Toon posts:

[php/MySQL] mysql_connect's gaan niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande include kwam ik tegen. Hij wordt door vanalles gebruikt maar nadat ik die $linkbbs erbij plaatste ging er vanalles fout. (geen foutmeldingen maar hij connect sommige wel en sommige niet)

Dit is uit het verleden zo gegroeid en aangezien ik nog steeds niet weet wanneer je nou een _connect en wanneer een _pconnect gebruikt wil ik dit graag voor eens en voor altijd goed hebben.

De dingen die fout gaan zijn nogal wazig. Sommige DB's zijn gewoonweg niet geconnect maar als ik een beetje begin te schuiven in de volgorde gaat het weer wel goed.

Het zijn 2 machines (de s01 en de s02) en dit draait op de s01 (de localhost dus).

Kan iemand me adviseren hoe ik dit nou het beste op kan zetten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?
// Connect to databases.
//
// chat
$linkchat = @mysql_connect("s01.xxx.com", "root", "xxx")
    or exit("Connect to Server Failed. Please try again later.");
mysql_select_db("chat", $linkchat)
    or exit("Select Database Failed. Please try again later.");
//
// news
$linknews = @mysql_connect("s02.xxx.com", "root", "xxx")
mysql_select_db("news", $linknews)
//
// bbs
$linkbbs = @mysql_connect("s01.xxx.com", "root", "xxx")
mysql_select_db("bbs", $linkbbs)
//
// hsn
$link = @mysql_pconnect("localhost", "root", "xxx")
mysql_select_db("hsn")
?>

Verwijderd

als je nou eens die @ voor de functies weghaald... misschien krijg je dan wel errors...

en connect sluit je verbinding met de DB en pconnect houdt deze open zodat bij een volgende aanvraag niet eerst een connectie met je db moet worden opgebouwd.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

http://www.php.net/manual/en/features.persistent-connections.php

mooie info over het verschil tussen pconnect en connect

En verder had ik in mijn hoofd dat je niet meerdere connecties naar meerdere databases tegelijk open kon hebben. dat dat ergens door php kwam... Maar dat ben ik even aan het nazoeken

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij begin ik dat nu ook door te krijgen.

Kennelijk is dit altijd goed gegaan doordat er zowel een connect naar localhost als een connect naar s01.xx.com gedaan werd. Dit is welliswaar dezelfde machine maar schijnbaar ziet ie dat toch als 2 connecties.

Als ik er vervolgens nog 1 toevoeg gaat het fout.
Het ziet er toch best wel logisch uit :)
Ik dacht dat die resource link_identifier's gebruikt werden om terug te kunnen refereren aan de gedane mysql_select_db.

Mooi is dat..
Denk ik het netjes te doen moet ik uiteindelijk toch alle tables in 1 DB gooien. ;(

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

je zou op dezelfde connectie natuurlijk van database kunnen switchen door mysql_select_db() aan te roepen, of lukt dat ook niet. Ik snap zoiezo niet waarom je alles in verschillende databases probeert te stoppen. Volgens mij is het daar helemaal niet voor bedoeld. In ieder geval niet zo.

Een database is volgens mij een verzameling van tabellen, en die tabellen hebben een relatie met elkaar omdat ze in dezelde site of in hetzelfde project zitten.

Ik heb nog nooit gezien dat er in een project meerdere databases gebruikt worden, maar goed, als jij het graag wil...