[Php] Banner boven elke pagina

Pagina: 1
Acties:

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Eej!

Nee ik wil niet een banner van een pagina weghalen, ik wil em juist toevoegen! Ik host een paar websites en wilde per website stats bijhouden en dacht dat dit alleen kon door middel van een counter-script (php) toe te voegen aan elke pagina die wordt opgevraagd. Ik wilde dus weten hoe ik kan instellen dat boven elke pagina die wordt opgevraagd automatisch een stuk code wordt geplakt (net als die banner op netfirms en andere gratis hosts).
Of natuurlijk als jullie een alternatief hebben om per sub-dir de stats bij te houden zonder dat ik aan de bestanden in die directory kom.

bvd

edit: search leverde trouwens niks op

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

je kan bovenaan elk bestand zetten:
code:
1
2
3
<?
include 'file.php';
?>

met in file.php de nodige php code voor de banner of counter

edit:

[/code] tag vergeten

One's never alone with a rubber duck.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met behulp van include(); misschien?

• FolkertR
jah ik weet wel hoe ik moet includen, maar is het ook mogelijk dat ik op de server een bestand zet waarmee ik (zonder aan de code van de bestanden in de subdirs te komen) iets kan invoegen?

edit : dus als de desbetreffende gebruiker zijn bestand opent er geen bannercode in staat maar als je em opvraagt in de browser het er WEL in staat...

• FolkertR
zoals op netfirms dus :
What's the catch?
There is no catch. There are no monthly fees or setup costs for Netfirms free web hosting services. Our free hosting service is made possible through advertising revenue which means a banner advertisement is placed at the top of all your pages automatically. Advertisements may also appear in a pop-up window. We hope you appreciate our services and support our advertisers.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

ik weet wel dat het kan, maar hoe :?

mischien moet de parser het toevoegen?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je zou ervoor kunnen zorgen dat requests voor een file geredirect worden.

voorbeeld:
iemand vraagt
www.hostnaam.nl/pad/naar/file
op, i.p.v. deze file te tonen redirect de server naar
www.hostnaam.nl/toonbanner.php?URL=/pad/naar/file
en laat d.m.v. frames aan de bovenkant jouw banner zien met daaronder de eigenlijke pagina .....

• FolkertR
dat is idd een oplossing en ik had daar al aan gedacht, maar dan kunnen ze de "echte" url (dus zonder de frames) opvragen en deze gewoon steeds bezoeken. Ik wil dus dat het in de source komt en niet in een frame...

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Zo kan het idd ook

Maar hoe zit het dan met users die cookies willen gebruiken, als er al output is?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

lijkt me dat (als je niet in de oorspronkelijke source wil editen) er altijd een manier is om e.e.a. te omzeilen ...

Je zou natuurlijk altijd met een cron job elke zoveel minuten alle files af kunnen lopen en controleren of je banner er nog in staat, maar of dat écht efficient is ;)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Het kan veel makkelijker....
Kijk maar is goed naar de documentatie van de php.ini. Er is een variabele, daarmee kun je een bestand instellen wat boven elke pagina wordt geplakt.

[edit: Ikke was eerder :P]

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

TheDane

1.618

in je php conf file (meestal local.inc) kun je files includen die bij ieder request toegevoegd worden, dus dat zou je kunnen proberen .. weet alleen niet of dat nadelen heeft op cookiegebruik ...

en anders in je webserver (apache?) configuratie ..

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op woensdag 06 februari 2002 15:03 schreef FolkertR het volgende:
dat is idd een oplossing en ik had daar al aan gedacht, maar dan kunnen ze de "echte" url (dus zonder de frames) opvragen en deze gewoon steeds bezoeken. Ik wil dus dat het in de source komt en niet in een frame...
/pad/naar/file != eigenlijke html file ....

je kan i.p.v. frames natuurlijk ook
include("banner.php");
include("pad/naar/echte/html/file");

gebruiken, dan *is* er geen "niet-gebannerde" url :)
moet je alleen nog een manier zien te vinden om /pad/naar/file te 'vertalen' naar /pad/naar/echte/html/file ;)

• FolkertR
die manier is er idd : bannerkillers.xxx.xxx
maar ik wil dus weten, ongeacht of dit te omzeilen is, hoe ik deze banner kan toevoegen ?

Verwijderd

Als je dit on-the-fly wilt doen kun je het beste een Apache module in elkaar flansen. Klinkt moeilijker dan het is maar met mod_perl is een makkie.
Ik heb die modules ook wel eens voorbij zien komen maar dat werkte meer als een soort uitbreiding op SSI.

Als je hem zelf wilt maken... er staat een heel hoofdstuk met voorbeelden in 'Writing Apache modules with Perl and C' van O'Reilly.
(Goed boek trouwens... wel een beetje weinig C en veel mod_perl :))

• MikeN
Op woensdag 06 februari 2002 15:14 schreef FolkertR het volgende:
die manier is er idd : bannerkillers.xxx.xxx
maar ik wil dus weten, ongeacht of dit te omzeilen is, hoe ik deze banner kan toevoegen ?
Op woensdag 06 februari 2002 15:13 schreef MikeN het volgende:
Kijk maar is goed naar de documentatie van de php.ini. Er is een variabele, daarmee kun je een bestand instellen wat boven elke pagina wordt geplakt.

Op woensdag 06 februari 2002 15:13 schreef TheDane het volgende:
in je php conf file (meestal local.inc) kun je files includen die bij ieder request toegevoegd worden, dus dat zou je kunnen proberen .. weet alleen niet of dat nadelen heeft op cookiegebruik ...

en anders in je webserver (apache?) configuratie ..

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[edit: Ikke wat eerder :P]
Er was niet gezegd dat 't makkelijk moest zijn :P
Als 't alleen php is dat gehost wordt dan moet je idd hier ff kijken :)

Verwijderd

Hij is aan het hosten dus dan moet hij wel *alle* pagina's door de parser trekken. (dus niet alleen de .php's)

• MikeN
Op woensdag 06 februari 2002 15:19 schreef TheRookie het volgende:

[..]

Er was niet gezegd dat 't makkelijk moest zijn :P
dan moet je idd hier ff kijken :)
FF preciezer:
auto_prepend_file string
Specifies the name of a file that is automatically parsed before the main file. The file is included as if it was called with the include() function, so include_path is used.

The special value none disables auto-prepending.
http://www.php.net/manual/en/configuration.php
Op woensdag 06 februari 2002 15:20 schreef MarcoTC het volgende:

[..]

Hij is aan het hosten dus dan moet hij wel *alle* pagina's door de parser trekken. (dus niet alleen de .php's)
Tja, ik d8 ff dat het om alleen php pagina's ging. Maar als hij als hoster is, kan hij het doen dmv subdomeinen en aparte logs. Of een apache module oid.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Op woensdag 06 februari 2002 15:20 schreef MarcoTC het volgende:

[..]

Voeg je html toch toe als type PHP? Kan onder normale omstandigeden geen kwaad. Het kost je performance, maar dat is in dit geval ook een beetje de bedoeling...

Localhost, sweet localhost

• FolkertR
dit is dus precies wat ik wil... maar nu kan ik die local.inc niet vinden! :(
en wat moet ik dan precies veranderen dat hij bijv. banner.php include bovenaan elke page ?
Pagina: 1