige ftp-data (gebruikelijk poort 20)

• admiral866

admiral866

hmm, maar dat zijn volgens mij de poorten de van buiten-superweb naar binnen-superweb open staan. En je hebt ook nog poorten nodig die van binne-superweb naar buiten open staat..

Tja, misschien kan het dan wel niet

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nee, daat gaat zo niet werken denk ik..

Weet een van jullie toevallig echt niet een ftp server die via SOCKS5 firewall werkt.. dan kan het via HTTPort!

• Tuinhark
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

admiral: je hebt niet helemaal gelijk. :)

Op de server staat idd poort 21 open. Daar connect de client naartoe. Maar wanneer die client stuff wil downloaden, wordt bij de CLIENT een poort geopend (20) en zoekt de server daar contact mee. Let op: de server connect naar de client. Ik weet niet of dat bij de server ook via poort 20 gaat, maar bij de client wordt dus poort 20 geopend.

• admiral866

admiral866

nah, oke ik ben ook geen ftp-freak dan he.

maareh DeathKnight, hoe wil je dat gaan doen met een Socks5 proxy!

Als iemand dan wil connecten dan connect ie met die Socks-server ofzo?>
En hoe kan die server die persoon dan weer door-connecten naar jouw ftp?
En volgens mij werkt HttPort niet voor inkomende poorten (zoals jij hem volgens mij wilt gaan gebruiken), maar dus aleen voor uitgaande (dus alles wat je op localhost verbind)

Verwijderd

http://www.socks5.nec.com misschien hebben jullie hier wat aan, ik had er geen zin/tijd voor om het uit te pluizen.

BTW als het lukt om ingaand om te sluizen, moet het ook uitgaand lukken. bv spellen.
Moet alleen wel zo gebeuren dat de proxy het zelf doet, en je dus niet in het programma hoeft te klooten. Als dit nl. eenmaal bekent is hoe, kan SW zijn poorten wel allemaal open gooien aangezien dan toch iedereen alles kan.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Admiraal>

Met napster kunnen mensen toch ook downloaden bij jou vandaan.. Ok, dat gaat via de napster server... en laat dat dan eens via SOCKS5 server gaan..

Of zie ik dit verkeerd.. zo ja, is het niet mogelijk een server achtig iets ervoor te maken?

Pagina: 1