MSN vliegt er steeds uit in XP met router

Pagina: 1
Acties:

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Al een tijdje heb ik last van een probleem met MSN.

Na een tijdje krijg ik van mijn vrienden te horen (via ICQ) dat ik niet meer online ben in MSN, terwijl mijn status echt op online staat. Als ik mijn status dan verander in bijv. Afwezig, krijg ik de melding dat MSN de status niet kan wijzigen en moet ik opnieuw inloggen. Waar ligt dit aan?

Ik gebruik een Linksys BEFSR41 router met een statisch IP voor het netwerk. Ik heb de DMZ aanstaan voor mijn IP. Verder gebruik ik de firmware 1.42.3 (nieuwste). De versie van MSN is 4.6.0073. Ook staat MSN+ geinstalleerd. Mijn OS is WinXP.

Danny

• SiHiDa
KICK

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad in combinatie met een Vigor 2200E router. Ik heb dit op kunnen lossen door in de config van mijn router de PPP Authentication op Always On te zetten. Hier zat eerst een Idle Timeout van 120 seconden op, waardoor ik elke 120 seconden me weer opnieuw moest aanmelden bij MSN.

Weet niet precies waar deze en of deze instelling wel op je Router zit, maar je zou dit eens kunnen checken.

• SiHiDa
Op donderdag 07 februari 2002 15:21 schreef EnygmA het volgende:
Ik heb dit probleem ook gehad in combinatie met een Vigor 2200E router. Ik heb dit op kunnen lossen door in de config van mijn router de PPP Authentication op Always On te zetten. Hier zat eerst een Idle Timeout van 120 seconden op, waardoor ik elke 120 seconden me weer opnieuw moest aanmelden bij MSN.

Weet niet precies waar deze en of deze instelling wel op je Router zit, maar je zou dit eens kunnen checken.
Ook ik heb zo'n instelling, maar die gebruik ik niet. Ik heb Chello en dan kun je hem gewoon op "obtain a IP automatically" zetten.

Verwijderd

Klopt ook, daar heb ik ook nog een aparte instelling voor. Bij mij krijgt hij ook een automatisch IP adres .

Daar lag het bij mij niet aan. Het was iets met een Idle Timeout instelling.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik heb hier chello en ik heb het zelfde probleem als de topic starter. dat is best irritant.

Ik gebruik een windows 2000 server hier, weet iemand dan misschien wat er fout kan staan??
bedankt :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem als de topic starter om de tien minnuten vliegt msn eraf en moet ik me opnieuw aanmelden ik heb windows millenium en een e-tech router niemand die hier iets opweet?

• juanp
ik zag ergens op mn server bij sygate een hang up staan na 180 sec. ofzo.
dus die heb ik maar even uitgevinkt, maar wat ik dan vreemd vin is dat mn icq het wel goed doet. we zien wel :)

• SiHiDa
Op woensdag 06 februari 2002 13:44 schreef sihida het volgende:
Al een tijdje heb ik last van een probleem met MSN.

Na een tijdje krijg ik van mijn vrienden te horen (via ICQ) dat ik niet meer online ben in MSN, terwijl mijn status echt op online staat. Als ik mijn status dan verander in bijv. Afwezig, krijg ik de melding dat MSN de status niet kan wijzigen en moet ik opnieuw inloggen. Waar ligt dit aan?

Ik gebruik een Linksys BEFSR41 router met een statisch IP voor het netwerk. Ik heb de DMZ aanstaan voor mijn IP. Verder gebruik ik de firmware 1.42.3 (nieuwste). De versie van MSN is 4.6.0073. Ook staat MSN+ geinstalleerd. Mijn OS is WinXP.

Danny
Het probleem is bij inmiddels opgelost. Ik heb DMZ voor mijn IP aangezet en port forwarding uitgezet. Misschien helpt dat.

Danny

Verwijderd

MSN kan niet met proxyservers omgaan, neem gewoon een router.

Verwijderd

volgens mij typte die al dat die een router had :?

• juanp
ikke niet

Verwijderd

Ik heb ook een e-tech router en het zelfde probleem |:( Als ik het antwoord heb gevonden zal ik het zekers hier posten!

Groet,
IconOS
Pagina: 1