GBA Kaduuk :'(

Pagina: 1
Acties:

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn GBA is kapot :'( .
Ik liet hem vallen terwijl ik aan het spelen was en nu is het hele scherm aan diggels. (Ik snap niet hoe dit kan, maar dat is een ander verhaal)
Nu is mijn vraag:
Valt dit nu onder materiaal en constructie-fouten-garantie? Dit hoort toch niet van een val van 0.5 m aan diggels te gaan?

Ik hoop dat dit onder de garantie valt, anders ren ik morgen naar blokker voor een nieuwe.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

pics..!! >:)

Twitter

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Denk niet dat het laten kletteren van je GBA onder de garantievoorwaarden valt.

maaruh, idd pics :P :+

• Diddle
  • Niet online
Sorry, ik heb geen camera.
Dus die pics kunnen helaas niet.
Maar ik kan je vertellen dat de linker helft van het scherm in gemiddeld 6 stukjes per centimeter is verdeeld.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Denk ook niet dat dit onder garantie valt.. Maar kan je 'm niet laten repareren?? Alleen het schermpje vervangen lijkt me goedkoper dan meteen een hele nieuwe kopen??

• Dennahz

Dennahz

nee.. valt niet onder garantie i guess.. je kan wel zeggen dat je de doos open deed en dat de gba er zo uit zag ofzo?

Twitter

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op woensdag 06 februari 2002 14:47 schreef Goten het volgende:
nee.. valt niet onder garantie i guess.. je kan wel zeggen dat je de doos open deed en dat de gba er zo uit zag ofzo?
lol, ik neem aan dat ie 'm al een tijdje had.. en dan na een paar maanden teruggaan dat ie bij aankoop al kapot was??

• Diddle
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 14:47 schreef Goten het volgende:
Ja, maar ik moet het bonnetje ook inleveren natuurlijk en die is van kerst.
Edit: te laat

• Diddle
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 14:47 schreef devv05 het volgende:
Denk ook niet dat dit onder garantie valt.. Maar kan je 'm niet laten repareren?? Alleen het schermpje vervangen lijkt me goedkoper dan meteen een hele nieuwe kopen??
Maar dat duurt zo lang en euh... ik ben euh, eigelijk, ja hoe zal ik het zeggen: Een beetje verslaafd aan het gamen.

Valt bij jullie ook het scherm aan diggels als je het laat vallen van 0.5 meter? Denk het niet. Dat is toch een materiaalfout?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 14:50 schreef 2nd_RJD het volgende:

[..]

Maar dat duurt zo lang en euh... ik ben euh, eigelijk, ja hoe zal ik het zeggen: Een beetje verslaafd aan het gamen.

Valt bij jullie ook het scherm aan diggels als je het laat vallen van 0.5 meter? Denk het niet. Dat is toch een materiaalfout?
Lijkt me geen materiaalfout. Je hebt wel pech dat je scherm eraan is. De GBA is net op een verkeerd punt geland lijkt me...

Geluk bij een ongeluk: de GBA is inmiddels iets goedkoper geworden: EUR 109,-- (NLG 240,20).

edit:

Neem anders eens contact op met de technische dienst van Nintendo. Misschien dat die er iets mee kunnen. (Zie www.nintendo.nl of de boekjes van de GBA voor adres/tel. nr.)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Dan heb ik dus geluk gehad toen mijn GBA van de koelkast af flikkerde :)

De garantie van de winkel is als het goed is een half jaar (bij mijn werk iig wel).
Je kan gewoon terug naar de winkel gaan (met bon!!!), dan hoor je daar wel wat ze voor je kunnen doen.

Succes!

Verwijderd

TIP: wel een naai tip

een eenzelfde gba kopen

daarna de oude in de nieuwe doos terugbrengen
en zeggen het een DAO gevalletje is

(en in de winkel de nieuwe dus niet testen en gelijk meenemen ...(mmestal lukt dit bij Toys ur Us , want daar kan je hem niet testen of de kijkshop..daar halen ze hem gelijk uit de magazijn )
>:)

heb je 2 gba's

weet niet of ze op de serials letten..zal wel vast niet

Verwijderd

you bastard! >:)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
lol, die ouwe gameboy van mij met loodzware adapter was een keer van de trap geflikkerd. Tot op de dag van vandaag doet ie het nog >:)

Maar die tip van 1 halen snel terugbrengen in de doos en nog 1 gratis lijkt me wel goed, kun je hem zelf verpatsen

TMAXTINT

• Dennahz

Dennahz

w00t.. wat een idee zeg

* Dennahz likes that plan :9

Twitter

Verwijderd

Hey, als alleen dat glas kapot is kun je best een vervanging ervoor kopen hoor! Van Thrustmaster dacht ik... kost maar 8 euro.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
* Thunder heeft hem ook van een halve meter laten donderen
Met zo'n bescherm dingetje dat wel, maar hij leeft nog :)

TIP( :P): Volgende keer zo'n bescherm dingetje kopen van Piranhia (Zoiets iig)

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Waar zijn de tijden gebleven dat je je NES of SNES controllers 23 keer door de kamer kon rammen en smijten, je NES letterlijk uit kon trappen en dat ie het dan nog steeds deed....

Die dingen zijn/waren taai van vroeger. Tegenwoordig is dat niet meer zo helaas...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18
Lol lcd scherm van een laptop ook leuk :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:17 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waar zijn de tijden gebleven dat je je NES of SNES controllers 23 keer door de kamer kon rammen en smijten, je NES letterlijk uit kon trappen en dat ie het dan nog steeds deed....

Die dingen zijn/waren taai van vroeger. Tegenwoordig is dat niet meer zo helaas...
uhm...de eerste x dat ik me nes liet flikkeren
keilde gelijk de klep eraf...
nooit meer erop gekregen

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Die klep heb ik nooit mee geexperimenteerd eigenlijk.

Die powerknop moest mijn kung-fu schoppen zien te overleven. En dat deed is dus ook :)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op woensdag 06 februari 2002 15:38 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Lijkt me geen materiaalfout. Je hebt wel pech dat je scherm eraan is. De GBA is net op een verkeerd punt geland lijkt me...

Geluk bij een ongeluk: de GBA is inmiddels iets goedkoper geworden: EUR 109,-- (NLG 240,20).

edit:

Neem anders eens contact op met de technische dienst van Nintendo. Misschien dat die er iets mee kunnen. (Zie www.nintendo.nl of de boekjes van de GBA voor adres/tel. nr.)
Gba kost 99.95 euro bij dimension plus.
Maar heb je je gba al open gemaakt?
Is het hele lcd stuk of alleen de lens die er voor zit?

Verwijderd

Never mind!

• Dennahz

Dennahz

Op woensdag 06 februari 2002 23:43 schreef R1cksson het volgende:
Never mind!
ow jij wil in hk zeker? weer een techpost erbij of niet? |:(

Twitter

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 07:19 schreef Goten het volgende:

[..]

ow jij wil in hk zeker? weer een techpost erbij of niet? |:(
Nee, maar ik vroeg met mn domme kop of hij pics had, maar ik had niet echt goed gelezen. |:(
Mijn welgemeende excuses hiervoor. ;)

• Diddle
  • Niet online
Ok, allemaal bedankt(vooral AtHomer met zijn idee voor Technische Dienst), ik krijg van Nintendo voor €55 incl. verzendkosten een nieuwe. Geen slechte deal vind ik zo. :)

Verwijderd

Goed zo

eerlijk duurt het langst :)

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Tsss, ik zou lekker die Blokker fucken >:)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Moet je de oude opsturen of sturen ze er gewoon eentje???
Vragen ze nog iets als een serie nummer oid???

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Diddle
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 15:28 schreef bugs het volgende:
Moet je de oude opsturen of sturen ze er gewoon eentje???
Vragen ze nog iets als een serie nummer oid???
Ik moet de andere gefrankeerd toesturen en met een brief waar in staat dat de kosten aan de omwisseling bekent zijn.
(PS: Ik zet er ook in dat ik dezelfde kleur GBA wil >:))

Ze vragen geen Serienummer

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooi dat alles toch nog goed gaat komen :).

Dit is al de tweede keer dat ik zo'n goed bericht hoor over de technische dienst van Nintendo. Iemand anders had diepe krassen op z'n scherm (plasticje ervoor dus) en kreeg zelfs gratis een vervangingssetje toegestuurd :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

True story: mijn GameBoy (de oude, koelkast, sniff) is ooit een keer uit een 140 km/p uur rijdende auto gevallen! wat denk je? precies, hij deed het nog, er is was nix mis mee, alleen wat gesmolten(!) plastic aan de hoekjes. en de verzekering gaf ons gewoon nog een nieuwe ook! Die goude oude tijd....

Verwijderd

Ga je hem ook begraven ofzo??
Had ik wel gedaan >:)

• BlackMage
Op zondag 10 februari 2002 15:03 schreef QuakeMASTER het volgende:
Ga je hem ook begraven ofzo??
Had ik wel gedaan >:)
Zou ik niet doen. Ik zou hem gebruiken voor donor-organen voor als je weer een stukke gba hebt waar het scherm het nog wel van doet :P

Verwijderd

kom maar op me die foto's

• Diddle
  • Niet online
Zeven, BlackMage en QuakeMASTER. Alle drie even lezen! Dank
• Zoals gezegd moet ik de GBA opsturen.
• Zoals gezegd heb ik geen camera => geen pics

PS: geen grapjes over mijn GBA, ik ben het verlies nog aan het verwerken. :'( :'( :'( :'( :'(

• SH007
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:24 schreef 2nd_RJD het volgende:
*knip
• Zoals gezegd heb ik geen camera => geen pics
zou je 'm dan wel even op de scanner willen leggen?

• Diddle
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:26 schreef SH007 het volgende:
zou je 'm dan wel even op de scanner willen leggen?
Nee, want hij is reeds naar Nintendo verstuurd.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb ook wel een tweetal verhaaltjes over de degelijkheid van de GB-tjes.

Ik heb vorig jaar een half jaar in Australie gezeten en daar maar een GBC gekocht voor dooie uurtjes. Op een gegeven moment is hij in het water gevallen dus ik natuurlijk flink balen. Niet meer aan te krijgen. Volgende dag werd ik wakker en liepen er mieren in rond!!! Ik al een paar winkeltjes langs om te vragen of ze hem konden repareren (wel nog een paar keer aan en uit zetten) maar hij moest naar N worden opgestuurd ter reparatie en da's net zo duur als een nieuwe kopen. Op de weg terug naar het hostel waar ik verbleef nog een paar keer geprobeerd aan te zetten en verdomd hij begon steeds meer beeld te vertonen (liep nog wel een paar keer vast). En hij deed het 's avonds weer perfect.

Dan nog een, twee weken geleden denk ik. Een collega en ik reizen allebei met de trein en dus hebben we allebei een GBA en Mario Kart :9~. We moeten overstappen, en als de ene trein een beetje vertraging heeft (ik hoor het je denken, NS vertraging?) moet je natuurlijk opschieten om de ander te halen. Klein tussendoorweggetje waarbij je van het perron afspringt helpt dan nog wel. Sprongetje van ruim een meter hoog, viel zijn GBA uit z'n tas. Paar krasjes achterop de GBA, maar hij deed het nog perfect. En iedereen zit toch te zeuren dat het schermpje te donker is. Die van hem is een stuk helderder.

• Diddle
  • Niet online
En iedereen zit toch te zeuren dat het schermpje te donker is. Die van hem is een stuk helderder.
ROFL! :) :) :)

• BlackMage
Op zondag 10 februari 2002 19:46 schreef Compubiter het volgende:
Ik heb ook wel een tweetal verhaaltjes over de degelijkheid van de GB-tjes.

Ik heb vorig jaar een half jaar in Australie gezeten en daar maar een GBC gekocht voor dooie uurtjes. Op een gegeven moment is hij in het water gevallen dus ik natuurlijk flink balen. Niet meer aan te krijgen. Volgende dag werd ik wakker en liepen er mieren in rond!!! Ik al een paar winkeltjes langs om te vragen of ze hem konden repareren (wel nog een paar keer aan en uit zetten) maar hij moest naar N worden opgestuurd ter reparatie en da's net zo duur als een nieuwe kopen. Op de weg terug naar het hostel waar ik verbleef nog een paar keer geprobeerd aan te zetten en verdomd hij begon steeds meer beeld te vertonen (liep nog wel een paar keer vast). En hij deed het 's avonds weer perfect.

Dan nog een, twee weken geleden denk ik. Een collega en ik reizen allebei met de trein en dus hebben we allebei een GBA en Mario Kart :9~. We moeten overstappen, en als de ene trein een beetje vertraging heeft (ik hoor het je denken, NS vertraging?) moet je natuurlijk opschieten om de ander te halen. Klein tussendoorweggetje waarbij je van het perron afspringt helpt dan nog wel. Sprongetje van ruim een meter hoog, viel zijn GBA uit z'n tas. Paar krasjes achterop de GBA, maar hij deed het nog perfect. En iedereen zit toch te zeuren dat het schermpje te donker is.Die van hem is een stuk helderder.
Dat heeft niets te maken dat ie is gevallen.
Er zijn een paar gba's op de markt waar een ander schermpje in zit en die is duidelijk lichter. Een kameraad van mij heeft net een nieuwe en die is echt veel lichter. (Je moet gewoon mazzel hebben als je zo 1 koopt)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 11 februari 2002 14:13 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken dat ie is gevallen.
Er zijn een paar gba's op de markt waar een ander schermpje in zit en die is duidelijk lichter. Een kameraad van mij heeft net een nieuwe en die is echt veel lichter. (Je moet gewoon mazzel hebben als je zo 1 koopt)
Zou kunnen, maar daarvoor was het (naar mijn weten) niet, want ik heb wel een aantal keer op die van hem gespeeld.

• Diddle
  • Niet online
Misschien een beetje late reactie, maar toch
Jemig!!Ik kan mijn nieuwe GBA op vrijdag 15 februari 2002, morgen dus, ophalen! Dat noem ik nog eens service!

• BlackMage
Op donderdag 14 februari 2002 15:22 schreef 2nd_RJD het volgende:
Misschien een beetje late reactie, maar toch
Jemig!!Ik kan mijn nieuwe GBA op vrijdag 15 februari 2002, morgen dus, ophalen! Dat noem ik nog eens service!
Waar kan je hem ophalen?? (postkantoor ofzo :? )
Pagina: 1