Onderstaande include kwam ik tegen. Hij wordt door vanalles gebruikt maar nadat ik die $linkbbs erbij plaatste ging er vanalles fout. (geen foutmeldingen maar hij connect sommige wel en sommige niet)
Dit is uit het verleden zo gegroeid en aangezien ik nog steeds niet weet wanneer je nou een _connect en wanneer een _pconnect gebruikt wil ik dit graag voor eens en voor altijd goed hebben.
De dingen die fout gaan zijn nogal wazig. Sommige DB's zijn gewoonweg niet geconnect maar als ik een beetje begin te schuiven in de volgorde gaat het weer wel goed.
Het zijn 2 machines (de s01 en de s02) en dit draait op de s01 (de localhost dus).
Kan iemand me adviseren hoe ik dit nou het beste op kan zetten?
Dit is uit het verleden zo gegroeid en aangezien ik nog steeds niet weet wanneer je nou een _connect en wanneer een _pconnect gebruikt wil ik dit graag voor eens en voor altijd goed hebben.
De dingen die fout gaan zijn nogal wazig. Sommige DB's zijn gewoonweg niet geconnect maar als ik een beetje begin te schuiven in de volgorde gaat het weer wel goed.
Het zijn 2 machines (de s01 en de s02) en dit draait op de s01 (de localhost dus).
Kan iemand me adviseren hoe ik dit nou het beste op kan zetten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? // Connect to databases. // // chat $linkchat = @mysql_connect("s01.xxx.com", "root", "xxx") or exit("Connect to Server Failed. Please try again later."); mysql_select_db("chat", $linkchat) or exit("Select Database Failed. Please try again later."); // // news $linknews = @mysql_connect("s02.xxx.com", "root", "xxx") or exit("Connect to Server Failed. Please try again later."); mysql_select_db("news", $linknews) or exit("Select Database Failed. Please try again later."); // // bbs $linkbbs = @mysql_connect("s01.xxx.com", "root", "xxx") or exit("Connect to Server Failed. Please try again later."); mysql_select_db("bbs", $linkbbs) or exit("Select Database Failed. Please try again later."); // // hsn $link = @mysql_pconnect("localhost", "root", "xxx") or exit("Connect to Server Failed. Please try again later."); mysql_select_db("hsn") or exit("Select Database Failed. Please try again later."); ?> |