Toon posts:

Netwerk-leken need help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, leg het mij s.v.p. maar eens uit, want na een beetje op het net rondgekeken te hebben snap ik er wel wat van, maar nog niet genoeg om vanavond 1-2-3 het netwerk aan de praat te krijgen.... |:(

De situatie: 4 PC's, 4 10/100 Mbit netwerkkaartjes van verschillende merken, 1 5-poorts 10/100 Mbit switch en kabels van iedere PC naar een centraal punt in het huis.
Dit weten we: Niks.
Dit willen we: file-sharing en gamen (half-life/C&C)

De vragen zijn:

1) Gewoon alles aansluiten en klaar?
2) Moeten we voor iedere PC een IP-adres instellen?
3) Zo ja; hoe zit dat dan met de 'range'?
4) PING: groot mysterie - wat doe ik er hoe mee?
5) Als alles goed ingesteld is, kunnen we dan gewoon een map selecteren en deze via 'properties' vrijgeven/afschermen voor andere gebruikers?

Verwijderd

je zal alles moeten aansluiten en dan de wizard thuisnetwerk uitvoeren en dan moet al kunnen files sharen en met het tcp ip protcol kunnen gamen
Op woensdag 06 februari 2002 14:54 schreef worship het volgende:
Ok, leg het mij s.v.p. maar eens uit, want na een beetje op het net rondgekeken te hebben snap ik er wel wat van, maar nog niet genoeg om vanavond 1-2-3 het netwerk aan de praat te krijgen.... |:(

De situatie: 4 PC's, 4 10/100 Mbit netwerkkaartjes van verschillende merken, 1 5-poorts 10/100 Mbit switch en kabels van iedere PC naar een centraal punt in het huis.

De vragen zijn:

5) Als alles goed ingesteld is, kunnen we dan gewoon een map selecteren en deze via 'properties' vrijgeven/afschermen voor andere gebruikers?

Verwijderd

o ja en pingen gebruik je nooit in windows gaat allemaal op auto

De vragen zijn:

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
De vragen zijn:

Daar begin je iig mee.
Zou kunnen je zou ook een server kunnen neerzetten met dhcp maar een ip instellen is makkelijker.

pc1 ip 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0
pc2 ip 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0
etc.
zoals hierboven
bij problemen eerst
ping 127.0.0.1 dit is je localhost werkt het ok dan
ping 192.168.1.2 bijvoorbeeld om een andere bak te pingen
Hangt van je os af maar om te gamen hoeven ze meestal alleen maar aan elkaar geknoopt te zijn en moet tcp/ip of ipx/spx geinstalleerd zijn.

suc6

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

[topic=152460/1/100]

Lees dat eerst maar even door...

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Doe eens gek search op netwerk instellen.
succes is niet zo moeilijk btw

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

1:je moet dus eerst alles aansluiten! = niet moeilijk
2:Je moet iedere pc een ip geven (192.168.0.1 en dan dan 192.1680.0.2 enz.)
3: de range zet je gewoon op 255.255.255.0 (subnetmasker)
4:ping is een heel handig progje dat je draait onder dos (command) en dan kan je dan met als parameter het ip opgeven en dan krijg je (als het goed) een reactie van die pc (dus c:\ping 192.168.0.3 bijvoorbeeld)
5: je moet bij netwerkomgeving de eigenschappen doen, daar vind je dan je netwerkkaart per pc en dan zie je als het goed is ook file en printer sharing staan. die klik je beide aan (of hetgeen dat je wilt) en dan ga je met je rechter toets in de verkenner je hd-drives "delen" mit is daar een optie!

Tip: start je compu na iedere handeling opnieuw op! dit voorkomt problemen! probeer als je alles hebt geinstalled eerst even te pingen vanaf iedere compu naar iedere compu: wanneer dit alles goed werkt dan ben je al een heel end op weg:

voor vragen contact me op msn: pindkaas@hotmail.com

"Luie mensen worden ook moe!"

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
en hier kun je ook veel info vinden
http://gathering.tweakers.net/forum/find
:)

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Op woensdag 06 februari 2002 15:00 schreef computerboer22 het volgende:
o ja en pingen gebruik je nooit in windows gaat allemaal op auto
[..]
gebruik volgende keer het edit knopje aub en reacties graag onder de quote.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Da's nog eens snel antwoord krijgen. Duidelijk ook. Goed; we sluiten vanavond dus alles aan, draaien de wizard of stellen het handmatig in en klaar? Dat het zo eenvoudig zou zijn... Zulke antwoorden krijg ik nou nooit als ik het de 'experts' vraag. Thnx!

*D

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ikzelf heb alles handmatig ingeklopt maar met een wizard is het ook goed te doen! (je kan dan later nog eens kijken wat hij heeft gemaakt) en dan moet het werken!)

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

De vragen zijn:

Pagina: 1