Wat betekent ECC bij intern geheugen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Ik wil graag meer geheugen in me P4 zetten maar wat is het verschillen tussen NON-ECC en ECC ?

Voorbeeld:
RR400-16128 Dane-Elec 256 MB NON-ECC RIMM RAMBUS PC800

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[search=wat is ECC]

They made me do it.

Verwijderd

Error Correcting Code
edit:

toch Code:>

Verwijderd

ECC staat voor Error Correction Code
ECC mem word vooral gebruikt in servers en high-end workstations, omdat ECC een stabieler soort geheugen is dna NON-ECC.

ECC is ook vaak duurder en je moet er ook een mobo bij hebben die ECC ondersteund.

Kortom, als jij een huis tuin en keuken PC hebt, dan moet je GEEN ECC geheugen kopen

Verwijderd

Error Checking & Correcting

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Error Checking and Control, geheugen wat fouten kan controleren en herstellen. Is iets trager als non ECC en voornamelijk in de wat duurdere pc's terug te vinden. Is compatible met non ECC. Is met name handig als je grote hoeveelheden geheugen heb en in servers. Vaak te herkennen aan een oneven aantal geheugen chips op een DIMM/RIMM/SIMM.

Meh ...

Verwijderd

iedereen verschilt nogal in zn mening wat t nou precies betekent. Hoewel toch iedereen weet wat het nou is.
ik ga t even opzoeken.
moment
edit:

Het is toch Error Correcting Code
En controleert dus op fouten.

Verwijderd

ECC is een manier om te voorkomen dat data verloren gaat als gevolg van een "gavallen bitjes". Het is een aanvulling op parity. Parity controleert of de checksum klopt, en kan dus voorkomen dat er problemen optreden bij maximaal 1 gevallen bit. ECC zorgt ervoor (vraag me niet hoe ;) ) dat ook een evt. tweede gevallen bit opgespoord kan worden, waardoor er minimaal 4 bits moeten vallen om problemen te kunnen krijgen (bij 3 gevallen bits treedt parity immers weer in werking). Erg stabiel dus.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ECC (either "error correction [or correcting] code" or "error checking and correcting") allows data that is being read or transmitted to be checked for errors and, when necessary, corrected on the fly. It differs from parity-checking in that errors are not only detected but also corrected. ECC is increasingly being designed into data storage and transmission hardware as data rates (and therefore error rates) increase.

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci212028,00.html

Nothing is impossible

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Win ik nou een koelkast?

Meh ...

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 13:53 schreef Twarp het volgende:
Error Checking and Control, geheugen wat fouten kan controleren en herstellen. Is iets trager als non ECC en voornamelijk in de wat duurdere pc's terug te vinden. Is compatible met non ECC. Is met name handig als je grote hoeveelheden geheugen heb en in servers. Vaak te herkennen aan een oneven aantal geheugen chips op een DIMM/RIMM/SIMM.
Duidelijk niet :P
Error Checking en CONTROL zie ik nergens terug :P
edit:
Of heb ik het dan niet goed begrepen? :)

Nothing is impossible

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit had je heel gemakkelijk in de search kunnen vinden ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.