Toon posts:

SCSI-kaart doet vreemd bij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Advansys SCSI kaart (PCI, ruim 3 jaar oud) met daaraan hangen een lange kabel die verbonden is met een Plextor CD-ROM (32 speed) en een Plextor brander (20x4x2)
Die kaart heeft een eigen bios en als ik mijn PC aanzet vindt ie netjes op ID2 de brander, op ID 4 de cd-rom en op ID 7 de kaart-adapter.
Dus dat gaat allemaal goed, maar als ik nou bijvoorbeeld windows opnieuw opstart of via de reset-knop op mijn PC het zaakje opnieuw opstart, blijft ie bij de ID-2 detectie al hangen. Daarna gaat ie wel door maar vindt ie dus niets bij ID-2 en ID-4, maar nog wel gewoon de ID-7 (adapter). Ik heb dan ook geen cd-rom en brander tot mijn beschikking tot ik de PC weer uitzet en dan weer aan.
Zou dit misschien komen omdat de 2 apparaten met de laatste 2 connectoren van de SCSI kabel verbonden zijn, er zitten er in totaal namelijk 5 op en (heb geen verstand van terminators ofzo), of is het misschien iets wat je in kan stellen in de SCSI bios?
Dit is in het verleden altijd goed gegaan (ook met een andere scsi kabel waar maar 2 connectoren opzaten), heb het nog maar een tijdje.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op laatste connector moet je een van de apparaten zetten, en dat apparaat moet je termineren d.m.v. een jumpertje.
(Zie de gebruiksaanwijzing van het apparaat voor terminatie)

Dus niet de tussenliggende apparaten.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste apparaat aan de kabel is de brander (die dus ID2 gekregen heeft), ik heb dit in elk geval voorheen nooit gedaan met die andere kabel maar goed. Ik ga het ff proberen en dan hoor je het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd door de brander te 'terminaten', maar dat heeft het probleem niet verholpen. Het lijkst wel of de scsi adapter zichzelf reset bij het opnieuw opstarten en dan ergens blijft hangen waardoor hij de apparaten niet meer vindt.
Iemand misschien een idee?

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 10:29 schreef Kerstmit het volgende:
Het laatste apparaat aan de kabel is de brander (die dus ID2 gekregen heeft), ik heb dit in elk geval voorheen nooit gedaan met die andere kabel maar goed. Ik ga het ff proberen en dan hoor je het wel.
Wat bedoel je met die ander kabel?

Verwijderd

Ik heb zelf een Adapted 29160N kaart. Bij een koude start detecteert ie mijn devices ook niet :(
Ik moet altijd ctrl-alt-del indrukken, errug irritant.
Help ons! :)

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

80000

mrox

Hoe langer de kabel, hoe eerder je een actieve
termintor wil aan het einde.
Koop een actieve terminator en zet deze aan het einde van je kabel, de andere apparaten termineer je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou het wel kunnen zijn, want die kabel is echt niet normaal lang meer. Met die vorige kabel had ik geen problemen, daar zaten ook maar 3 connectoren op. 1 voor de adapter, 2 voor de apparaten (ZONDER TERMINATIE!!!), en toen had ik nooit problemen.
Pagina: 1