For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
En dat werkte niet. Het moederbord, kon de kaart niet de juiste hoeveelheid voeding geven! Nou neem ik aan dat een GF3 nog meer stroom nodig zal hebben en t dus niet zal werken. Ook een GeForce DDR werkte niet!
Edit, chipset zegt niet zo veel eigenlijk. Stond er beetje onduidelijk
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Alleen de performance ligt er ook aan welke snelheid je processor heeft.
M.B.t het verhaaltje van Fastbunny: als je een beetje redelijke voeding hebt is het geen probleem.
(ken zat lui met een mx-mobo met een gt2/3 of ati erin)
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Ik heb verder geen ervaring met de p2b, dus ik weet niet of dat ding genoeg stroom kan leveren.. Maar daar moet wel achter te komen zijn!
Verder kan de P2B, net als elk ander BX-bordje gewoon AGP 2x draaien..
Zowel de asus v7100 als de creative gf2mx, alsmede de hercules gf2 mx doen het prima op mijn asus p2b plankje.
Ik denk dat een gf3 idd te hoog gegrepen is, en bovendien zal je moederbord dan gauw de bottle neck worden
Of een zwaardere Gf2 (bijv. gts, of ultra) het ook trekt durf ik je niet mee te geven.
Ik denk dat je met een gf2 behoorlijk tegen de max loopt.
Was een 300Watt voeding moet genoeg zijn heOp woensdag 06 februari 2002 14:10 schreef Appie_Pils het volgende:
Jawel hoor, werkt perfect
Alleen de performance ligt er ook aan welke snelheid je processor heeft.
M.B.t het verhaaltje van Fastbunny: als je een beetje redelijke voeding hebt is het geen probleem.
(ken zat lui met een mx-mobo met een gt2/3 of ati erin)
Thnx heb t tenslotten met eigen oogjes gezien. Maar MyCom vertelde dat alle BX'en dat hadden. Maar ligt idd meer aan moederbord dan de chipset.Op woensdag 06 februari 2002 14:13 schreef Twynn het volgende:
Dat verhaaltje van FastBunny geld soms wel degelijk.. Maar het is niet afhankelijk van je chipset, maar van je moederbord.. (dat regelt namelijk de stroom naar de AGP-bus!)
Ik heb verder geen ervaring met de p2b, dus ik weet niet of dat ding genoeg stroom kan leveren.. Maar daar moet wel achter te komen zijn!
Verder kan de P2B, net als elk ander BX-bordje gewoon AGP 2x draaien..
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Dit ligt aan de spanningsregulator voor het AGP slot. Oudere borden hebben een lineaire regulator die maar tot een bep. vermogen kunnen leveren (weet niet uit mijn hoofd hoe veel). Nieuwere borden hebben een switching regulator die wel het benodigde vermogen kan leveren voor nieuwere kaarten. De p2b heeft volgens mij een switching, maar kijk even op de asus site bij de specs (van de goede bordrevisie) om zeker te zijn.Op woensdag 06 februari 2002 14:05 schreef FastBunny het volgende:
Een vriend van mij had een GF2MX400 gekocht voor zijn Celeron 533 met een Intel BX chipset (heeft jou P2B ook)
En dat werkte niet. Het moederbord, icm de chipset konden de kaart niet de juiste hoeveelheid voeding geven! Nou neem ik aan dat een GF3 nog meer stroom nodig zal hebben en t dus niet zal werken. Ook een GeForce DDR werkte niet!
-Edit-
en met jouw PIII-800 heeft het denk ik nog wel nut om een geforce 3 of ATi radeon 8500 te kopen.
Had een voodoo 1 en kreeg een tnt2. Maar die deed het niet (freeze bij 3d, en rare dingen bij een resolutie hoger dan 1024x768)..
In mijn geval is het trouwens een Asus P2L-97. Heb de TNT aan de praat kunnen krijgen door een transistor pootje door te knippen, en een draadje van de voeding naar ergensanders op het moederbord te solderen (Niet uit mijn hoofd hoor, gewoon met de foto's van asus zelf erbij
Nadeel is dat ik mijn PII 266 nu niet meer kan overklokken
(En ff voor alle giga-pochers hiero... Q3A draaid ook nog goed op een PII 266!!)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Is er overigens een groot verschil in stroomverbuik tussen een Geforce 3 en een Radeon 8500 kaart, en Geforce Ti tegenover MX?
Iemand hier op mijn werk had het trouwens over een slotje in de AGP 1.0 connector die voor de Geforce 3 op de verkeerde plaats zit waardoor de kaart niet in het AGP slot past. Is daar enige kern van waarheid in te vinden?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Verwijderd
dan heb jij niet de standaard P2b maar de nieuwere revisie (p2b-f geloof ik) Deze kan wel meer stroom leveren via de Agp poort.Op woensdag 06 februari 2002 16:18 schreef BlubberZwijn het volgende:
Op mijn p2b werkt het GF2mx400tje perfect hoor, en is ook nog prima over te clocken... lijkt me vreemd als het niet werkt!
Als je gewoon een P2b hebt werkt zelfd een mx-200 niet!
Als dat waar is: rukOp woensdag 06 februari 2002 16:21 schreef roys het volgende:
[..]
dan heb jij niet de standaard P2b maar de nieuwere revisie (p2b-f geloof ik) Deze kan wel meer stroom leveren via de Agp poort.
Overigens heb ik een rev 1.10 P2B, en wel een exemplaar dat een goede VRM had voor Coppermine CPU's, dus is het een van de latere P2B's. Misschien maakt het wat uit.
Hoe liggen de zaken m.b.t. ATi kaarten? Gaat dat zonder probs?
Verwijderd
Dat is precies hetzelfde als mijn eigen bak: een PIII-800E en een 235 Watt PSU.Op woensdag 06 februari 2002 16:54 schreef Devame het volgende:
Nou, ik heb hier een Asus P2B (zonder toevoegingen), dus 1 van de eerste. Daarop heb ik een PIII 800 en een Geforce 2 GTS Pro. Dit werkt perfect en loopt ook nooit vast. Verder heb ik een 235Watt voeding.
Ik heb eens in de usenet archives van google rondgesnuffeld en daar hebben de meeste problemen met de Geforce 1 serie. De Geforce 2 serie verbruikt blijkbaar de helft aan stroom t.o.v. de Geforce 1 en die loopt bij de meeste mensen goed. Het blijft twijfelachtig....
Verwijderd
Ik heb echt een gewone P2b hoor, zeker weten!Op woensdag 06 februari 2002 16:21 schreef roys het volgende:
[..]
dan heb jij niet de standaard P2b maar de nieuwere revisie (p2b-f geloof ik) Deze kan wel meer stroom leveren via de Agp poort.
(revisie 1.10)
...