Toon posts:

Ervaring met Dell PowerApp 120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een PowerApp 120 van Dell, en welke configuratie hij of zij hierin heeft.

Dit omdat ik er ook een tweetal wil gaan aanschaffen voor het hosten van een paar sitetjes, (wordt MySQL trouwens standaard meegeleverd vanuit Dell?), maar een goed alternatief zou de e-smith kunnen zijn op een standaard dual proc. bakkie.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Op woensdag 06 februari 2002 14:34 schreef s991051 het volgende:
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een PowerApp 120 van Dell, en welke configuratie hij of zij hierin heeft.
Hier kan ik niet op antwoorden, ik doe alleen aan PowerEdge en PowerVault ;)
Dit omdat ik er ook een tweetal wil gaan aanschaffen voor het hosten van een paar sitetjes, (wordt MySQL trouwens standaard meegeleverd vanuit Dell?), maar een goed alternatief zou de e-smith kunnen zijn op een standaard dual proc. bakkie.
MySQL zal bij je Linux distributie zitten, en aangezien Dell RedHat meeleverd krijg je 't erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en de afweging tegenover e-smith? Daar kan je zelf de hardware bij elkaar zoeken, maar dan lijkt het dat Dell alles speciaal voor de hosting bijeen zoekt, en dus stabieler is / moet zijn.

• jep
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Op donderdag 07 februari 2002 19:01 schreef s991051 het volgende:
Oke, en de afweging tegenover e-smith? Daar kan je zelf de hardware bij elkaar zoeken, maar dan lijkt het dat Dell alles speciaal voor de hosting bijeen zoekt, en dus stabieler is / moet zijn.
Hmm :?

Bij e-smith kun je dingen bij elkaar zoeken :?

Je weet dat e-smith een distributie is en dell een computer merk? :P

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 08:59
Mwah, of de kwaliteit goed is van Dell is niet de vraag.
Denk dat de service die je van ze krijgt (waar je voor betaald, ten opzichte van zelfbouw) de meerwaarde is eigenlijk.
Want je streeft naar 100% uptime....Dell zou je daar goed bij kunnen helpen, zodat je het niet zelf hoeft uit te zoeken, mochten er problemen ontstaan.

Daarom zou je voor een merk-server kunnen gaan.

E-smith is toch meer voor routing??(vul/val me aan) dan voor hosting?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om de hosting ja, maar hoe lang zou zo'n Dell meegaan? Want als ik ff snel reken:

normale hosting: 20 euro per maand
aantal sites: 5
dat is 100 euro per maand
dat is 1200 euro per jaar
super* Dell PowerApp 120 voor 5000 eur
dat is in 4 jaar dus terugverdiend

*super = Raid 5 / Dual Proc 1 Ghz / 512 Mb / 3 Scsi HD

Of reken ik mij nu weer helemaal rijk?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ja je rekent je rijk... Je vergeet huur van rackspace, dataverkeer, je maakt nog geen backups, en jij hebt er ook nog werk aan. Overigens is www.ttec.nl ook wel een aanrader, die leveren in principe dezelfde kastjes als Dell maar dan iets goedkoper, en ze bieden ook on-site support als er iets stuk gaat.

Verwijderd

Voor m'n werk heb ik een PowerApp 120 geplaatst bij Cybercomm. Een dual PIII-1000, 1 gig intern en 36 gig scsi. RH 7.2 draait erop en ik ben zeer tevreden. Een nadeeltje is dat er 'n compatibiliteitsfoutje (pff wat een woord) in de linuxkernel zit bij dual-procs (APIC error voor de techneuten). Ik krijg elke seconde een (verder onschuldige) foutmelding. Die moest ik naar de console omleiden anders zitten me logs snel vol.
De prijs van dat ding was uit m'n hoofd ong. € 3000,--
Zelf heb ik PowerApp 120 866 Mhz + 2 gig geheugen + 5 x 18 Gb scsi. Ben ik retetrots op want hij is supersnel. Draait ook RH 7.2, installatie was in een ochtendje gepiept.
Kortom: van zo'n PowerApp zul je geen spijt krijgen...

Verwijderd

Heb ook goede ervringen mee.....bij mij in jaar nog niet gecrashed.....

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 13-02 23:00
Op woensdag 06 februari 2002 14:34 schreef s991051 het volgende:

Een PowerApp 120 is niets meer dan een PowerEdge 1550 met een custom software configuatie van dell (voor beheer enzo). Ben je een beetje bekend met Linux of een andere *NIX smaak dan kun je dat ook zelf doen. Zo kan je ervoor kiezen om Webmin te gebruiken iod.

Zelf doen is meer werk, maar geeft uiteindelijk meer mogelijkheden, gesteld dat je weer waar je mee bezig bent. Zit je niet te wachten op knutselen dan koop je een Cobalt Raq (zeg maar een trage Dell PowerApp) of een PowerApp :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het samenvat:

- De Dell PowerApp Web is in principe betrouwbaar, heeft goede service maar het kan goedkoper
- De PowerEdge is met bijvoorbeeld E-smith of een andere Linux Dist. om te bouwen tot een redelijk betrouwbare server
- Een huis-tuin-en-keuken PC ombouwen tot server (dual proc. / raid 5 / scsi) is misschien zelfs wel duurder.

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 13-02 23:00
Op donderdag 14 februari 2002 14:07 schreef s991051 het volgende:
Dus als ik het samenvat:

- De Dell PowerApp Web is in principe betrouwbaar, heeft goede service maar het kan goedkoper
Jep. De vraag is of het goedkoper kan. Losse 1HE racks zijn kostbaar en will je de kwaliteit van de componenten matchen (Mobo met Serverworks enzo) dan kan dat nog best kostbaar worden.
- De PowerEdge is met bijvoorbeeld E-smith of een andere Linux Dist. om te bouwen tot een redelijk betrouwbare server
Jep, het is een standaard doos met Pentium 3. Wat hooguit lastig kan zijn is dat het OS de (intell) nic's moet ondersteunen en de raid controller (indien aanwezig). recente versies van OpenBSD/FreeBSD/Redhat/Mandrake of WindowsNT/Win2000 draaien prima op die bak..
- Een huis-tuin-en-keuken PC ombouwen tot server (dual proc. / raid 5 / scsi) is misschien zelfs wel duurder.
Inderdaad. En zorg maar dat al je componenten mooi bij elkaar passen enzo.. SCSI kabels moeten immers goed passen, maar weer niet te lang zijn, dan heb je geen airflow meer. Al met al zijn er met zulke platte bakken een hoop dingen waar je rekening mee moet houden. Andere dingen dan bij je thuis PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft natuurlijk een investering, maar ik begin het steeds meer de moeite waard te gaan vinden, bedankt voor de uiteenzetting.

• raymondw
  • Laatst online: 23:06
K heb een Dell PE 2300 voor dat soort dingen aangeschaft.
Tot de dag van vandaag (nok nok) nog geen enkele uitvaller :)
Machine draait al 3 jaar zonder echte downtime.

DELL Rulez! ! !

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1