systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen
RTFM !!
Oftewel, lees je handleiding eens goed door om te kijken wat en hoe je poorten ondersteund worden. Staat daar echt wel in hoor !!
Oftewel, lees je handleiding eens goed door om te kijken wat en hoe je poorten ondersteund worden. Staat daar echt wel in hoor !!
Nothing is a problem once you've debugged the code
als je de poorten vrij hebt is het natuurlijk altijd het beste om op elke kabel maar 1 HD te hangen.
Die raiddingen zoals je het zelf doet zijn toch ook gewoon volwaardige IDE poorten zeg maar? Het zijn van die blauwe zeker zo'n AMD bordje van Asus... hoe heten die dingen ook alweer kt133 ofzow..
Die raiddingen zoals je het zelf doet zijn toch ook gewoon volwaardige IDE poorten zeg maar? Het zijn van die blauwe zeker zo'n AMD bordje van Asus... hoe heten die dingen ook alweer kt133 ofzow..
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Uhmz, er stond een paar dagen geleden een artikel hier:Op woensdag 06 februari 2002 13:58 schreef DaRealRenzel het volgende:
RTFM !!
[topic=396113/1/25]
lees jij dat maar eens door.
je helpt die jongen (of dame) hier toch helemaal niet mee, je kunt hem (of haar) ook op een normale manier op wijzen denk ik. Maarja ik ben geen mod dus heb eigenlijk niks te vinden.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Man, zie maar op zijn infopage.
1 apparaat per aansluiting is het mooist, op de raid natuurlijk 2 identieke schijven. Leef je uit zou ik zo zeggen.
1 apparaat per aansluiting is het mooist, op de raid natuurlijk 2 identieke schijven. Leef je uit zou ik zo zeggen.
Meh ...
Je geeft vrij weinig info. Dus op de gegegevens die je me geeft is mijn antwoord gebaseerd. Zet een schijf op elk van de raidcontrollers. Dus stel ide3 en ide4 zijn raid. Pak voor elk een kabel en sluit daar raid op aan voor een optimale performance. Daarna komen er nog zaken kijken zoals blocksize e.d.
Vroeger (een paar jaar terug) werd altijd gezeg dat je de brander op een ander ide channel moet zetten dan een ander device. In jouw geval dus de dvd speler. Dit kan je doen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Het is even pielen, maar ja.. Als je dat niet leuk vindt, had je maar een andere hobby moeten kiezen
Hier: http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqhpt370.htm#How do I set-up RAID-0 or RAID-1 on my KT7-RAID? vind je meer info over hoe je raid moet configureren. Het is bedoeld voor een abit kt7-raid, maar de principes blijven hetzelfde.
Succes en Later, Laszlo
Vroeger (een paar jaar terug) werd altijd gezeg dat je de brander op een ander ide channel moet zetten dan een ander device. In jouw geval dus de dvd speler. Dit kan je doen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Het is even pielen, maar ja.. Als je dat niet leuk vindt, had je maar een andere hobby moeten kiezen
Hier: http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqhpt370.htm#How do I set-up RAID-0 or RAID-1 on my KT7-RAID? vind je meer info over hoe je raid moet configureren. Het is bedoeld voor een abit kt7-raid, maar de principes blijven hetzelfde.
Succes en Later, Laszlo
Ik raad je toch ook ten stelligste aan om eerst je handleiding effe te lezen! 
Als je 4 devices hebt, hang je ze gewoon allemaal op een aparte kabel aan 1 connector.
Da's het snelste.
Als je 4 devices hebt, hang je ze gewoon allemaal op een aparte kabel aan 1 connector.
Da's het snelste.
Dat is niet correct. Simpel gezegd gaan dan alle signalen door een kabel. Je kan dit beter spreiden.Op woensdag 06 februari 2002 14:07 schreef Fire69 het volgende:
Da's het snelste.
Wat ik hiermee bedoel is dat hij eerst eens zou moeten kijken wat z'n controller ondersteund. Hij heeft 4 devices, en 4 poorten. Sommige IDE RAID controllers schakelen de gewone IDE controller uit als je het RAID poort gebruikt, m.a.w. 1+2=normal,3+4=Raid, Sluit je een schijf aan op 3 en een op 4, dan doet 1 en 2 niks meer (voor je CD/RW). In dat geval is er voor hem maar 1 oplossing. SOmmige controllers kunnen ook geen raid 0 / 1 opzetten over twee poorten, dus dan ook weer een oplossing. het beste is dus eerst even na-lezen wat je controller precies ondersteund, en pas daarna met een gerichte vraag komen.Op woensdag 06 februari 2002 14:00 schreef intert0y het volgende:
[..]
Uhmz, er stond een paar dagen geleden een artikel hier:
[topic=396113/1/25]
lees jij dat maar eens door.
je helpt die jongen (of dame) hier toch helemaal niet mee, je kunt hem (of haar) ook op een normale manier op wijzen denk ik. Maarja ik ben geen mod dus heb eigenlijk niks te vinden.
En dit heeft niks met een MOD of een Flame of zo te maken... Het lijkt er alleen zo langzamerhand steeds meer op dat we de handleidingen niet meer lezen.....
Hmm.. Nog nooit een IDE interface gezien die 4 devices ondersteund... Wel goede adviezen geven he ??Op woensdag 06 februari 2002 14:07 schreef Fire69 het volgende:
Da's het snelste.
Echt? Dat wist ik niet. Bij welke controller is dat dan?Op woensdag 06 februari 2002 14:15 schreef DaRealRenzel het volgende:
[..]
Wat ik hiermee bedoel is dat hij eerst eens zou moeten kijken wat z'n controller ondersteund. Hij heeft 4 devices, en 4 poorten. Sommige IDE RAID controllers schakelen de gewone IDE controller uit als je het RAID poort gebruikt, m.a.w. 1+2=normal,3+4=Raid, Sluit je een schijf aan op 3 en een op 4, dan doet 1 en 2 niks meer (voor je CD/RW). In dat geval is er voor hem maar 1 oplossing. SOmmige controllers kunnen ook geen raid 0 / 1 opzetten over twee poorten, dus dan ook weer een oplossing. het beste is dus eerst even na-lezen wat je controller precies ondersteund, en pas daarna met een gerichte vraag komen.
Verwijderd
Hij bedoelt hiermee dat je 4 kabels gebruikt die elk op 1 connector aangesloten zijn.Op woensdag 06 februari 2002 14:07 schreef Fire69 het volgende:
Da's het snelste.
Dus 4 kabels op 4 verschillende connectoren. En niet 4 devices op 1 kabel, wat natuurlijk niet kan.
Pagina: 1